i need kritiek

ill-bill

The illest
Lid sinds
23 februari 2005
Berichten
31
Locatie
Helmond
hallo

Ik maak sinds een jaartje muziek met de computer. En aangezien ik geen mensen in mijn omgeving heb die ook de technische kant snappen, zou ik heel erg geholpen zijn met tips en wat onderbouwde kritiek..

http://www.soundclick.com/rage87

:walker:
 
zitten leuke dingen tussen moet ik zeggen
het klinkt allemaal wel behoorlijk droog.. een galmpje her en der zou geen kwaad kunnen
bij sommige tracks vind ik overigens zo'n gortdroge snare wel weer ok :)
qua smaak zou er van mij wat meer noten en akkoordjes in mogen. maar t kan uiteraard ook prima zonder
en her en der vind ik de drumsamples net niet bij elkkaar passen.. bij 1 track heb je zo'n ranzige dislectrosnare die vuilig ende viezig is en dan zit er zo'n oenkige korte schone '909' kick in.. die zou dan in mijn oren wat speldeknopperiger/ranziger mogen.. meer richting een echte, met daaronder dan een langere 808 sample of zowiets

lekker doorgaan :) probeer je sound iets dieper/breder te maken met fx

maar das moeilijk.. vind ik
 
yo relaxt dat je ff reageert.. Zou het kunnen dat die droge sound komt omdat het allemaal 48000Hz is? of ligt het aan mij en is het gewoon een kweste van de juiste drum samples en goede fx instellinge...
bedankt in iedergeval, ik neem je kritiek mee naar mijn volgende track :)
 
nee 48 kHz heeft daar niks mee te maken.. meer galpjes/delaytjes/flangertjes etc dat soort dingen
zeker niet te gelikt maken zou ik zeggen, maar de sounds misschien ietsje meer in de ruimte plaatsen
maar hang niet te veel aan mijn mening he.. je maakt je eigen shit
 
oke dan, bedankt. Ik ben weer een nummer aan het maken maar nu met ruuuiimttee en diiiieeepte.
En ja alles komt tot leven! vooral als je een snare wat reeverb. pre delay geeft krijgt het een lekkere swing.. :biertje:
 
Nu ik wat vaker naar techno feestjes ga 8) , lukt het ook beter op de pc(denk ik).
Het is een proef stukje omdat ik nog niet helemaal zeker ben ofdat hij wel zo vet is... Klinkt het een beetje lekker in de oren? ik twijfel nog of dat ik hem af moet maken... goede ideeen hoor ik graag!


http://www.soundclick.com/rage87

Het gaat dus om ------ CWD - New jack hustler.
 
Hoi,

Ik denk dat je als je de smaak te pakken hebt, je een beetje hippere muziek moet gaan maken, ik hoor een beetje van alles wat, sommige dingen zijn leuk maar andere stukjes zijn heel erg ouderwets...

Ik wil je smaak natuurlijk niet bederven, maar ik werk nu al een aantal jaartjes in de platenindustrie, maar hiermee zou ik niet zoveel kunnen...

Met name je beats zijn niet goed, eigenlijk best wel de juiste ritmiek of drive, maar voor techno niet bruikbaar, misschien moet je de sounds wat vervormen met diverse effecten, een programma als wav-lab of soundforce zou in dit geval wonderen doen.

Ik ken natuurlijk niet je smaak precies, maar het kan allemaal een stuk vlotter, als je een specifiek nummer hebt gemaakt wat op techno lijkt, wil ik je wel van inhoudelijke kritiek voorzien, tenminste als je daarop zit te wachten, misschien denk je wel, wat een blaaskaak...haha

Vat het niet verkeerd op, bedoel het opbouwend..

Groeten H
 
Origineel geplaatst door melcom2005

Ik wil je smaak natuurlijk niet bederven, maar ik werk nu al een aantal jaartjes in de platenindustrie, maar hiermee zou ik niet zoveel kunnen...

ik hoor me er niet mee te bemoeien maar wil er toch wat over kwijt...
welk label? wie ben je? wat is hip en ben je aan t talent scouten hier?
want als dat zo is, begrijp ik niet waarom je tijd besteedt aan een artiest waar je (nog)
niks mee kunt... (geen dis naar ill-bill)
er posten hier mensen die zeker al wel releasewaardig zijn, kijk liever eens naar hen..




@ ill-bill, ik ben er niet weg van maar voor iemand die nog maar een jaartje bezig is, is t niet
slecht imho... als je doorzet komt t goed
 
Hoi'

Ik ben hier relatief nieuw, had niet verwacht dat het zo serieus zou worden opgevat, wat ik bedoel te zeggen is het volgende..

Als je pas een jaartje bezig bent, is het natuurlijk helemaal niet de bedoeling om iemand af te kraken, zo was het ook niet bedoeld.

Ik vind het wel grappig dat iemand die 'waarschijnlijk' techno muziek, dus lees dance muziek, leuk vind, zich vervolgens op een pad begeeft wat, weinig tot niets, met deze muziek te maken heeft...

Daarom zei ik ook, ik wil je smaak niet bederven, maar het heeft helemaal niets met deze muziek te maken, misschien was het ook niet zijn insteek, maar vanuit mijn oogpunt blijft het een grappige benadering op deze manier.

Ben zelf al jarenlang 'producer', vind dat overigens een ruim begrip, varieert van de koffie tot het aanschaffen van de apparatuur, van het begin idee, tot aan het laatste 'net' wel argument... :z

Heb wel een aantal hits op mijn naam staan, probleem is vaak dat de hoofd artiest met de 'eer' strijkt, de producer(s) blijven vaak op de achtergrond.

Geloof je overigens wel dat er release waardige producties op het synth forum staan? als je ze kan vinden dan hoor ik het graag van je...


Groeten H
 
Ik ben allang blij dat ik een beetje serieus genomen word... Maargoed ik heb ook niet echt techno ofwat dan ook proberen te maken. Het ritme is ook niet dansbaar..
Ik heb meer de sfeer proberen weertegeven die op dat moment in mijn ziel rond spookte.. en ik begin nu steeds vaker te merken dat ik dat het beste kan doen in een techno achtig jasje :kimono:
Ik snap je kritiek wel, met je gedachte bij ekte techno..
 
Origineel geplaatst door melcom2005

Ben zelf al jarenlang 'producer', vind dat overigens een ruim begrip, varieert van de koffie tot het aanschaffen van de apparatuur, van het begin idee, tot aan het laatste 'net' wel argument... :z

Heb wel een aantal hits op mijn naam staan, probleem is vaak dat de hoofd artiest met de 'eer' strijkt, de producer(s) blijven vaak op de achtergrond.

Cool, je hebt me benieuwd gemaakt (en nog een hoop anderen hier waarschijnlijk).
Heb je wat namen van tracks en artiesten die je geproduceerd hebt zodat we eens wat kunnen horen? Als het hits zijn staan ze wellicht op verscheidene sites als luisterfragmenten, toch?

Ontopic:

ill-bill, als je pas (of al) een jaar bezig bent met uberhaupt het maken van muziek dan ben je toch al goed op weg. Als ik spul van mij terug luister wat ik na een jaar gemaakt had, dan wordt ik niet vrolijk (maar ik moet dan wel lachen).
De track klinkt voor mijn smaak ook ietsie droog, wat veel stiltes tussen de instrumenten/geluiden of zo.
Nu ben ik ook wel een melodie liefhebber dus muziek zonder melodie vind ik al gauw saai.
En als je muziek maakt voor je plezier, dan maak lekker wat jij wil horen.
Misschien moet je wat meer tracks over elkaar gooien met ambient of sfeer geluiden.

Succes!
 
New Jack Hustler vond ik heel gaaf, heeft wel potentie..

Crystal Jizz vind ik heel wat minder..

sun and cocktails is ook wel ok, maar mist de retesnoeiende BD die de boel effe opzwiept heb ik het idee..


*D
 
Origineel geplaatst door Dilago
ik hoor me er niet mee te bemoeien maar wil er toch wat over kwijt...
welk label? wie ben je? wat is hip en ben je aan t talent scouten hier?
want als dat zo is, begrijp ik niet waarom je tijd besteedt aan een artiest waar je (nog)
niks mee kunt... (geen dis naar ill-bill)
er posten hier mensen die zeker al wel releasewaardig zijn, kijk liever eens naar hen..

Wat een jaloese gast ben jij man. Snap alleen niet dat je je tapeje niet gewoon naar een radiostation stuurt. krijg je van zelf ook proffesioneel comentaar. of niet als het niet goed is. of ga anders naar idols. aju[paaplu..
 
Origineel geplaatst door dr.DRé
Wat een jaloese gast ben jij man. Snap alleen niet dat je je tapeje niet gewoon naar een radiostation stuurt. krijg je van zelf ook proffesioneel comentaar. of niet als het niet goed is. of ga anders naar idols. aju[paaplu..

lachen, radio station en professioneel commentaar in 1 zin... jij mag blijven!

groet
 
Cool, je hebt me benieuwd gemaakt (en nog een hoop anderen hier waarschijnlijk).
Heb je wat namen van tracks en artiesten die je geproduceerd hebt zodat we eens wat kunnen horen? Als het hits zijn staan ze wellicht op verscheidene sites als luisterfragmenten, toch?

8) Wat een geinige discussies houden jullie erop na, de een wil direct naar een radiostation en de ander weet niet precies wat hij wil maken.
Ben benieuwd wat voor apparatuur jullie allemaal hebben, zijn jullie ook zo analoog gek, of zijn dat er maar weinig hier, valt mij wel op dat er aardig wat spullen te koop staan...

Over de muziek, vroeger een hoop Hardcore dingen gemaakt, vooral Happy, bah wat was dat commercieel.... drie keer achter elkaar op nummer 1 gestaan,(95,96) was een gouden tijd, altijd toppers en altijd vrolijke muziek, ben in die tijd heel veel wijzer geworden, daarna (97) in de club tijd was ik niet erg in vorm, vond het eigenlijk allemaal maar niets,(veel te houterig) heeft geduurd tot een kleine zeven jaar geleden en toen..............toen kwam daar T-muziek.

Waar iedereen die man uit Breda :dj: en omstreken uit aan het lachen was, zat ik onder de mengtafel al zijn kabels te solderen, ik heb in die tijd nog nooit zoveel plezier in mijn werk gehad, wat een verademing was die muziek zeg...Helaas zijn we nu een kleine 8 jaar verder en heeft deze muziek bijna weer alle commercieel aanvaardbare varianten gehad, maar eerlijk is eerlijk, sommige dingen met gevoel zijn nog steeds heel erg goed.

Ben momenteel druk bezig om mijn studio weer op orde te krijgen, ik heb even een jaartje stil gezeten, deels mijn eigen schuld, deels de schuld van anderen, maakt niet uit, de business is hard, maar dat wist ik al....:maffia:

Tja, het is wel weer even genoeg zo, leuk forum hier, voor dat je het weet heb je al weer een heel a-4tje vol en dat is denk ik niet de bedoeling hier...


Groeten
 
Origineel geplaatst door Dilago
lachen, radio station en professioneel commentaar in 1 zin... jij mag blijven!

groet
goed he :D
 
melcom2005

check je mailbox... je vroeg me welke artiesten ik releasewaardig vond...
 
techno = detroit. Wat mij betreft. Wat nu voor techno doorgaat is consumeermuziek waar je met een pil erbij leuk op kan dansen maar verder..

mijn eerste sneer post, neem 'm niet te serieus ;)
 
Back
Top