[TRACK] Dit is een track [duh]

Soundtrooper

Lieutenant Korg
Lid sinds
5 mei 2003
Berichten
1.378
Locatie
chaos
Wees gegroet,

we hebben een nieuwe track, en zijn erg benieuwd wat jullie kwa op-of aanmerkingen hebben en of het al dan niet in den geschmack valt :)


Shake That Booty


Sorry YZR }:|
 
Klinkt heel erg lekker.

De opbouw vraag ik me af of die wel goed bij het nummer past. Het begin is al erg snel en de break is best wel lang maar die heeft geen buildup. En dan komt het een beetje langdradig over.
Die vocoder stemmen mogen wel wat harder en die stabjes/arps wat zachter met evt een panning delay of zo. Vocals verder vind ik erg goed. De drums ook lekker en goed geprogged.
In die break zou je ook een soort gesprek kunnen gebruiken. Of een telefoongesprekje. Wat een beetje afwisseling geeft of zo.
Of anders als intro ook zoiets doen dat je de DJ nog even wat kan ouwehoeren. Voor de radio is hij te lang nu maar een radio mix van ruim 3 min moet wel lukken.
Leuke muziekje ;)
 
Coole track! :okdan:

Misschien mag het allemaal wat droger van mij, bv. de vocoder en de stabjes. Ik denk dat het vanzelf wat punchier wordt. Maarrrr, erg lekker hoor. Top!
 
Tof nummer! goede melodie, pakkende stemmetjes:mexico:
Ik zou de kick iets harder zetten en de zelfs de bassline misschien een fractie.
Maar supercatchy!!!
Met een live ingespeelde bas zou ik dit ook kunnen waarderen......:okdan:
 
Dank voor de reacties

Dank voor de reacties

De opbouw gaan we waarschijnlijk nog wel even naar kijken. Eerst even een weekendje laten rusten. We hebben zo ongeveer 10 miljoen arrangementen geprobeerd (telfouten voorbehouden).
Probleem is dat we het met die paar zinnetjes moeten doen. Die komen dus van een oude plaat (de vocals, niet de vocoder, die is zelf gedaan) ; Booty Ooty van Johnny Guitar Watson. Daar moet je dan een geraamte rond bouwen en zorgen dat het afwisselend blijft.
Was trouwens nog best wel een karwei om die vocals te stretchen en knippen, zodat je de achtergrondmuziek / percussie (bijna) niet meer hoort.
Als iemand nog een zanger ter beschikking heeft, we houden ons aanbevolen :D

En wat die live ingespeelde bas betreft ; ik geloof best dat je die zou waarderen DJ Bies, alleen niet als IK 'm inspeel 8o)

Nogmaals bedankt voor het luisteren !
 
hehehehehe ..

is dit in de computer gemixt ?
het klinkt beter dan normaal ST !

of had je nieuwe nearfields ?

maar ik vind hem vetjes ..
qua basslijn verwacht ik wel ietjes meer .. vind hem een beetje kwa qua sound
en mag misschien nog wel wat funkier ingespeeld worden
( je hebt een se1 .. dus :duivels: )

de rest is helemaal top !
 
Leuke vrolijke track hoor! Krijg er wel goede zin van. Zelf ingezongen, of is dat het betere sample werk? :)
 
Origineel geplaatst door MadR
hehehehehe ..

is dit in de computer gemixt ?
het klinkt beter dan normaal ST !

of had je nieuwe nearfields ?

maar ik vind hem vetjes ..
qua basslijn verwacht ik wel ietjes meer .. vind hem een beetje kwa qua sound
en mag misschien nog wel wat funkier ingespeeld worden
( je hebt een se1 .. dus :duivels: )

de rest is helemaal top !

Yo man, thx !
Is niet in de computer gemixt. Althans, deels wel (audiosporen, VSTi's en FX zijn in Logic geautomatiseerd), maar uitmixen in z'n totaal gewoon op de Mackie + wat randapp.

En nieuwe nearfields ja, of moet ik zeggen midfields (KRK v88 ).
Was wel een goeie investering...we hebben nog een paar keer de fout gemaakt om 's nachts wat aanpassingkjes te maken op de Absolute Zero's. (om de buren te ontzien).
Dan ging de mix toch echt de mist in ... het midden klopt niet en het laag....welk laag ? Affijn je hoort het verschil
:)

En de basslijn....ja daar hebben we het ook al over gehad. Gaan nog wat experimenteren.
De SE-1 is al in gebruik voor wat synthriedel dingetjes.
(maar ga er binnenkort weer een funky bass op spelen ;) )

@Hazes : vocal is van plaat (zie eerdere post) het betere samplewerk dus 8)
Thx !
 
En in het kader van de thread "Beste SF nummer 2004"...

En in het kader van de thread "Beste SF nummer 2004"...

...hier nog wat info omtrent gebruikte gier :

Compu : p4 2.66 met Logic Platinum 5.5.1, 2x Event Gina 24/96
Baslijn : Emagic ES-P
Synthriedels : Arturia Minimoog V, Studio Electronics SE-1
Accoorden : Rhodes Chroma, Minimoog V
FX : Arturia CS-80v
Drums: Sequential Tom, MPC2000 (samples van Bohm Digital Drums)
Vocoder: Electro-Harmonix
Vocals: Sjonnie ;)
Gemixed op Mackie 32-8, KRKv88
 
Hey kerel,


weer een lekkere track.

Bijna goed. (ik luister alszijnde de plaat gereleased kan/gaat worden)

Het idée zit er goed in ik mis alleen nog het uitbuiten van de vibe; hij komt er net niet genoeg uit.
Die live bas zou een hoop doen maar ik zou de drums/beat ook wat meer mee geven. Wat meer
breaks/fills, wat drumlijntjes erbij (niet continue maar op goed gekozen momenten) en je zou wat
meer swing erin kunnen brengen.

Ik denk dat het nu een goed geprobeerde track is die het net niet gaat redden. Net onder de middenmoot
valt of met wat geluk er misschien net in. Lukt het je echter om die meerwaarde eraan te geven dan kom je boven dat gemiddelde uit en aangezien er een berg gemiddelde plaatjes gemaakt worden en er maar weinig bovenuit komen gaat het een groot verschil maken als je net dat beetje meer eruit kunt perssen. En dat beetje meer zit er in...



gr. Tom
 
Ola Tom,

Ola Tom,

Bedankt voor je reactie !

Mja m'n maat en ik hadden ook al zoiets van, 't kan nog iets sterker. Alleen komen we er nog niet echt uit hoe dit te bereiken.
De tips die je geeft kunnen ons wel op weg helpen.
Een live bas, bedoel je dan een basgitaar of live ingespeelde synth bas ?

Het kan in ieder geval beter. Back to the drawing board 8)
 
Live ingespeelde basgitaar.
Dat moet je eigenlijk even laten doen want dat valt bijna niet na te spelen op die toetsen.
Als je naar die club/disco tracks van nu luistert hebben ze bijna allemaal die live ingespeelde bas.

Ben net toevallig ook met een club/disco bezig. Heb ook een bas in laten spelen en dat klinkt!

Is inderdaad moeilijk om net dat laatste beetje extra eraan te geven.
Ik laat meestal de track lopen en hoor dan filletjes/breaks en extra lijntjes in m'n hoofd.
Dan stop ik m'n sequence en ga ze erin zetten. Is mijn methode.



gr. Tom
 
Nogmaals, als je iemand zoekt om de bas in te spelen, geen probleem!
Ik kan best aardig bassen (speel al 12 jaar bas) en wil altijd wel een poging wagen.....

Dit geldt trouwens voor iedereen hier op het forum. mochten jullie ooit een live bas in jullie track willen hebben, ik heb er altijd zin an!
 
Je voorstel klinkt aantrekkelijk DJ Bies, zie PB :)

En Tom, het ziet ernaar uit dat jouw (en Bies') tip concreet aangepakt gaat worden ;)
 
Back
Top