effe iets anders nu

the captain

key-kieken
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
138
Locatie
izegem,belgië
Dag jongens (en meisjes!),
elke dag zie ik hier nieuwe 'tracks' verschijnen,weinig kunnen me bekoren,met alle respect voor de auteur
en het idee,ik hou van analoge synths maar daar wou ik het nu niet over hebben.
Ik zou het graag ff hebben over acoustische en vooral symphonische klanken,die je bij voorkeur zelf gemaakt hebt.
Weet je,ik ben liefhebber van filmmuziek,en ik twijfel er niet aan dat ik hier niet de enige ben,daarom wou ik deze
oproep doen naar mensen die ooit iets gecomponeerd hebben in die richting,en als je zo vriendelijk wil zijn zet er dan ook ff de belangrijkste details bij:toestel,concept,fx....
posten maar die main title's :)
alvast bedankt
P.S.:ik ben vooral liefhebber van SF/-thriller
thx
 
Hier is een linkje naar een composeerde stukje muziek voor bijv. een cinematische trailer bij een game of misschien film

Tis wel brake 64 kps wma kwaliteit, tenzij je lid bent en je kan downloaden

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=392292&T=7068

Vertel me wat je er van vind
Trouwens gemaakt met Kristal, toen ik nog Cubase Se moest kopen

Drums zijn gemaakt met Fruity Loops 2
Rest komt uit mijn CS2X

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=442211&T=3223
Deze is alla Rob D style.
Drums gemaakt in Reason 1
Voor de res weer alles uit mijn CS2x
 
mooi gedaan!!!!!!!
alleen jammer dat (volgens mij) op de eeste de climax wat fout is....
in de tweede track herken ik roland-sounds....de tierende vrouw,klopt dat?
 
Ja das standaard midi, uit mijn Yamaha CS2x
Wat betreft die climax, die zit als het goed is op het einde pas. Het beeld dat ik wil geven is dat je eerst rustig over een weiland vliegt waarna je dan meer wat battle achtige dingen ziet. Daarna komt de titel, maker en de release date op het scherm(het bekende letter type + light rays die er uitkomen). Dat is bij de laatste paar pauk slagen. Is gemaakt aan de hand van de cinematische trailer van Warcraft 3.
 
ik bedoelde inderdaad op het einde...vind ik minder geslaagd...een knap stuk wordt een beetje om
zeep geholpen daardoor...das mijn mening toch,het klinkt een beetje zoals:ik probeer maar ff iets ...volgens mij kan dit beter...anders is je track heel mooi,niets dan lof :okdan:
 
Ik denk dat ik snap wat je met filmmuziek bedoelt, maar ik denk toch ook dat er veel muziek is die niet per defenitie filmmuziek hoeft te wezen maar die toch ook zeker net zo fijn kan klinken.

Wil je perse 'film muziek' ? of mooi gecomponeerde muziek?

Anders zou ik deze track voor de nog uit te brengen film 'Spaced Elevator' willen laten horen.

www.smokeandnoise.com/sounds/spaced_elevator.mp3
 
wel,ik bedoelde dus vooral symphonisch,'klassiek',
je weet wel,strings,koper en houtblazers,bombastische stuff,
hoeft niet persé filmmuziek te zijn inderdaad
 
blijkbaar zijn er geen kandidaten voor mijn bedoelingen,
jammer...kvond het nochtans een creatief idee,blijkbaar denken julie er anders over...
soit,kzal het niet aan mijn hart laten komen...droom maar lekker verder dan jullie techno-plaatje,die zal je zeker rijk maken!!!
ik heb op heel dit forum al meer misbaksels gehoord (met enkele uitzonderingen,en de mannen hier op deze thread)
dan goeie ideëen...doe gewoon verder met andermans zijn boxen naar de kl**en te helpen,want ik zet het toch altijd stil als ik dit forum bezoek...
 
Origineel geplaatst door the captain
blijkbaar zijn er geen kandidaten voor mijn bedoelingen,
jammer...kvond het nochtans een creatief idee,blijkbaar denken julie er anders over...
soit,kzal het niet aan mijn hart laten komen...droom maar lekker verder dan jullie techno-plaatje,die zal je zeker rijk maken!!!
ik heb op heel dit forum al meer misbaksels gehoord (met enkele uitzonderingen,en de mannen hier op deze thread)
dan goeie ideëen...doe gewoon verder met andermans zijn boxen naar de kl**en te helpen,want ik zet het toch altijd stil als ik dit forum bezoek...

Bedoel je mij ook?

dan ben je erg kortzichtig vriend....


greotjes:)
 
Origineel geplaatst door the captain
blijkbaar zijn er geen kandidaten voor mijn bedoelingen,
jammer...kvond het nochtans een creatief idee,blijkbaar denken julie er anders over...
soit,kzal het niet aan mijn hart laten komen...droom maar lekker verder dan jullie techno-plaatje,die zal je zeker rijk maken!!!
ik heb op heel dit forum al meer misbaksels gehoord (met enkele uitzonderingen,en de mannen hier op deze thread)
dan goeie ideëen...doe gewoon verder met andermans zijn boxen naar de kl**en te helpen,want ik zet het toch altijd stil als ik dit forum bezoek...

nou nou nou.. da's de laatste keer dat ik reageer in een thread van je..
 
Origineel geplaatst door demian
nou nou nou.. da's de laatste keer dat ik reageer in een thread van je..
nog iemand die dus niet goed gelezen heeft wat ik geschreven (ja,getypt) heb....
ik zeg strings,blazers !!!!!jullie posten een heel ander ding,ik vond het niet slecht,zeker niet maar dat was niet hetgeen ik van jullie vroeg!!
ik ga me een plaatje kopen van james newton howard,john williams of voor mijn part ennio morricone...
...komt goedkoper uit!
ff goeie vrienden????
 
Origineel geplaatst door the captain
blijkbaar denken julie er anders over...
soit,kzal het niet aan mijn hart laten komen...droom maar lekker verder dan jullie techno-plaatje,die zal je zeker rijk maken!!!
ik heb op heel dit forum al meer misbaksels gehoord (met enkele uitzonderingen,en de mannen hier op deze thread)
dan goeie ideëen...doe gewoon verder met andermans zijn boxen naar de kl**en te helpen,want ik zet het toch altijd stil als ik dit forum bezoek...

eh.. dit soort taal is gewoon lastig interpreteren.. kijk niet raar op als mensen je vaker verkeerd begrijpen..

Wel fijn natuurlijk dat je m'n muziek dus blijkbaar wel te pruimen vond, het kwam niet echt zo over in eerste instantie..

en natuurlijk, even goeie vrienden! :)
 
Hmm ja tis jammer maar bedenk wel dat hier voornamelijk mensen zitten die met synths werken. En synths klinken denk ik gewoon heb beste in electronische muziek. Nu zijn er een aantal die wat breeder(meer toepasbaar bij andere soorten muziek) klinken maar het toch net niet halen wat bijvoorbeeld een sample libary of echt orkest. Daarnaast is het componeren voor klassiek een stuk maar aan regels verbonden en daarmee dus ook moeilijker. Ik zeg niet dat de mensen hier niet creatief zijn of geen talent hebben zeker wel maar voor klassieke muziek is gewoon iets anders nodig. Bijv het kennen van de regels. En natuurlijk het kennen van de instrumenten, want een viool solo die te snel gaat klinkt niet realistisch. Of erger een viool die buiten het echte bereik speelt, want meestal zit er op een synth geen beperking qua toon hoogte.
Nu ken ik nauwelijks regels en vind klassieke muziek eigenlijk ook niet echt boeiend, maar film muziek daarin tegen vind ik meestal erg mooi. Komt met name door sterke thema's
Ik wil ook niet zeggen dat je de verkeerde vraag stelt of op het verkeerde forum, maar ik denk niet dat er op dit forum zoveel mensen dit soort muziek maken. Dus je kunt mensen niet helemaal afrekenen op het feit dat ze zich niet volledig aan de door jouw gestelde eisen houden. Je ook kunnen zeggen dat bijv. die track van demian niet is wat je bedoelde in plaats van niks zeggen en dan heftig reageren over het feit dat mensen je niet begrijpen.
Daarnaast is het wel fout dat je dan vervolgens kleinerend over techno gaat door te zeggen dat mensen alleen maar boxen willen opblazen. Want dat kan ook met klassieke muziek, beter gezegt juist met dynamische muziek. Mensen willen vaak alles goed horen en zullen dus bij zachte stukken de versterker verder opendraaien, om er vervolgens achter te komen dat bij een heftig dynamisch stuk de versterker staat te clippen. In de meeste electronische muziek is deze dynamiek moeilijker realiseerbaar of minder aanwezig. Dus minder kans op clippende/doorgebrande versterkers/boxen
Ik wil je trouwens niet de les lezen, sorry als het zo over komt, maar gewoon proberen een beetje begrip te maken voor andere muziek soorten.

Trouwens mijn laatste creatie:
Het is wel met strings maar de rest is eigenlijk electronica. Om maar een voorbeeld te geven dat het best aardig samen kan klinken. Maar das mijn menig luister zelf maar
http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=447861&T=3439
 
Origineel geplaatst door the captain
blijkbaar zijn er geen kandidaten voor mijn bedoelingen,
jammer...kvond het nochtans een creatief idee,blijkbaar denken julie er anders over...
soit,kzal het niet aan mijn hart laten komen...droom maar lekker verder dan jullie techno-plaatje,die zal je zeker rijk maken!!!
ik heb op heel dit forum al meer misbaksels gehoord (met enkele uitzonderingen,en de mannen hier op deze thread)
dan goeie ideëen...doe gewoon verder met andermans zijn boxen naar de kl**en te helpen,want ik zet het toch altijd stil als ik dit forum bezoek...


mss dat je wereldmuziek maakt of dat je net de beste plaat in je stijl hebt gemaakt anders trek ik dit in maar who the fuck bij jij dan wel niet?????

en rook een joint ofzo of laat je ff masseren dan ben je mss wat minder opgefokt :eureka:
 
Wat een denigrerend standpunt van de threadstarter zeg.. Ik had bij de vraagstelling al het idee dat ie er alleen maar op uit is om mensen duidelijk te maken dat als je techno/synth muziek maakt je een enorme LOSER bent en je beter je kop in een lus kunt steken. Als de threadstarter zo op zoek is naar makers van het type muziek zoals hij beschrijft, dan moet je gvd niet op een synth forum zijn maar op een Motown forum ofzo. En dan heb je nog een 'hard time' want ik denk niet dat er zoveel mensen een heel orkest met koper en de hele rambam tot hun beschikking hebben.

Bah wat vind ik dat irritant, van die lui die vinden dat ze beter zijn, of anders gezegd, dat anderen sukkels zijn.

BAH!

R
 
Origineel geplaatst door the captain
blijkbaar zijn er geen kandidaten voor mijn bedoelingen,
jammer...kvond het nochtans een creatief idee,blijkbaar denken julie er anders over...
soit,kzal het niet aan mijn hart laten komen...droom maar lekker verder dan jullie techno-plaatje,die zal je zeker rijk maken!!!
ik heb op heel dit forum al meer misbaksels gehoord (met enkele uitzonderingen,en de mannen hier op deze thread)
dan goeie ideëen...doe gewoon verder met andermans zijn boxen naar de kl**en te helpen,want ik zet het toch altijd stil als ik dit forum bezoek...

Beste Captain,
Dat je nu de wind van voren krijgt is toch echt aan jezelf te danken. Je schrijft dat mensen niet begrijpen wat je bedoelt,
maar ik lees letterlijk in jouw hierboven geciteerde betoog: "droom maar lekker verder dan jullie techno-plaatje,die zal je zeker rijk maken!!!" en "doe gewoon verder met andermans zijn boxen naar de kl**en te helpen,want ik zet het toch altijd stil als ik dit forum bezoek... "

Sorry hoor, maar als je dit soort taal aanslaat moet je toch begrijpen dat men dat niet accepteert.

Ik weet niet van wat voor schuit jij de kapitein bent, maar volgens mij is het een zinkend schip :duivels:
 
Back
Top