Watisergebeurd?

Ik vin em wel tof, alleen is de bas een beetje weg. In de orginele track is de beat wel dikker.
 
Origineel geplaatst door bounce
net zo goedkoop als je avatar :D

:duivels: Goed hè ;)

Maar de kick is idd minder vet. Ik wilde hem ook vooral wat beter draaibaar maken in een kroeg. Origineel is net ff te langzaam, en eigenlijk voor een leuke tent niet geschikt. Ik ga denk ik nog ff klussen volgende week aan dub versie, met vettere kick, en minder tekst. Oringele deuntje/beatje is geniaal lekker (op die zware bas na - naar mijn smaak smeert ie het dicht). Msischien dat ik er wat Virus doorheengooi om wat snelheid in het nummer te krijgen.
 
cool!
vind ik echt origineel dingetje,

hoe en met wat gemaakt?
 
Gepitched met WaveLab. Bass eruit gesloopt met een EQ/Compressor.

Voor de rest een nieuwe kick uit de Jomox, en ik heb wat gespeeld met de Q-tonic filter.
Voice effecten zijn allemaal met dist/flanger en q-tonic gedaan. Bedankt voor de enthousiaste reacties. Binnenkort te horen in de kroegen in Grunn :D
 
Heerlijk! Wat een feest :biertje: Ik was met forumlid AB ook bezig, maar we zijn nog niet zo ver. Alleen nog maar een loopje van de basic beat, zonder de andere blieps er doorheen en een "Props voor de Highest Rocka" sample :

Watsniekeburt
 
damn wat goedkoop allemaal.

watskeburt is gemaakt vanuit een hiphop gedachte. Of desnoods electrofunk. Maar geen 'kroegmuziek'. Dat hoeft het dus ook nooit te worden. Hoezo moet er meer snelheid in??

Als je er een remix van maakt, heb dan in ieder geval een beetje respect voor het idee waarmee het nummer in elkaar is gezet. Maar niet een suffe trance-kick eronder zetten.

Dit is echt net zo slecht als de meest platte discohouse remixen of van die bubblin' mixen van bekende r&b nummer.

Of dat nederlandse r&B nummer van die gast die denkt dat 'ie kanye west is en een sample van marco borsato heeft opgepitched.... dan heb je het in mijn ogen behoorlijk verkeerd begrepen.
 
jullie zitten de boel wel zo af te kraken maar kwa sound is dit velen malen beter als het gemiddelde wat ik hier hoor van vele de sf leden (incl myself :) )
 
anoniempje:

als je hiermee bedoelt dat de gemiddelde synthforum muziek _nog_ slechter is, dan doe ik daar verder geen uitspraken over ;)

feit blijft dat het niets meer is dan een heel dik geproduceerd nummer met een extra kick en wat filters. sja...

zo kan ik het ook:

Binnenkort: Stevie Wonder - Too High (missing links remix), met alleen een extra solo erover

Dan mag jij gaan zeggen dat de drums zo vet klinken. javascript:smilie(':stupid')
 
oke ik heb het ook niet over de manier van produceren ik heb het over het geluid maar als je het zo bekijkt heb je zeker gelijk oke hier zit veel minder werk in maar kwa geluid krijg je dit ook maar niet zo ff voor mekaar dat is mijn mening
 
zo goedkoop als de dunste hoer op de keileweg...

helaas, misschien dat een camping dj em draait?

master effect wordt te pas en te onpas gebruikt, voegt nix toe, geen ander arrangement, alleen een intro die niet uitnodigt tot dansen en goedkope scratches tussendoor. Owja, het nummer heeft eigenlijk geen einde.
 
euh.... watskeburt????

ik snap het niet... Je neemt een bestaand nummer, verandert er zo goed als niets van, enkel wat extra (slecht gesequencede) drumgeluiden toegevoegd. En soms eens een flanger of iets dergelijks over de mix....

Is het de bedoeling dat dit een remix is?? Ik vind het maar raar :confused:
 
leuk geprobeerd, en het zal vast wel werken in de kroeg (tis bekend he!)
misschien kun je beter een wilders house mix maken van die youssef kamal? hehe
 
Jongens, jongens; ik lag me hier een krul in mijn l*l!
Het lijkt wel een hardware/software of een analoog/digitaal discussie. Fantastisch dat ik dat heb kunnen bereiken.

De analyse dat het simpel en goedkoop is: dat klopt. Maar wat ik er niet bij heb verteld (misschien had ik dat kunnen doen, had een hoop ergernis bij bepaalde SF-colega's kunnen besparen
schater.gif
).....

Het nummer is gemaakt de dag nadat ik het origineel hoorde. Ik heb de afgelopen weken onder een steen gelegen, en vandaar dat ik er nu pas van hoorde via via. Met grote ongelovige ogen heb ik het geheel aangehoord en mij afgevraagd of het dus echt alleen maar mogelijk is met een leipe kikker (axelf), een duits krokodil of een stel onaangepaste dislectische baksteen rappers een hit te kunnen scoren in NL. Mij maakt het allemaal niet uit, ik verbaas me er alleen over.

Vervolgens maak ik muziek puur uit lol en plezier. Ik slinger mijn cubase pas aan als ik er tijd voor heb (dat is al schaars), zin heb (dat al wat meer) en een idee (genoeg). Dus als ik een keer tijd heb, dan wil ik graag wat maken. Maar wat wil ik maken? Ik wil muziek maken wat draaibar is in een kroeg. Waarom? Ik werk in een kroeg. Simple as that. Ik maak dus mijn eigen muziek, en draai die. Dat dit soms niets meer is dan snel wat filters knallen, pitchen, strak trekken, compressen en een beat toevoegen (wat hansbakker terecht opmerkt - los van zijn opmerking over prostituees van de Kijlerweg, die uitspraak is voor zijn rekening en kennis. Ik zou niet weten wat dat moet kosten).

Maar goed, dit is dus de achtergrond. Muziek maken die een meerderheid van de mensen beter slikt in een kroeg dan het orgineel. Want misschien is het electrotechnisch en muziekhistorisch allemaal fantastisch, om het te draaien tijdens het stappen is het een belabberd stuk. En voor alle mensen die dat niets snappen, mijn versie wordt *wel* gedraaid. :kont:

Rest mij nog iedereen uit te nodigen de discussie vooral voort te zetten, want deze versie is natuurlijk superieur aan het origineel (kommaarkommaarkommaar). En nu eerst :koffie:!
 
In welke kroeg wordt het gedraaid? Anders kunnen we daar verder discussieren onder het genot van een biertje en een heerlijk stukje watskeburt achtergrond muziek. :biertje:
 
Back
Top