Melorix - Kill Tha Beast (dangerous psytrance)

gill

MeloriX
Lid sinds
7 december 2003
Berichten
82
Locatie
mortsel, belgië
haai,
kheb een tijd geleden een nummertje beïndigd en ik vind zeker wel da het klinkt, ook is het een tijdje geleden uitgebracht op een mp3 compilaties ter ere van de dood van een pionier in mijn stijl ... (Zolod > Parasense)
graag zou ik willen weten wat jullie ervan vinden
het rolt tegen zo'n 150 beats per minuut en bevat zoals altijd veel geschifte kraken en bloebjes

click the image ;)



All kinds of comments welcome!!!
:biertje:





Melorix4_by_melorix.jpg

www.devilsmindrecords.org/profiles_melorix.php
 
geen énkele commentaar?
 
Lekker trippy.

Wel wat schel qua mix en een erge scherpe digitale rand.
 
Origineel geplaatst door fuse
Lekker trippy.

Wel wat schel qua mix en een erge scherpe digitale rand.
dankje!
over dat schelle ... ik zou eerder veel hoge frequenties zeggen maar die kritiek heb ik nog gekregen
ik denk dat ik mss op men mengtafel de hoge frequenties hoger ga zetten zodat ik ze tijdens het producen niet meer te hoog zet
wat bedoelde je juist met scherpe digitale rand?
:engel:
 
Dankjewel Brice :D
Nog mensen met eender welke commentaar?
:engel:
 
erg lekker idd! Er mag nog iets meer een hook in zitten, maar dan heb je een top- psytrakkie!
discosmilie.gif


Het bevalt me zeer btw dat dit best een lange track is en dat ie toch nog interessant blijft om te luisteren..
 
Origineel geplaatst door demian
erg lekker idd! Er mag nog iets meer een hook in zitten, maar dan heb je een top- psytrakkie!
discosmilie.gif


Het bevalt me zeer btw dat dit best een lange track is en dat ie toch nog interessant blijft om te luisteren..
hehehe :D:D:D
dank u zeer!!!
maar euh, wat is "hook"?
 
Zeker niet mijn stijl van psytrance maar het klinkt wel goed denkik
ik zou persoonlijk een andere snare nemen
Sounds klinken goed, kick fills mogen wel wat creatiever
Die schreeuw samples erin vind ik niet zo'n succes, beetje overdreven :p

Track heeft wel een lekkere drive erin, toch mist er wat
Hij is een beetje eentonig, misschien wat meer variatie in de bassline?(qua ritme enzo)
Percussie is ook een beetje saai, kan misschien nog wel wat bij

Stukje dat de track ineens tot stilstand komt vind ik wel leuk gedaan
Stuk daarna is echt te paranoia voor mij, toen heb ik em uitgezet :D
 
Origineel geplaatst door rendering_rebel

Die schreeuw samples erin vind ik niet zo'n succes, beetje overdreven


Stuk daarna is echt te paranoia voor mij, toen heb ik em uitgezet :D


ik luister dees trackje al een week :) en dat geschreeuw is inderdaad een beetje over de top (over de top kan volgens mij ook positief zijn maar hier is t irri)

Ik mis eigenlijk bijna de ziekke bloepjes en blipjes daar mogen er van mij veel meer van zijn veeeel meer :D

maar ik luister m telkes opnieuw dus ik vind t vet of iets
 
Laatst gewijzigd:
Erg triest van Zolod idd... RIP...

Dit is trouwens wel echt pure Parasense-style. Vond ik de eerste keer dat ik 't hoorde wel ok, maar nu vind ik het, om eerlijk te zijn, best wel saai en ongeinspireerd klinken. Niet echt trippy (binnen deze stijl vind ik dat Derango nog wel spannende dingen doet qua sound en compositie, hun laatste album Tumult is echt ultrapsychedelisch) maar 'tis eerder beetje cheesy. IMO.
De sound is wel dik in orde voor dit type track. Kick + bass zijn echt prima gemixt en 't rolt allemaal wel goed, klinkt ook 'plastic' zoals veel Parasense tracks. Maar 'tis net iets te cliché en cheesy voor m'n smaak, niet echt vernieuwend genoeg (maar dat gevoel heb ik eigenlijk bij 90% van de psy die de laatste tijd uitkomt, dus dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan jou:)). Dus tja.. als ik jouw was zou ik er nog wat onverwachte en originelere elementen in stoppen maar ik kan me voorstellen dat deze shit op een outdoorfeestje ergens in een bos om 5:00 wel massieve chaos veroorzaakt! }:|
 
Ik vind er ook weinig aan eerlijk gezegd, maar ik ben dan ook net als ez' bepaald geen fan van de psytrance van vandaag de dag.

Ez' heeft gelijk: het is niet zo zeer de productie waar ik een probleem mee heb, maar ik vind het gewoon nogal saai, niet psychedelisch en niet funky.
 
Bedankt voor jullie commentaar, dat saaie kan ik ergens wel begrijpen (denkik) maar luister naar de gemiddelde psy en veel verder zul je toch niet geraken denkik ...
Maar goed ik zou me eigelijk ook niet mogen staven tov anderen ...
Ben me nu een beetje op geluidsingenieurs aant gooien :D, als je filmgeluiden neemt ... hoe zijn die gemaakt ...
 
Wow, wat een zieke track man! }:|

Hehe, voor de stijl vind ik 'm goed klinken. Goed rollende bassline enzo. Ik vind 'm wel wat te snel (om op te dansen) en een beetje saai. Maar dat hoort bij Dark Psy geloof ik. ;)

Ik ken trouwens niet veel platen van Parasense, maar 3to Kpyto (staat op Psycho Laboratory compil) is heel melodieus en een stuk subtieler dan jouw track. Maar dit zal wel een slecht voorbeeld zijn! ;)
 
Back
Top