[track] Unic - The bridge to the other side

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Hallo!,

Na een aantal zondagmiddag flops. Dan nu weer een echte track van mijn hand.

Na een aantal malen de hele track opnieuw in elkaar te hebben gezet ben ik er nu uitterst tevreden over. Hij is geworden zoals bedoelt. Lekkere luister muziek... en een knallend eindstuk.;)
Voor mijn comp was het de zwaarste, want in fl was ie niet meer live te beluisteren:D

Typische Unic style?! hoor het wel...

Mocht je hem niet mooi vinden... delete zit onder insert:D
Vind je hem wel mooi?....hoor ik het natuurlijk graag;)

greetz Unic:)

Unic - The bridge to the other side

Dit is al een nieuwe versie:)
 
Laatst gewijzigd:
Leuke track!

Vind al je sounds goed gekozen, behalve je bassline.
Daar zou ik iets anders voor kiezen en ook een andere pattern laten spelen.

Qua melodie vind ik het een sterke track, maar het ontbreekt nog iets aan power.
Een goede mastering kan daar misschien verandering in brengen.
Die piano komt niet krachtig genoeg over, en de geluiden die de piano ondersteunen zijn eigenlijk te zacht.

Toch heeft deze track potentie, laat deze track eens rusten, en probeer de compositie even te laten.
Na een weekje opnieuw masteren en dan nog eens posten.

Maar zowiezo, leuke track!

-edit-

Heb net de balans in op mijn versterker bijgesteld, het klinkt een stuk beter nu.
Is mijn versterker raar of is de balans iets uit het midden?
 
Ik hoor dat je heel wat hebt geleerd van je samenwerking met Zoidsity. :)

Vangelis meets Jarre, denk ik (bass + drums van Jarre; beginsample akkoordenprogressie + hogere geluiden Vangelis). Maar de combinatie werkt wél. Allleen mis ik een beetje wat er nou bij komt na 3:00. Want dan zak je terug, krijg je die sample, maar kom je weer op je pianomelodie. Misschien kun je van patch wisselen? Of de strings die tussen 2:30 en 3:00 opkomen doorzetten? Want nu komt er van het tweede deel niet helemaal wat ik ervan verwacht had.

Maarruh... klinkt echt goed! Niet echt typisch Unic, denk ik, meer typisch Unic vs. Zoidsity, maar wel wat opener van klank dan die nummers.

[edit: 'Zoidsity' moet zijn 'Gijs/Zhanox' :stupid ]
 
Laatst gewijzigd:
:erm: Ben nu óók wel benieuwd naar de track, want ik kan me eigenlijk geen samenwerking met Unic herinneren...



na beluistering:

Mooie track! Weinig commentaar eigenlijk verder, misschien de drums ietsje harder..

:biertje:
 
Zoidsity is volgens mij een vriend van Gijs?!;) heb tot nu toe 1 nummer met Gijs gemaakt, en we zijn met een nieuwe bezig. Maar het typische van Gijs zit niet in deze track...8) Dit is toch echt mijn eigen crea;) Je moet het denk ik zo zien, elke nummer vind ik weer andere dingen.

Wat bedoel je met missen na 3:00 minuut?
van 2:30 tot 3:10 komt mijn D70 met HS7+phaser... om dan de oorspronkelijke melody weer op te starten... electrische gitaar erbij... en dan toewerken naar alle geluiden + D70 met HS7.
Misschien een andere melody met de piano... de Piano is toch de leidende lijn in me track...dus die moet wel blijven vind ik.

Het doorzetten van die strings... ik neem aan dat je die saw arpeggio uit de D70 bedoelt? zou kunnen...maar weet niet of ik dat mooi vind.

Die sample die je in het begin van het nummer hoort is de 3xosc toon generator uit fl.

Maar ik neem aan dat ie na 3:00 vetter mag klinken? zal er eens naar kijken... Dat zal toch niet zo heel lastig zijn?:D;)
Heb me juist wat ingehouden...

greetz Unic
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
:erm: Ben nu óók wel benieuwd naar de track, want ik kan me eigenlijk geen samenwerking met Unic herinneren...

Huh? :confused: Even zoeken dan hoor...

(...)

Ah! Gijs/Zhanox moest ik hebben! Ik dacht al dat Zoidsity meer in andere muziek zat toen ik het typte... (maar dat zal dan ook wel niet kloppen ;) )
 
Gijs :confused: ..ken ik (ook) niet..

:erm: weird, of heb ik amnesia..?




:D 'zit' idd in andere muZiek, maar heb een brede smaak..
 
Origineel geplaatst door Unic
Wat bedoel je met missen na 3:00 minuut?
van 2:30 tot 3:10 komt mijn D70 met HS7+phaser... om dan de oorspronkelijke melody weer op te starten... electrische gitaar erbij... en dan toewerken naar alle geluiden + D70 met HS7.
Misschien een andere melody met de piano... de Piano is toch de leidende lijn in me track...dus die moet wel blijven vind ik.

Ik verwachtte dat er nog iets zou komen dat het rechtvaardigt dat je het meeste laat wegvallen en dan weer terugkomt. Dat is, mijns inziens, óf een nieuw stuk (nieuwe melodie dus, eventueel afgeleid van de vorige), óf een echt climax. Ik denk dat je nu het tweede probeert, maar dat komt er wat mij betreft niet echt uit. Zoals ik zei: in het tweede deel misschien de piano er meer uit laten springen of ondersteuning geven door middel van een ander geluid? Of een tegenmelodie toevoegen?

Het doorzetten van die strings... ik neem aan dat je die saw arpeggio uit de D70 bedoelt? zou kunnen...maar weet niet of ik dat mooi vind.

Ik bedoel dat geluid dat op 2:30 begint met een fade-in en op 3:11 weer verdwijnt. Maar ik hoor nu dat-ie er nog wel onder zit als je je pianomelodie terughebt met álles eronder, dus dan is het juist een leuke aankondiging zoals je het nu hebt. :)

Die sample die je in het begin van het nummer hoort is de 3xosc toon generator uit fl.

Bedoel je nou ook die stemmen? :confused: (ik wel in ieder geval; sample <> patch/voice)
 
hey:eureka: een tegen melody is een goed idee. zal eens kijken. de climax is toch 1 van mijn sterkere punten vond ik zelf. :D:P:confused:

misschien kan dat geluid er wat harder in komen later...

Je bedoelt die sample natuurlijk:) dat ben ik natuurlijk zelf...maar dan met cooledit voicemail modus en wat eq... volgende keer maar eens gaan zingen?:D

bedankt voor je kritiek..kan er wel wat mee:)
 
Origineel geplaatst door Unic
volgende keer maar eens gaan zingen?:D

:erm: Tsja, uhm, als jij denk dat de wereld daar op zit te wachten... ;)
 
Hey! :)

Mijn reactie heb je natuurlijk al 10 keer gehoord als het geen 20 keer was..... ;)
Maar ik post em tog maar ff.

Ik vind dit een hele mooie track! Vooral dat stuk rond 4.00, waar je track "explodeert" zoals je het zelf noemde :)

Technisch heb ik er geen verstand van, dus iets nuttigs kan ik verder niet zegge ;)

Maare...: :okdan:
 
Dit vind ik echt goed man! :) Die melodien zijn nu echt super! :) Die op 3.20 springt er echt mooi uit! :)

De piano is nu wel wat voller, maar die andere had toch wat.... "Vol" of "het"?! Kwestie van smaak ;)

Ik vind deze echt heerlijk! :okdan:
 
Die sound die daar op 2:27 de kop opsteekt is helemaal het
einde... Dan ben je pas echt de brug over lijkt me... Je kan
em misschien een octaaf hoger terug laten komen verder in
de song...

Mischien ook leuk is de supersimple vocoder nog eens boven
te halen... Kan ook mooi zijn om je stem daar in te zetten.

Voor het einde is het misschien leuk als je de snare op elke
2de en 4e tel laat komen en dan de baslijn laat overgaan in
het voorbeeldje dat ik snel in Reason heb ineengeknutseld.

Misschien een ideetje. Ik vind em goed. Trouwens, de snare
doet me aan een amiga denken op één of andere manier :)

Groetjes,

Axel
 

Attachments

  • test.mp3
    250,4 KB · Bekeken: 56
Origineel geplaatst door Freakydile
Die sound die daar op 2:27 de kop opsteekt is helemaal het
einde... Dan ben je pas echt de brug over lijkt me... Je kan
em misschien een octaaf hoger terug laten komen verder in
de song...

Mischien ook leuk is de supersimple vocoder nog eens boven
te halen... Kan ook mooi zijn om je stem daar in te zetten.

Voor het einde is het misschien leuk als je de snare op elke
2de en 4e tel laat komen en dan de baslijn laat overgaan in
het voorbeeldje dat ik snel in Reason heb ineengeknutseld.

Misschien een ideetje. Ik vind em goed. Trouwens, de snare
doet me aan een amiga denken op één of andere manier :)

Groetjes,

Axel

hey Axel,

Ik snap wat je bedoelt met de snare... zal eens kiken nog...;)

hehe het is natuurlijk de amigasnare:D

die sound vanaf 2:27 ben ik ook erg tevreden over.. dat phaser effect was weer eens toeval:)
een octaaf hoger (D70 arpeggio) vind ik neit zo mooi, heb dat al geprobeerd:)

die vocoder heb ik aan gedacht....eigenlijk weer laten liggen.... ga het vanmiddag nog ff proberen:)

je hoort nog van me:)

greetz UNic
 
Back
Top