Geef feedback over onze laatste productie.

groovyjay

Nieuwkomer
Lid sinds
14 november 2004
Berichten
9
Locatie
Rotterdam
Wij zijn al een tijdje bezig in de wondere muziekwereld en hebben met verschillende mensen samengewerkt.

We werken nu zo`n 1.5 jaar voor een opdrachtgever in zuid-holland en zouden graag wat feedback ontvangen over ons laatste nummer. Zie het als een sort maak het of kraak het maar dan met professionele argumenten.

Het nummer is te beluisteren op onze site en daar kan tevens VOOR of TEGEN gestemd worden.

Wij willen dit graag gaan uitbrengen, maar vragen ons af, hoeveel mensen met verstand van muziek VOOR het uitbrengen zullen stemmen. Het betreft een song met een lichte commerciele instelling en wat invloeden uit de Trance- én Tribal-scene.

Ben benieuwd naar de reacties, alvast bedankt voor jullie tijd!

Jason a.k.a. Groovy Jay

www.the-rhythm-engineers.nl
De song is te vinden onder de pagina demo`s en dan klikken op de button vote 4 us now!
 
Net ff geluisterd. Aangezien ik geen professional ben zal ik mij, als gevraagd, onthouden van mening en op-/aanmerkingen.

:bekdicht:
 
Ook non-profi`s kunnen reageren!

Ook non-profi`s kunnen reageren!

Non professionals kunnen ook gewoon, goede meningen geven. We hopen alleen dat de personen die hun mening geven er niet te licht over denken en een makkelijk oordeel over het nummer vellen.

Iedereen mag een mening over het nummer geven, mits er maar een aantal zaken goed overwogen worden.

Hou ik van deze muziek?
Wat vind ik van de gebruikte geluid?
Wat vind ik van de opbouw van de song?
De gebruikte effecten?
Originaliteit?

En dus dus niet: "IK VIND HET NIETS" ,waarom vind je het niets? "NOU DAAROM". Maar gewoon een errlijk zo professioneel mogelijk oordeel.
 
Uhm ik vind het over het algemeen wel een goede productie, als ik wat critiek mag geven dan vind ik het nummer niet orgineel(beetje standaard accoorden) ik had denk ik ook voor een iets hardere,vollere melody(lead) gekozen.
das mijn mening:)
 
Hou ik van deze muziek ? Ach......mwaaaah........het gaat....... In de beat zit iets verwerkt wat voor een salsa-beat door zou kunnen gaan en daar hou ik wel van.

Wat vind ik van de geluiden ? Niets bijzonders, maar wel aardig. Toen de lead begon, riep m'n vriendin "Dat lijkt wel een beetje op SNAP!" Ik ben het daar niet helemaal mee eens, maar snap wel wat ze bedoelt. De kick staat iig veel te hard.

Wat vind ik van de opbouw ? Ronduit saai...... Er gebeurd te weinig en toen ik eenmaal begon te hopen dat er toch nog iets spannends zou komen was het nummer afgelopen. Meer variatie (en evt meer verschillende partijen) zal dit nummer goed doen.

Wat vind ik van de effecten ? Ook daarvoor geldt dat je er veel meer uit kan halen. Dat mag gerust wat extremer hier en daar.

Originaliteit ? Laat ik het tactisch houden en stellen dat ik dit niet bijster origineel vind.

ook al lijkt dit misschien op een zeik-post pur sang, ik hoop toch serieus dat je iets met m'n geklaag kunt.

:biertje:
 
Mijn eerste indruk: saai. Er gebeurt rhytmisch te weinig en qua meldodie en akkoorden gebeurt er nog minder wat de aandacht kan vasthouden. Produktie is ook matig. Alles lijkt ergens in de verte te gebeuren. Ik krijg een soort festivalgevoel: je zit ergens ver uit de buurt van een podium waar waarschijnlijk iets spannends gebeurt maar je bent druk in gesprek met vrienden en je hoort alleen wat flarden muziek omdat je aandacht totaal ergens anders is.
 
Qua opbouw vind ik het begin ok. Erg DJ vriendelijk. De laatste helft is gewoon saai qua afbouw en lijkt me minstens net zo belangrijk.
Orgineel is het niet echt.
Wat die zang daar doet snap ik niet. Die is eerlijk gezegd irritant.
De mix is te slecht voor jullie beoogde nivo. Ook al mix je voor vinyl een beetje ruimtelijk gevoel mag er wel wat in zitten. Het is bijna mono. Stereo galm op z'n minst lijkt me het minimum.
Qua geluiden gaat het wel. Maar hoe ze in de mix verwerkt worden werkt het alleen maar tegen. Frequenties die elkaar in de weg zitten en extra samples/sweeps die weggedrukt worden door de drums/loops.
Het nummer is op zich wel OK maar de uitwerking kan echt beter.

Dit komt misschien hard over maar als pro zou je hier tegen moeten kunnen. :)
 
Zelf master ik veel dance en ook produceer ik met een aantal vrij bekende dj's diverse tracks.
Zeg maar van lounge tot deephouse.

Eerlijk gezegd zou ik als ik jullie was dit "nummer" lekker door de plee spoelen.

Geloof me, er is niets irritanter dan breaks op de verkeerde momenten in een nummer te hebben.
Je kunt er gewoonweg niet op dansen. Volgorde klopt dus niet.
En wat ook irritant is dat na de veels te lange break er ineens een heel ander nummer /beat komt.
Dat is heel onprettig. Ik zou voor de herkenbaarheid juist in het begin van een nummer/intro wat flarden van het middenstuk zetten.

Ook de beats hebben geen originaliteit. Het is te statisch en dat houdt in dat het op een dansvloer vaak heel leeg wordt.

Luister eens naar Danny Tenaglia of Underworld bijvoorbeeld en let dan vooral op de volgorde waardoor de spanningsboog telkens weer in stand blijft. Hele kleine subtiele dingetjes maken een dance nummer een stuk interessanter.

Wat betreft de mix, daar wil ik geen antwoord op geven omdat dat op dit moment volgens mij niet echt belangrijk is.
Ik heb wel voor de zoveelste keer het gevoel dat het maken van dance muziek zwaar wordt onderschat.

Ik hoop dat je er wat mee kan en uiteraard ga ik ervan uit dat je begrijpt dat dit een persoonlijke mening is.
Veel succes
 
We zijn gewoon lekker aan de weg aan het timmeren en ik zie de kritiek niet als een poging om ons door het slijk heen te halen. Ik zie het juist als een leerweg voor ons. Alle tips zijn altijd welkom en de kritiek die tot nu toe is geleverd is, is alleen maar goed onderbouwd! Daarvoor mijn dank.

Wij zijn net zoals velen bezig om aan de weg te timmeren en proberen zo veel mogelijk te leren. Alles wat we nu leren of meekrijgen van andere leden van dit forum nemen we mee in onze volgende productie.

En wat betreft dat masteren, dat klopt, er was niets gemasterd, alles is direct uit de soundcraft Lx-7 gekomen, zonder te zijn bewerkt met protools of compressie e.d, omdat we masteren in een later stadium willen leren, of uitbesteden.

Bedankt Allemaal!
 
Die vocalen zijn echt helmaal niks en die tribal sample is al zooooo vaak gebruikt. Ook de geluiden zijn niks bijzonders. Niet dat geluiden altijd bijzonder hoeven te zijn, maar vraag dan niet naar orgianaliteit, want dis is echt niks nieuws.
 
D8 zelf namelijk wel...

D8 zelf namelijk wel...

Dat de sound origineel in elkaar gezet was. We hebben er redelijk veel tijd in gestopt om hem op die manier te krijgen. Om van highpass naar lowpass te gaan met weer een tussenstuk erin. Dat de melodie niet bijster origineel is, daar kan ik wel mee eens zijn... Eentonig, also noted! De reden dat de zang zacht is, is omdat de zanger nogeen stuk eroverheen gaat zingen op een andere toonhoogte. Misschien halen we dit nummer nog eens uit de kast, maar voorlopig zal ik hem, gezien de reacties, niet de voordeel van de twijfel geven hahahahaha...
 
Back
Top