[Chill trance track] Track om bij weg te dromen...

Almeros

Moet dat... een titel?
Lid sinds
22 februari 2002
Berichten
1.613
Locatie
Groningen
Kheb weer eens een trancenummer afgemaakt... Eens één die niet bol staat van de lead synth arpeggio's maar een wat rustigere... Volgens mij wel fijn in de auto op de snelweg 8)

Streamen kan via deze link of je kan gewoon even mijn website bekijken....

Commentaar welkom... suggesties voor een wat spannendere titel dan 'Rise and Fall' ook trouwens :)
 
Re : [Chill trance track] Track om bij weg te dromen...

Re : [Chill trance track] Track om bij weg te dromen...

Jah hoor!

Strak nummer Almeros ;)
En die titel wat mij betreft, gewoon zo laten...

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Hey Almeros!

Ik vind het echt een klapper!!! Echt 1 van de beste trance die ik ooit gehoord heb!!!
Ik mis nog wel iets in de song. Misschien wat dromerige zweverige klassieke vocalen erbij


Greetz Erik
 
Hey Almeros!

Zin in een samenwerkingsverband? Helaas woon ik wel in Vlaardingen (vlakbij Rotterdam). Samen sterk!!!
Ik werk voornamelijk met hardware en computersequencing. Genoeg apparaten. Lijkt me leuk om samen een "echte klapper" van deze song te maken

groet Erik
 
Bedankt voor jullie commentaar!

Over vocals... kwil nou juist eens voorkomen dat dit weer zo'n cheasy track wordt... meer het KISS idee (Keep It Simple Stupid) of minder is meer...blabla... je snapt uhm denk ik ;)

Hmmm catalunya... tis dat ik fulltime werk en ook die afstand behoorlijk is...m'n tijd is schaars... anders ben ik altijd wel in voor wat experimenteren 8) Hardware doet me niet zo veel hoor ;) Heb genoeg mensen met hardware prut horen maken en met software geniale nieuwe dingen horen doen... Maar das weer een andere discussie... Als je echt ideeen voor dit nummer hebt moeten we er maar eens over PB'n.
 
Ik luister nooit trance, en heb geen flauw idee in welk stadium dit genre nu is beland, maar ik vind deze wel goed klinken. Niet helemaal mijn ding, maar het zit allemaal prima in elkaar.:okdan:
 
Leuke track. Niet echte kaastrance mja verschil mot d'r wezen.
Sommige stukjes hebben wel wat van JMJ weg zo vond ik wel.

Die piano mag wel wat meer galm gebruiken.
Die open hihat of ride klopt niet, geeft het ritme een oneven gevoel zeg maar.
En de bas mag wel wat meer ballen hebben dat hij wat lekkerder ligt met de kick.
 
Thanx peeps...

De hihat :D Die klopt juist wel... althans dit is mijn bedoeling. Het creeert zo een soort beweging, (stoomtrein achtig)...
Bass... ja denk het ook ja... Ik kan nog niet optimaal horen hoe sterk de bass is nu. Tijdje geleden verhuisd en moet nog wennen aan m'n nieuwe audioruimtetje :)
 
lekker rustig, ben het met fuse eens, die OH klopt niet...ik zou daar een closed van maken en 16de laten spelen met wat
variatie.

Strings vind ik beetje jaren 90 op 1 of andere manier...ik denk omdat ze in de gehele track door gaan.
Na de break met die voorafgaande snarefill had ik iets anders verwacht maar daarna komt "ta daaaa da,ta daaaa da"
(6:12) die zou ik na de break gooien als ik 'em zou remixen en dan dat riffje als thema maken...

Nu is dit een trackie voor de dansvloer een beetje tot rust te laten komen en de mensen in
"higher state of conciousness" weg te laten zweven.

Al met al, geinig trek.
 
Ik vind de OH juist wel karakteristiek. Anders wordt het nog meer een eenheidsworst nummer ;) Wieweet dat wat variatie nog wat bijzonders kan verrichten... maar dat is niet echt m'n doelstelling... m'n doelstelling is meer dat van 'voor de dansvloer een beetje tot rust te laten komen' en relaxen tijdens het autorijden 's nachts ;)

Met het riffje bedoel je de bass sequence?


Na de break met die voorafgaande snarefill had ik iets anders verwacht maar daarna komt "ta daaaa da,ta daaaa da"
(6:12) die zou ik na de break gooien als ik 'em zou remixen en dan dat riffje als thema maken...

tja... ik weet niet precies wat je hier bedoeld maar ik kan me voorstellen dat je na de climax wat anders verwacht dan wat er nu zit... Was voor mij wel een keuze om het zo te doen... De lead paino daar zou anders wel erg saai worden dus maar gekozen voor een rustig bedeesd einde ;)

Thanks voor je comments!!
 
Origineel geplaatst door Unic
Zeer netjes gedaan!!!!!

waarmee gemaakt?

enige grote punt van kritiek.. die piano mag veel meer reverbratinn hebben:) en mag krachtiger zijn.

Cubase SX 1.0 en vele plugins...

Meer reverb... Kan ik eens testen... moet het ook niet dichtgeplakt van raken :(

Ook thanks voor de comments!
 
Erg lekkere track :okdan:
Vind die hihats juist wel wat hebben zo, dat houd het interessant. Ik denk dat die piano idd wel iets meer reverb kan gebruiken, ik vind m af en toe iets teveel buiten de mix staan lijkt t (ik luister wel op pc speakers). Maar verder echt een super track :halleluja
 
Origineel geplaatst door Almeros

Met het riffje bedoel je de bass sequence?
Thanks voor je comments!!

Die bedoel ik idd... tis een maar een ideetje hoor... als ik 'em onder handen zou nemen dan zou ik dat doen...

Maar ach, ik kreeg altijd inspiratie van andermans muziek en als dat gebeurd is dat natuurlijk goed!

Als ik dat niet zou krijgen dan had ik 'em wel af gezet...

Maar je trek is precies wat je voor ogen had dan, ik zou wel spacen op een feest....
 
Niet verkeerd nee, ik kan me helemaal verplaatsen, in het in de nacht in de auto rijden met deze track op:peukie:
Die hihat moet je inderdaad lekker zo houden, is lekker eigenwijs, en geeft wel een lekker groove.:okdan:
 
Zeer ok, het mist wellicht nog iets 'raffinement'.:) Maar de sfeer die je neerzet en de emotie die er toch inzit kunnen me bekoren.:engel:
 
zow, ik laat me niet beinvloeden door het woordje trance en ga deze track gewoon eens luisteren.
Mooie geluiden moet ik zeggen, pads kunnen me ook bekoren. Alleen de piano vind ik minder, ik heb ook geen idee wat je in plaats van die piano zou moeten doen, een kwestie van uitproberen. Goeie break met die stem en snare. Verassend dat er na de break (5.44) het ietwat terugvalt, dat vind ik cool. Het piano einde vind ik jammer, ik zou iets anders doen met het einde, klinkt iets te kortaf.
 
Back
Top