Like a knife... Roland SH-7

SCD

Gearlust [on]
Lid sinds
16 november 2002
Berichten
1.941
Man man man, wat IS dat toch een heerlijke bak die SH-7 8o)

Melig live vrijdagavond-deuntje: http://www.synthmusic.info/mp3s/likeaknife.mp3

Het gaat even niet om het nummer, maar om die lead uit de Roland. ZO lekker, zo scherp, zo plakkerig, zo zo zo.... LEKKER!

Zowel in het hoog als in het laag klinkt dat ding ZO fantastisch!
En die "sync" op dat apparaat doet alles behalve syncen, vieze smerige rauwe randjes krijgt ie ervan 8)

Naar de *maan* met VA's die pretenderen analoog te kunnen klinken...

(voordat er een oorlog uitbreekt: ik heb zelf ook VA's, maar laat het emuleren van analoog ALSJEBLIEFT over aan analoge synths...
De naam VA: Virtual Analog is gewoon FOUT!).

Zo. Dat is eruit :D Laat mij maar even mensen... ik moet even bijkomen... 8o) 8o)
 
idd een mooie sound die SH7...ik heb gisteren een Minikorg 700s gekocht en die blaast je ook helemaal de kamer uit....wat een vet apparaatje zeg.....zo dik en krachtig...
 
Prachtig Boele! :okdan:

Je merkt ook dat met zo'n mooi instrument de leadlines als het ware 'vanzelf' uit het apparaat vloeien... heb jij dat nou ook?
 
Boele man, wat heb jij een talent zeg... Ik word er elke keer weer stil van. (En die SH-7 klinkt idd als een lekkere bak...)
 
:halleluja

Dank u dank u :)

Talent? Mwog, weet ik niet. Maar *plezier* met synthesizers heb ik zeker! :D

Zit er net nog s naar te luisteren, maar dit ding is het wel waard om morgen nog eens dunnetjes over te doen denk ik. En dan niet live, maar track voor track, haha...

Andere drumtrack, baslijntje. Ergens een breakje met Mellotron of zo? Beetje wind aan het begin, beetje lawaai aan het eind... Mmm.... :eureka:

Dank voor het luisteren mensen!
 
Origineel geplaatst door Hanz
Prachtig Boele! :okdan:

Je merkt ook dat met zo'n mooi instrument de leadlines als het ware 'vanzelf' uit het apparaat vloeien... heb jij dat nou ook?

Oh ZEKER!

De basissound van die Roland is gewoon goed. Iedere draai aan iedere knop levert iets interessants op. Er zijn niet zo heel veel synths waarbij ik dat gevoel (gehad) heb... Minimoog, MS-20, CS-en.... Maar niet bij de Andromeda of de WAVE bijvoorbeeld. Daar moet je veel meer werken voor je sounds.

En een goeie sound inspireert me altijd enorm. Gewoon omdat het lekker klinkt die toetsen in te drukken dan he? 8~

Het enige waar ik van baal is dat ik zo'n sound als deze op die SH niet met aftertouch kan spelen. Nou ja, aftertouch met de knoppen moet ik dan maar simuleren he? Had ik die CS-80 maar moeten kopen vorige week...

Ik en synthesizers: pure liefde! :luv:
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
idd een mooie sound die SH7...ik heb gisteren een Minikorg 700s gekocht en die blaast je ook helemaal de kamer uit....wat een vet apparaatje zeg.....zo dik en krachtig...

Die zijn aardig zeldzaam he? heb net s ff lopen googelen, maar die vindt je niet in iedere hoek.

Heb je demo sounds toevallig?
 
Origineel geplaatst door SCD
Maar *plezier* met synthesizers heb ik zeker! :D

En dat is eraan te horen! :okdan:

Verder vond ik de drumtrack eigenlijk geschikt. (Om niet te zeggen: sterk.) Ondersteunend, zat lekker in de mix, en trok de aandacht niet weg van wat me echt belangrijk leek. Ik hoop dat je't niet gaat overladen met extra's. Benieuwd wat je ervan gaat maken!
 
Origineel geplaatst door SCD
Die zijn aardig zeldzaam he? heb net s ff lopen googelen, maar die vindt je niet in iedere hoek.

Heb je demo sounds toevallig?

Nee niet bij de hand...kan ook even niet opnemen....neem van mij aan dat ie bijzonder dik en mooi klinkt...heb heel wat machines gehad en deze eindigd in de all time top 10......Heb eens een SH7 bespeeld en ik was erg onder de indruk...vind hem ook mooier dan bijv de SH5...vorige week mijn Sh3a verkocht....
 

Attachments

  • img_0013.jpg
    img_0013.jpg
    81,1 KB · Bekeken: 62
Het is hier opeens zo stil zeg? :confused:

Ik zal maar eerlijk zijn: versie twee spreekt me niet aan. Er zijn drie factoren die daarin een rol spelen:
- de SH-7 klinkt veel vager. De druk is van de ketel en het klinkt voorzichtiger. Dan had ik liever 'the knife' uit de eerste versie. Die was rauw!
- de andere instrumenten nemen een veel grotere plaats in t.o.v. de SH-7 dan in de eerste versie. Ik vind het spijtig. De SH-7 was immers goed geprogrammeerd, je had een erg mooie 'duitse school' melodie, en ik denk dat je dat dan wel naar voren mag brengen als sterkste speler.
- de structuur van het nummer is gewijzigd, het is bijna dubbel zo lang nu. Ik had het gevoel dat de nieuwe stukken niks bijdroegen aan het verhaal, dat ze er stonden als decor.

Ik verloor in de tweede versie vaak m'n aandacht. Vaak kwam dat door het grotere aantal instrumenten, waarvan de bedoeling of de plaatsing niet altijd even duidelijk was. In versie 1 zat ik echter de hele tijd ademloos te luisteren. Als je nou met wat minder zou werken, zoals in versie 1, dan denk ik dat het een klassieker kan worden. Werk je er nog aan? (Ik hoop het maar, dit werk verdient het!)
 
Ik vind beide versie's mooi. De eerste juist door zijn eenvoud, simpele melodie, rustig ritme - niets wilds

De tweede versie omdat deze in de richting van Tangerine Dream gaat, heeft meer afwisseling erin zitten. Ik denk dat voor beide versie's wel wat te zeggen is.
Ik weet uit ervaring dat je het altijd mooier wilt maken, beter dan de eerste versie (waar in je eigen hoofd toch altijd van alles aan mankeert).
Ook hoor ik nog wel eens dat de 'feel' van een demo eigenlijk nooit meer kan worden opgeroepen.

Hou gewoon beide versie's aan.....
 
Hoi Eclectus en JurgeN.

Ik snap beide commentaren heel goed.
Persoonlijk vind ik de feel van de eerste het beste, maar als "complete song" de tweede. En ook ik heb vaak dat je de feel of groove van een eerste "demo" vaak niet meer NOG een keer kunt vangen.

Overigens ben ik nog steeds aan het schaven aan het nummer, dus er is nog hoop Eclectus :)

De kritiek dat de tweede versie te lang lijkt te duren deel ik nu, na een week niet luisteren. Er moet meer afwisseling in komen, wil ik die lengte kunnen rechtvaardigen. De break met de King-Size-Mellotron-Laag vind ik persoonlijk *wel* erg mooi :D
En ook de opmerking dat de lead te veel in de watten wordt gelegd en zijn vuilheid teveel kwijt is deel ik. Er is overigens niks aan de sound veranderd, behalve dat ik nog heel iets portamento heb toegevoegd.
Maar hij staat in versie twee een stuk zachter in de mix en bovendien doet een limiter zijn werk (maar veel te veel dus).

Het eindresultaat zal dus iets worden tussen 1 en 2 in qua feel, maar met de lengte van 2 toch.

*Erg* nuttige commentaren trouwens, en inspirerend! Hartelijk dank daarvoor :halleluja

Boele
 
Heb versie 2 nog niet geluisterd, maar versie 1 is erg fijntjes! :)
 
Zo, versie 1 is vet man. Wat een lead komt er uit die bak, klinkt echt geweldig. Idd vindt ik versie 2 de SH-7 ook minder uit de verf komen.

Maar ga vooral zo door :)
 
Er valt veel te zeggen over de twee tracks.
Ik zal het echter kort houden met te verkondigen dat ik beiden HEEL ERG MOOI vind.

Die break in de tweede is ook wel tof.
 
Heren, heren!

:halleluja

Inspirerende woorden... Zal *zeker* nog een versie 3 plaatsen hier!

Boele
 
Back
Top