Jongens, jongens; ik lag me hier een krul in mijn l*l!
Het lijkt wel een hardware/software of een analoog/digitaal discussie. Fantastisch dat ik dat heb kunnen bereiken.
De analyse dat het simpel en goedkoop is: dat klopt. Maar wat ik er niet bij heb verteld (misschien had ik dat kunnen doen, had een hoop ergernis bij bepaalde SF-colega's kunnen besparen
).....
Het nummer is gemaakt de dag nadat ik het origineel hoorde. Ik heb de afgelopen weken onder een steen gelegen, en vandaar dat ik er nu pas van hoorde via via. Met grote ongelovige ogen heb ik het geheel aangehoord en mij afgevraagd of het dus echt alleen maar mogelijk is met een leipe kikker (axelf), een duits krokodil of een stel onaangepaste dislectische baksteen rappers een hit te kunnen scoren in NL. Mij maakt het allemaal niet uit, ik verbaas me er alleen over.
Vervolgens maak ik muziek puur uit lol en plezier. Ik slinger mijn cubase pas aan als ik er tijd voor heb (dat is al schaars), zin heb (dat al wat meer) en een idee (genoeg). Dus als ik een keer tijd heb, dan wil ik graag wat maken. Maar wat wil ik maken? Ik wil muziek maken wat draaibar is in een kroeg. Waarom? Ik werk in een kroeg. Simple as that. Ik maak dus mijn eigen muziek, en draai die. Dat dit soms niets meer is dan snel wat filters knallen, pitchen, strak trekken, compressen en een beat toevoegen (wat hansbakker terecht opmerkt - los van zijn opmerking over prostituees van de Kijlerweg, die uitspraak is voor zijn rekening en kennis. Ik zou niet weten wat dat moet kosten).
Maar goed, dit is dus de achtergrond. Muziek maken die een meerderheid van de mensen beter slikt in een kroeg dan het orgineel. Want misschien is het electrotechnisch en muziekhistorisch allemaal fantastisch, om het te draaien tijdens het stappen is het een belabberd stuk. En voor alle mensen die dat niets snappen, mijn versie wordt *wel* gedraaid.
Rest mij nog iedereen uit te nodigen de discussie vooral voort te zetten, want deze versie is natuurlijk superieur aan het origineel (kommaarkommaarkommaar). En nu eerst
!