electro-industrieel rythmisch ding

hehehe ik mag het wel... lekker duister..
 
Heerlijk slepende basssssss! :okdan: Deze komt in mijn playlist!

Ik zou er zelf nog een duidelijke lead in laten komen na de break bij een minuutje of 2:20... samen met een kleine ritme variatie. Misschien een kleine simpele vocoded voice? "BURN! Scrambled eggs!"

Welke tools heb je gebruikt??
 
Lekker vet!
Ik zou er nog wel wat EQ op loslaten, zodat het geheel niet zo "laag" blijft klinken.
Die EQ is msisschien ook een goed idee om nog wat meer variatie in te bouwen??? Dit kan natuurlijk ook nog door filters.

Maar euh, the crowd is moving with this one!!!
 
Doet me trouwens sterk denken aan
S&F II - Factory

Retro plaatje (onlangs ook een elektro remix van uitgekomen)
 
thanx all voor de fijne comments ... die lead en/of vocoder stem zal ik eens aan prutsen, kijken wat ik daar mee aan kan :)

het ding is helemaal gemaakt met reason.
 
vet man, dikke zoemende-kraak-bas. yup die zou ik wel eens op een feestje voorbij willen horen komen. 't ook vet dat 'ie gewoon log doordreunt, niet te veel poespas, stoempen maat.

ik zou alleen dat bubble vietievietpoepiedoep-achtige dingetje wat minder blubbiger maken. wat meer op met de frequency spelen zeg maar zodat 't niet de hele tijd van die hoge toontjes zijn maar ook wat meer mid en laag, dat vervormd dan ook weer leuker.

en om 't af te maken zo compressen dat die zoem-kraak-bas hier en daar de beat wegduwd, een beetje als "it doesn't matter" van de chemical brothers.
 
Het ritme vind ik op een gegeven moment een tikkie saai worden. De basdrum vink ook niet zo.. Wel apart, das een pre!

gr
R
 
Hele toffe track. Klinkt emperimenteel, maar tegelijkertijd erg dansbaar en toegankelijk. En dat alles in Reason gemaakt. Heb je meer van dergelijke beukwerkjes gemaakt :)?
 
Smullen:{

en ja, ook ik zet m in mn playlist:D
 
ik vind alles errug droog klinken, en de bassdrum nogal overkill. De synthlijn is op zich best leuk, maar krijgt niet de kans de aandacht op te eisen. Hij is net niet interessant genoeg, en valt in de mix te veel weg (vooral door die dikke bassdrum). De ritmes vind ik verder over het algemeen wel lekker klinken, behalve de snare.
Op zich een best leuk nummer, maar de bassdrum trekt alles naar zich toe en verpest de sfeer een beetje. Maar misschien komt dat ook wel omdat dit niet echt mijn soort muziek is...
 
Back
Top