Hardcore Trackje

Frenkel

paars paard
Lid sinds
26 april 2004
Berichten
1.032
Locatie
Thuis
Hoi,

Ik was bezig met een nieuwe track en ik dacht laat ik eens wat op synthforum zetten;

bij deze dus... tis een hardcore track gemaakt met behulp van cubase sx, virus c, jp 8000, en wat plugins..
de geluidskwaliteit is niet helemaal geweldig en de mix ook nog niet (dat moet ik nog ff goed onder de knie krijgen)

feedback en tips zijn uiteraard van harte welkom :)

de link; Ruffryder - Bass Is All It Takes (Preview)

greetz, :biertje:

Frank
 
Zit redelijk goed in elkaar, alleen heb ik het idee dat hij wat sneller moet (BPM). Ook klinken de lead geluiden na 2:00 een beetje vals. Veel laag in je mix in ieder geval, daar hoef je er niet meer van bij te doen. Al met al een bovengemiddelde track. Ik zou de 2de lead veranderen + het melodietje. Dat vind ik wat zeurderig klinken. Over het afmixen kan ik niet veel zinnigs zeggen, want ik luister het op Hifi boxen af. Voor de rest een duim omhoog.
 
oeeiii wat een lekkere track is dit zeg :D

lekkere vocal erin en die zit goed op de ritme van je track erg netjes gedaan man

hij heeft veel weg van tha playah net zon lekkre stijl ook al is ie in begin fase zeg jij blijft dees op me hd staan
erg lekker man

ik heb ook n post hier staan mocht tijd hebben om m te tsjekke Optical Illusion_the trilogy rulesz heet ie

ga zo door greetz djarnieb aka optical illusion

PS afmaken en opsturen !!!!!! :biertje:
 
Origineel geplaatst door djarnieb
oeeiii wat een lekkere track is dit zeg :D

lekkere vocal erin en die zit goed op de ritme van je track erg netjes gedaan man

hij heeft veel weg van tha playah net zon lekkre stijl ook al is ie in begin fase zeg jij blijft dees op me hd staan
erg lekker man

ik heb ook n post hier staan mocht tijd hebben om m te tsjekke Optical Illusion_the trilogy rulesz heet ie

ga zo door greetz djarnieb aka optical illusion


tnx voor de reacties allebei :)

PS afmaken en opsturen !!!!!! :biertje:
dat is dus al altijd een probleem geweest bij mij... ik ben niet zo goed in tracks afmaken... ik krijg vaak ineens nieuwe ideeen en begin weer aan wat nieuws en laat de oude tracks n beetje liggen :D
 
de track zit lekker in elkaar,alleen de melodie zou nog wel beter kunnen en het geluid er van zou ook nog wat breder mogen klinken.voor de rest is er weinig op aan te merken.

is zeker het afmaken waard!
 
juist!

juist!

Origineel geplaatst door Evil Rebellion
de track zit lekker in elkaar,alleen de melodie zou nog wel beter kunnen en het geluid er van zou ook nog wat breder mogen klinken.voor de rest is er weinig op aan te merken.

is zeker het afmaken waard!

Ik zou de sample ietwat harder inmixen Ik heb trouwens het idee dat er iets met de timing aan de hand is
je moet hem scherp afmixen zodat er echt een momentum in komt hij klink zeker goed
Ik zou zeggen afmaken en uitbrengen!!!

P.s. Waar heb je die melodie meegemaakt met de virus?
welke preset is dat trouwens.
;)
 
best aardig.....maar ik hoor ook wat vreemds met de timing,volgens mij zit de kick niet helemaal goed,lijkt wel of het laag te laat komt.....en de snare werkt daar ook aan mee,die zou iets meer attack mogen hebben...

en het melodietje....tja,beetje te happy vinnik....maar da's smaak......

verder best aardig,leuke opbouw....maar naar mijn smaak geen bijzondere track...

suc6 verders..

:okdan:
 
Re: juist!

Re: juist!

Origineel geplaatst door Synthetic. K
Ik zou de sample ietwat harder inmixen Ik heb trouwens het idee dat er iets met de timing aan de hand is
je moet hem scherp afmixen zodat er echt een momentum in komt hij klink zeker goed
Ik zou zeggen afmaken en uitbrengen!!!

P.s. Waar heb je die melodie meegemaakt met de virus?
welke preset is dat trouwens.
;)

de melodie heb ik inderdaad met de virus gemaakt, zonder preset... ik werk eigenlijk nooit met presets, ik maak mn eigen geluiden vanaf de init patch :) , heb deze overigens bijgewerkt, hij klinkt niet meer zo vals... naar t laag van de kick ga ik zo even kijken, klopt inderdaad dat t lijkt alsof ie wat later komt

ik zal binnekort proberen een nieuwe versie te uploaden.. eerst mn nieuwe creamware kaart verkennen :engel:

tnx voor de moeite iedereen :biertje:
 
Goeie acapella's.

Net zoals Dione al zei, komt het laag in de kick beetje te laat, lijkt me. Attack minderen kan daarbij idd helpen.

Je main lead mag /moet beetje vetter. (Misschien layeren)

Arrangement vind ik ok

:walker:
 
Back
Top