[track] Unic - The bridge to the other side

unic, lekker trekkie! opbouwende kritiek heb je al via msn gehad zojuist;)

wat betreft die samenwerking, daar hoor ik niets van terug! en dat bedoel ik louter positief hoor, dit is lekker jouw eigen sound met een nieuwe twist!

hoop dat ik snel weer een goeie pc heb zodat ik FL weer kan draaien en we verde kunnen aan onze projectjes. doe je mee zoidsity? :D:D:D
 
Ha die Arnoud :doei:

Om één of andere redenen hink ik altijd een hele tijd achter met kommentaar. Resultaat is dat er dan meestal niet veel aan toe te voegen is ;) .

Je hebt al een hele boel goeie kommentaren gekregen en met die van mij heb je er weer eentje bij. Wat vind ik er goed aan? De geluidskeuze is erg goed. Enkel de snare vind ik minder, maar dat is een kwestie van smaak. De pianosound is werkelijk knap ... de D70 is echt een bakbeest op dat gebied :okdan:

Ook de naar boven of beneden gebende geluiden komen op de goede momenten. En dan de climax ... :{. Ik gebruik dit zelf ook erg graag en vind dit altijd een serieuze meerwaarde geven aan een song. Dat is zeker ook zo met dit nummer. En ondanks het feit dat er flink wat kanalen over mekaar zitten, vervalt het niet in een brij ... zeer goed gedaan.

Het enige wat ik zelf iets anders zou doen ... ik zou de drums wat dynamischer maken. Ik bedoel dat de drums nogal strak en geprogrammeerd klinken. Zelf werk ik graag met allerlei toms en latijnse percussie over bepaalde stukken heen ... maar dat is ook weer smaakgebonden en misschien zelfs muggezifterij :)

Al bij al een imposante track die zeker niet onder het knopje delete zal verdwijnen ;) ... samenwerking met ZoidCities, Gijsen, Zhanoxen of niet :okdan:

Eén ding niet doen ... erbij gaan zingen want dan haak ik af :dubbel:

:doei:
 
Hey Unic,

Hij is af!

Vooral de soepele overgang van meerdere strings op het einde vind ik goed gedaan. De drums zo kaal hoort eigenlijk wel bij deze muziekstijl. Drums hoeven niet te 'dragen' het gaat hier duidelijk meer om wat de rest van het geluid met de luisteraar doet.

:W
 
Origineel geplaatst door Danny

Om één of andere redenen hink ik altijd een hele tijd achter met kommentaar. Resultaat is dat er dan meestal niet veel aan toe te voegen is ;) .

Je hebt al een hele boel goeie kommentaren gekregen en met die van mij heb je er weer eentje bij. Wat vind ik er goed aan? De geluidskeuze is erg goed. Enkel de snare vind ik minder, maar dat is een kwestie van smaak. De pianosound is werkelijk knap ... de D70 is echt een bakbeest op dat gebied :okdan:

Ook de naar boven of beneden gebende geluiden komen op de goede momenten. En dan de climax ... :{. Ik gebruik dit zelf ook erg graag en vind dit altijd een serieuze meerwaarde geven aan een song. Dat is zeker ook zo met dit nummer. En ondanks het feit dat er flink wat kanalen over mekaar zitten, vervalt het niet in een brij ... zeer goed gedaan.

Het enige wat ik zelf iets anders zou doen ... ik zou de drums wat dynamischer maken. Ik bedoel dat de drums nogal strak en geprogrammeerd klinken. Zelf werk ik graag met allerlei toms en latijnse percussie over bepaalde stukken heen ... maar dat is ook weer smaakgebonden en misschien zelfs muggezifterij :)

Al bij al een imposante track die zeker niet onder het knopje delete zal verdwijnen ;) ... samenwerking met ZoidCities, Gijsen, Zhanoxen of niet :okdan:

Eén ding niet doen ... erbij gaan zingen want dan haak ik af :dubbel:

:doei:

haha,

beter laat dan nooit he;) en bedankt voor je uitgrebreide verslag!

De piano is voor het eerst ook beter, hoewel een D70 nu niet bij uitstek bekend staat om zijn goede piano sound. Maar na wat zoeken en later iets eq erover heen...staat ie er dan toch:)

De snare vind ik lekker diep en krachtig... vind dat er dus wel bij passen:D

Wat betreft je dynamischere drums.. snap ik.. Dit nummer is toch meer een "rock" nummer dan een meer tja euh... "vangelis" ding;)
Maar zo hoor ik bij andere nummers ook regelmatig dingen erbij..die de maker zelf niet had gedaan...;) dat is smaak... En misschien iets wat ik nog niet echt machtig ben...

Wees gerust ik ga er niet bij zingen. wnat piepschuim kan je ook bij de bouwmarkt kopen. hehehe

greoten Unic:)
 
Origineel geplaatst door Danny
'k Heb de indruk dat Arnoud niet zo vlug tevreden is ;) ... 27 reakties is blijkbaar niet voldoende. Mijn nummers scoorden amper 20 reakties :dubbel:

:doei:

hahaha,

ben al lang tevreden hoor:) ook veel eigen reacties. Maar omdat ik nog niet geschopt had.. dacht ik.... vooruit 1 keertje dan...

en wat zie je?????.............

Komt Gijs binnen wandelen.............:stupid

:D:D:D:D:D:D:D

;)
 
pik......

(hoop dat de spam-politie niet te streng toekijkt vandaag)

:D:D

EN INTUSSEN VOLDOEN WE WEL AAN UNIC'S WENS! SCHOPPERDESCHOPPERDESCHOP :D:D:D:D:D
 
Nou, on-topic dan maar weer voor de tweede versie, als je dat zo graag hebt. ;)

Ik vind dat het nummer echt vooruit is gegaan, dat vooropgesteld. Maar niet in alle opzichten. Misschien een beetje theoretisch, maar: voller is niet per se hetzelfde als drukker. En drukker is niet per se hetzelfde als meer melodieën of arpeggio's. Voor voller kun je ook kiezen voor layeren om dikkere geluiden te krijgen of meer reverb e.d. En voor drukker kun je ook kiezen voor geluidseffecten (in- en uitfadende strings, blazende geluiden, enz.). Ik heb de indruk dat alles wat je nu veranderd hebt, dient om het nummer complexer te maken: de pianomelodie doorspekken met meerklanken (misschien geschikter voor de climax dan om meteen aan het begin te doen, als het nummer nog rustiger is), allerlei druk bewegende lagen erbij en het rustpunt in het midden minder rustig maken. Je bereikt er wel mee dat je climax nu beter uit de verf komt en het geheel is beter, maar van de andere kant vind ik dat je het wat overdrijft, waardoor het een beetje een brij wordt aan het eind en de rust uit het begin wat verdwenen is.

Puur smaakgebonden natuurlijk, maarruh...: tijd voor versie drie. :D
 
Het geheel klinkt goed, lekker zelfs, ik moet wel een beetje wennen aan deze combo van trance (oude stijl) en de synthesizer greatest, en das niet negatief bedoelt...overall vind ik het een lekker nummer, de bass mag iets meer laag bevatten, en de snare vind ik nix, zit geen druk achter... de stem vind ik erg strak doet me denken aan dat nummer van limp bizkit met Hale Berry in de clip... (of hoe ze ook heet...)

leuk nummer!!!
 
Technisch kan ik niet zoveel vertellen over je track, maar ik vind em iig erg mooi :)

Mooie heldere geluiden, mooie melodie, goeie opbouw en voortgang, en de afbouw vind ik ook erg mooi!

Het enige wat ik wat minder vind is de snare, die is naar mijn idee een beetje te dof/afwezig en mist ook wat power zoals d.j.conflict al zei.

Doe zo voort :okdan:

Groeten, [ZerO.hOur]
 
Back
Top