[Smoothjazz] Sunday

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik heb geen idee wat er zoal mogelijk is met de Fantom. Maar zit er bijvoorbeeld een amp-modelling op die je over de rhodes zou kunnen doen? Dat soort dingen kunnen net dat rauwere randje geven.

Dat is zeker mogelijk. De Fantom-X beschikt over 78 uitgebreide COSM effecten. De amp-modelling is daarin zeker vertegenwoordigd.
Zal er eens mee stoeien.

Momenteel zit er Chorus en Reverb over de Rhodes.

Ik ben er altijd wat huiverig voor, maar zou ik op de drums bijv. een compressor kunnen zetten?
Misschien geeft dat wat meer punch....
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik heb geen idee wat er zoal mogelijk is met de Fantom. Maar zit er bijvoorbeeld een amp-modelling op die je over de rhodes zou kunnen doen? Dat soort dingen kunnen net dat rauwere randje geven.

De rhodes vind ik het meest sterk klinken van het geheel. Ik zou juist daarom proberen de bass en drums meer body te geven. Een beetje amp modelling over de rhodes zou overigens niet verkeerd zijn, maar ik zou de nadruk niet daarop leggen.
 
Origineel geplaatst door Bartology
Dat is zeker mogelijk. De Fantom-X beschikt over 78 uitgebreide COSM effecten. De amp-modelling is daarin zeker vertegenwoordigd.
Zal er eens mee stoeien.

Momenteel zit er Chorus en Reverb over de Rhodes.

Ik ben er altijd wat huiverig voor, maar zou ik op de drums bijv. een compressor kunnen zetten?
Misschien geeft dat wat meer punch....

Probeer anders een wurly met lagere velocity dan heb je wel iets meer dat mitterige randje. Ik vind trouwens een Wurly beter mengen met een piano, nu hebben ze beide dezelfde kleur. Probeer een andere piano preset

Roland jv xv fantom missen altijd wat agressie in het mid 600-800 gebied, dat is normaal geen enkel probleem omdat dit gebied zowiezo al vol zit, nu je een rustigere track hebt waar bijna geen geluiden in de 600-800 zitten klinkt het wat hol.

Ahh die fantom klinkt wel hoor, goed werk met de sustain pedaal bart :okdan:



Ik vind die drums prima, goeie programming.:okdan:
 
Origineel geplaatst door Bartology
Dat is zeker mogelijk. De Fantom-X beschikt over 78 uitgebreide COSM effecten. De amp-modelling is daarin zeker vertegenwoordigd.
Zal er eens mee stoeien.

Momenteel zit er Chorus en Reverb over de Rhodes.

Ik ben er altijd wat huiverig voor, maar zou ik op de drums bijv. een compressor kunnen zetten?
Misschien geeft dat wat meer punch....

ik ben benieuwd naar het resultaat...basdrums en snares gaat niet zo snel fout imho
hihats zou ik alleen iets harder zetten mocht dit noodzakelijk zijn...

werk je ook met adobe audition? zo ja, lees eens de frequenties in van een rhodes op vinyl...beetje jaren 70 vintage..
met noise reduction...daarna selecteer je je eigen rhodes en bewaar je de 'noise'

ik heb dat met
deze
rhodes gedaan...mss vind je het wel helemaal niks hoor, maar ik ben er iig laaiend over :D
 
Origineel geplaatst door Dilago
ik ben benieuwd naar het resultaat...basdrums en snares gaat niet zo snel fout imho
hihats zou ik alleen iets harder zetten mocht dit noodzakelijk zijn...

werk je ook met adobe audition? zo ja, lees eens de frequenties in van een rhodes op vinyl...beetje jaren 70 vintage..
met noise reduction...daarna selecteer je je eigen rhodes en bewaar je de 'noise'

ik heb dat met
deze
rhodes gedaan...mss vind je het wel helemaal niks hoor, maar ik ben er iig laaiend over :D

Ik vind dat geluid wel cool, hoor. Past ook erg mooi bij die track.
Ik was echter zelf op zoek naar een wat gladdere sound. Ik zal jullie tips eens uitproberen. Adobe audition heb ik wel.
 
Origineel geplaatst door Dilago
hoewel smooth jazz uiteraard smooth behoort te klinken, vind ik m soundwise ietsje te...
het geheel mag wat harder en de drums iets meer punch..ik kan de subtiliteiten nu nauwelijks horen...

de strings zijn idd wat synthetisch...verder niks dan lof

ik sluit me aan bij Dilago z'n comments....

verder idd lekkere track!
 
Origineel geplaatst door Dilago
ik ben benieuwd naar het resultaat...basdrums en snares gaat niet zo snel fout imho
hihats zou ik alleen iets harder zetten mocht dit noodzakelijk zijn...

werk je ook met adobe audition? zo ja, lees eens de frequenties in van een rhodes op vinyl...beetje jaren 70 vintage..
met noise reduction...daarna selecteer je je eigen rhodes en bewaar je de 'noise'

ik heb dat met
deze
rhodes gedaan...mss vind je het wel helemaal niks hoor, maar ik ben er iig laaiend over :D



:halleluja :halleluja :halleluja
 
Lang niet kwaad.
Ik ben wel benieuwd naar de definitieve versie.
voor de rest was alles al wel gezegd
 
Origineel geplaatst door hermax
Lang niet kwaad.
Ik ben wel benieuwd naar de definitieve versie.
voor de rest was alles al wel gezegd

Dank!!! Er wordt hard gewerkt aan een vervolg.
 
Back
Top