Life goes by track

Derjano

Ouwe rot
Lid sinds
13 januari 2003
Berichten
2.930
Locatie
Ede
Hoi,

Ik heb een al bestaand nummer van me opnieuw opgenomen.
Heb even behoefte aan commentaar.
In het refrein komt nog een koortje.

Commentaar is welkom.

Alvast bedankt.

groet Derk

Oh ja link:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=106748

Gebuikt zijn een Roland TR626, Yamaha TX7, Yamaha TX16W, Crumar Trilogy, Gem Promega 2.
 
Last edited by a moderator:
ik vind de drums niet lekker in ballans met elkaar en de rest.
wel lekkere dromigge elementen in de track...
 
Muziek op zich is wel geinig en relaxed.

De mix zelf is best wel steriel en kil naar mijn idee. Terwijl je toch wel een lekker warm sound zou mogen verwachten.
 
Origineel geplaatst door gerrie79
ik vind de drums niet lekker in ballans met elkaar en de rest.
wel lekkere dromigge elementen in de track...

Hee bedankt de hihats staan te hard volgens mij.
 
Origineel geplaatst door fuse
Muziek op zich is wel geinig en relaxed.

De mix zelf is best wel steriel en kil naar mijn idee. Terwijl je toch wel een lekker warm sound zou mogen verwachten.

Hoi bedankt zou dat kunnen door een digitale meng tafel?
Dit is de eerste keer dat ik iets gemixed laat horen van de DDX3216.
Hoewel ik moet zeggen dat ik tracks heb gebruikt die al eerder zijn opgenomen via een analoge mengtafel en zijn gedownsampled van 96Khz 24 bit naar 48Khz 24 bit. Het enige wat opnieuw is opgenomen is de Rhodes.
In vervolg een voorversteker met buizen gebriiken bij bepaalde tracks? Ik heb nog zo'n MIC100 liggen.

Ik heb ook behoorlijk met de EQ zitten spelen op bepaalde tracks kan dat ook een oorzaak zijn voor kil geluid?
 
Ik vind de geluiden en efx heel leuk gedaan! Alleen misschien iets meer samenspel tussen de instrumenten.. ofzo.


R
 
Hee Arv thnks. een aantal sweeps komt uit de Trilogy en de echo uit de TX7. Computer geluid komt ook uit de TX7.
 
Over je mix kan ik niks zeggen, omdat ik op een laptop luister met ingebouwde speakertjes.
Maar ik heb je track helemaal afgeluisterd, dat doe ik bijna nooit.
Hij bleef mij dus boeien.
Even schrok ik van de vocals, die had ik niet verwacht, maar later vond ik het er toch wel weer in passen.
Zelf ingezongen ?
 
Origineel geplaatst door ruudvee
Over je mix kan ik niks zeggen, omdat ik op een laptop luister met ingebouwde speakertjes.
Maar ik heb je track helemaal afgeluisterd, dat doe ik bijna nooit.
Hij bleef mij dus boeien.
Even schrok ik van de vocals, die had ik niet verwacht, maar later vond ik het er toch wel weer in passen.
Zelf ingezongen ?

Hee dank je voor het commentaar.
De vocals zijn hier inderdaad de surpise. omdat je ze in dit nummer niet meteen verwacht.
Zelfs ingezongen ja.

Iemand nog?



http://www.acidplanet.com/components/embedfile.asp?asset=803438|1&embed=1&t=7566
 
Last edited by a moderator:
lekkere track, drums zeer ok. de sweeps staan alleen wat hard.

de soundkeuze is iig erg goed. ik vond de vocals het zwakste van het hele nummer. als ik jou was zou ik het door wat anders vervangen of in ieder geval wat "dunner" maken, het is nu veel te massief en je schrikt echt als luisteraar. als ik het een cijfer zou moeten geven zou het een 8/10 worden. met andere vocals wordt dat waarschijnlijk nog hoger. het lekkerste vond ik die droge hats, heerlijk!

gewoon lekker mee doorgaan en je niet laten afschrikken als er weinig mensen commentaar geven...

:biertje:

bliepbliep
 
Je hihats klinken een beetje noizy, of naja ik vind ze niet zo lekker iig
Rhodes zijn echt lekker, bass sound is opzich ook wel lekker

Het klinkt alleen niet echt als geheel, weet niet of het door de afmix komt of iets anders
Drum sounds storen me vooral, ze klinken erg steriel

Maar de muziek zelf vind ik erg lekker!
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
lekkere track, drums zeer ok. de sweeps staan alleen wat hard.

de soundkeuze is iig erg goed. ik vond de vocals het zwakste van het hele nummer. als ik jou was zou ik het door wat anders vervangen of in ieder geval wat "dunner" maken, het is nu veel te massief en je schrikt echt als luisteraar. als ik het een cijfer zou moeten geven zou het een 8/10 worden. met andere vocals wordt dat waarschijnlijk nog hoger. het lekkerste vond ik die droge hats, heerlijk!

gewoon lekker mee doorgaan en je niet laten afschrikken als er weinig mensen commentaar geven...

:biertje:

bliepbliep

Hee bedankt voor het commentaar.
Maar soms is het moeilijk om commentaar goed te interpreteren zeker als je verschillend commentaar krijgt.
Op een andere site kreeg ik namelijk als commentaar dat de Vocals in het refrein het beste stuk in het nummer is.
Dus bedoel je met andere vocal een andere zanger, minder hard of een volkomen ander arrangement voor vocals?
 
Origineel geplaatst door rendering_rebel
Je hihats klinken een beetje noizy, of naja ik vind ze niet zo lekker iig
Rhodes zijn echt lekker, bass sound is opzich ook wel lekker

Het klinkt alleen niet echt als geheel, weet niet of het door de afmix komt of iets anders
Drum sounds storen me vooral, ze klinken erg steriel

Maar de muziek zelf vind ik erg lekker!

Hee dank je ik had eerst een echte Rhodes opname er op staan maar die was minder.
Ik heb die vervangen door de Rhodes in de Promega 2.
Maar wat vind je niet lekker aan drum sound de hihatts of de snare etc.?
 
je noemt 3 opties:

1 met andere vocal een andere zanger
2 minder hard
3 een volkomen ander arrangement voor vocals

ik denk dat ze alle drie wel een vooruitgang zouden zijn. de meest makkelijke lijkt mij de 2e en dat hoeft zeker niet de slechtste oplossing te zijn. denk ik beter wat filteren zodat de zang wat minder massief in komt zetten.

het is lastig om hier iets over te zeggen zonder vaag taalgebruik... ik bedoel dat met een beetje eq-en de vocals al een stuk beter gaan klinken (denk ik)

maarre, andere vocals zou ook kunnen, het is maar net of je er de zin en de middelen voor hebt...

bliepbliep
 
Back
Top