[track] Phasis

ThndR

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2004
Berichten
151
Locatie
Leeuwarden
Hey! :)

Dit is de uiteindelijke versie van mn experiment dat ik een tijdje geleden had gepost (Sky).

Daar heb ik wat tips gekregen en heb geprobeerd er wat van te maken.

Na nóg meer tips en voorbeelden van de enige echte Unic :halleluja is dit het resultaat na 2 maanden FL:


Phasis (ff op download klikke op de pagina die geopend wordt ;))

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)
 
Leuke melodieen maar de drums mis ik een beetje. Denk dat als je daar wat meer tijd in steekt het allemaal wat beter gaat klinken zeg maar.
 
Re : [track] Phasis

Re : [track] Phasis

Hoi ;)

Qua arrangement erg goed gedaan (op/afbouw/afwisseling/drops-effecten).
Een van die melodieen doet me denken aan Charly Lownoise/Mental Theo...
Wel knap met al die kloppende melodielijnen (ben ik wel een tijdje mee bezig)...
Tsja en minder melodie vind ik zelf in soorten muziek wel lekker en als je
daar iets mee wilt : wat ik doe is zeg maar een (misschien 2) melodie(n) maar
'niet zo snel' en niet zoveel noten (en dan vind ik zelf de melodieen met de
zwarte toetsen van de 'piano' dus richting mineur ipv majeur? wel space klinken).
En dit dan opvullen met een 'melodie' maar dan alles op dezelfde noot (misschien
2 of 3 en eventueel spelen met filters of zoiets), maar dat is dan weer persoonlijk
als het met minder melodieen zou moeten.
Als je wat lompere beats neemt dan zou ik het meer op happy hardcore vinden lijken.
Maar qua nummer is het echt wel goed gedaan. =)

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Re: Re : [track] Phasis

Re: Re : [track] Phasis

Origineel geplaatst door MeThOxY
Hoi ;)

Een van die melodieen doet me denken aan Charly Lownoise/Mental Theo...
Tsja en minder melodie vind ik zelf in soorten muziek wel lekker en als je
daar iets mee wilt : wat ik doe is zeg maar een (misschien 2) melodie(n) maar
'niet zo snel' en niet zoveel noten (en dan vind ik zelf de melodieen met de
zwarte toetsen van de 'piano' dus richting mineur ipv majeur? wel space klinken).
En dit dan opvullen met een 'melodie' maar dan alles op dezelfde noot (misschien
2 of 3 en eventueel spelen met filters of zoiets), maar dat is dan weer persoonlijk
als het met minder melodieen zou moeten.
Als je wat lompere beats neemt dan zou ik het meer op happy hardcore vinden lijken.

Whaha, mental Theo ken ik wel van gezicht, maar van muziek amper ;)
Dat over die melodien is denk ik gewoon een kwestie van smaak, maar toch bedankt voor de tip! :)
Hahahaa, Happy Hardcore, dat luistert zoon mafketel in mn klas :D dat vind ik echt he le maal nix ;)

Qua arrangement erg goed gedaan (op/afbouw/afwisseling/drops-effecten).
Wel knap met al die kloppende melodielijnen (ben ik wel een tijdje mee bezig)...
Maar qua nummer is het echt wel goed gedaan. =)
Heel erg bedankt voor de complimenten! :)

p.s. Ik mag nog geen bier ;)
 
Zo! Flink aan het freaken geweest? Je bent in ieder geval al best een eind met geluiden zoeken: niet bang om te tweaken en te gebruiken. En er zitten ook best wel wat goede lijnen in (bas, melodieën). Maar qua geheel is er, denk ik, nog wel een hoop om aan te werken. Ik zal een lijstje maken van mijn opmerkingen. Als het lang lijkt: niet wanhopen! Er zit echt veel goeds in voor een eerste track (zoals ik al zei: melodielijnen, geluiden), maar er is ook nog een hoop waar wat aan kan gebeuren, en je hebt er misschien meer aan als ik dat opsom. :okdan:

Goed, daar gaan we dan: ik vond de drums niet sterk. De bassdrum van het begin en einde is onevenredig lomp, de clap (op de 3e en 4e tel) voegt niet echt iets toe en de 'riff' van de toms is flauw. Echt iets om nog aan te werken! Luister eens hoe anderen dat doen; bijvoorbeeld: hihats worden meestal veel vaker gebruik en het kan voor de 'flow' ook een hoop helpen je drums juist iets minder strak te spelen (meestal heb je een knop voor die 'jazzy' feel).

De overgang vanaf 1:20 is slecht. Het klinkt nu alsof er een nieuw nummer begint: alles valt weg, alleen de bassdrum blijft, maar ook dat is al een andere dan ervoor en een paar seconden later is alles van het eerste stuk definitief verdwenen. Dat is niet zo vreemd hoor: overgangen zijn misschien wel het moeilijkst om te maken. Het lijkt gemakkelijk om alles maar weg te laten vallen en langzaamaan het nieuwe stuk in te brengen, maar dan krijg je dus nogal snel het effect van een nieuw nummer. Het is beter de stukken wat meer te integreren voor een soepelere doorloop of de overgang wat te verlengen en er een soort 'eigen' stuk van te maken. In dit geval is het misschien zelfs nog wel beter er twee nummers van te maken; het middenstuk lijkt eigenlijk vrij weinig te maken te hebben met het stuk van het begin en einde.

Het middenstuk is best leuk trouwens. Veel freaky geluiden, altijd interessant. Hoewel je wel een beetje ver gaat met dat geluid van 1:43 en verder en van 2:10 en verder. Die zijn nogal overheersend en draaien zoveel (vooral qua pitch) dat het een beetje een zooi wordt. Maar de achtergrond klinkt goed (behalve, wederom, de toms). Vooral het stuk tussen 1:56 en 2:10 vond ik erg mooi en dat stuk vanaf 2:35 als de rest wegvalt zit ook goed in elkaar. De overgang naar het einde vind ik al wat beter dan de overgang naar het middenstuk, maar brengt het nummer nog steeds naar iets geheel anders. Ik zou in dit geval toch echt kiezen voor twee aparte nummers of een erg langgerekte overgang om beide stukken de ruimte te geven en het niet te abrupt te maken. En dan liefst nog een langere overgang; ik heb niets tegen langere nummers met meerdere stukken (ik ben vóór 8) ), als je ieder maar de ruimte geeft.

Zo! Dat was het alweer! Hopelijk heb je er iets aan. :P Ergens lijkt het trouwens wel op wat ik vroeger met FT2 maakte; alleen klinkt met het FL wel stukken beter dan met FT2...

Origineel geplaatst door ThndR
p.s. Ik mag nog geen bier ;)

Blijf je nou bezig? ;)
 
:dubbel: misschien moet je eens bier drinken!



;) sorri hep bierr ob..
 
Goh, dat was een lang verhaal! ;) Maar meestal zijn in lappen tekst van deze lengte wel de meeste dingen verwerkt :)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Zo! Flink aan het freaken geweest? Je bent in ieder geval al best een eind met geluiden zoeken: niet bang om te tweaken en te gebruiken. En er zitten ook best wel wat goede lijnen in (bas, melodieën). Maar qua geheel is er, denk ik, nog wel een hoop om aan te werken. Ik zal een lijstje maken van mijn opmerkingen. Als het lang lijkt: niet wanhopen! Er zit echt veel goeds in voor een eerste track (zoals ik al zei: melodielijnen, geluiden), maar er is ook nog een hoop waar wat aan kan gebeuren, en je hebt er misschien meer aan als ik dat opsom. :okdan:
Bedankt voor de complimenten! :engel:

Goed, daar gaan we dan: ik vond de drums niet sterk. De bassdrum van het begin en einde is onevenredig lomp, de clap (op de 3e en 4e tel) voegt niet echt iets toe en de 'riff' van de toms is flauw. Echt iets om nog aan te werken! Luister eens hoe anderen dat doen; bijvoorbeeld: hihats worden meestal veel vaker gebruik en het kan voor de 'flow' ook een hoop helpen je drums juist iets minder strak te spelen (meestal heb je een knop voor die 'jazzy' feel).
Ok...... Dus nog steeds de drums. Idd, vooral in het 1e stuk moet gewoon iets nieuws komen.....

De overgang vanaf 1:20 is slecht. Het klinkt nu alsof er een nieuw nummer begint: alles valt weg, alleen de bassdrum blijft, maar ook dat is al een andere dan ervoor en een paar seconden later is alles van het eerste stuk definitief verdwenen. Dat is niet zo vreemd hoor: overgangen zijn misschien wel het moeilijkst om te maken. Het lijkt gemakkelijk om alles maar weg te laten vallen en langzaamaan het nieuwe stuk in te brengen, maar dan krijg je dus nogal snel het effect van een nieuw nummer. Het is beter de stukken wat meer te integreren voor een soepelere doorloop of de overgang wat te verlengen en er een soort 'eigen' stuk van te maken. In dit geval is het misschien zelfs nog wel beter er twee nummers van te maken; het middenstuk lijkt eigenlijk vrij weinig te maken te hebben met het stuk van het begin en einde.
Die overgangen vind ik idd heel moeilijk! Dus: De overgang iets langer laten duren, heel langzaam overgaan in het nieuwe stuk...... Kga mn best doen! :)

Het middenstuk is best leuk trouwens. Veel freaky geluiden, altijd interessant. Hoewel je wel een beetje ver gaat met dat geluid van 1:43 en verder en van 2:10 en verder. Die zijn nogal overheersend en draaien zoveel (vooral qua pitch) dat het een beetje een zooi wordt. Maar de achtergrond klinkt goed (behalve, wederom, de toms). Vooral het stuk tussen 1:56 en 2:10 vond ik erg mooi en dat stuk vanaf 2:35 als de rest wegvalt zit ook goed in elkaar. De overgang naar het einde vind ik al wat beter dan de overgang naar het middenstuk, maar brengt het nummer nog steeds naar iets geheel anders. Ik zou in dit geval toch echt kiezen voor twee aparte nummers of een erg langgerekte overgang om beide stukken de ruimte te geven en het niet te abrupt te maken. En dan liefst nog een langere overgang; ik heb niets tegen langere nummers met meerdere stukken (ik ben vóór 8) ), als je ieder maar de ruimte geeft.
Die van 1.43 staat vrij scherp... kzal kijken of ik dr wat mooiers van kan maken. Hmmm..... Ik denk niet dat ik er twee nummers van ga maken. Waarom weet ik zo snel niet eens... ;)

Ik vind et leuk dat je elke keer weer zo goed uitlegt wat nog te verbeteren valt. Met dit soort posts kan ik weer aan de slag! :)

Bedankt man! :okdan:
 
Neem me niet te letterlijk hè! Het blijft jouw nummer en jouw smaak! Als jij vindt dat iets niet klinkt, dan kan iedereen zeggen wat-ie wil, maar dan moet je het gewoon niet doen.

Bijvoorbeeld:
Origineel geplaatst door ThndR
Die overgangen vind ik idd heel moeilijk! Dus: De overgang iets langer laten duren, heel langzaam overgaan in het nieuwe stuk...... Kga mn best doen! :)
Als jij het voor de voortgang of voor een 'verhaal' in je nummer belangrijk of gewoon mooier/gaver/vetter vindt als de overgang abrupt is: vooral niet veranderen! Het is en blijft jouw muziek!
 
Jah ok, ik snap je :)

Maar toch... die overgangen was ik niet helemaal tevreden over (vraag maar aan Unic :P)
Dus die tip vind ik erg handig ;)
 
Origineel geplaatst door ThndR
Maar toch... die overgangen was ik niet helemaal tevreden over (vraag maar aan Unic :P)

Ik geloof je op je woord... ;)

Maar over overgangen: ik heb vaak de neiging er een hele lange overgang van te maken, waarbij de overgang soms meer dan een minuut duurt en een deel op zichzelf wordt (ik heb een keer gehad dat de overgang het mooiste stuk van een nummer werd... :confused: ); dat is wel een uiterste natuurlijk. Het wordt wel heel vloeiend, maar de vaart kan helemaal weg zijn. Zeker voor dance (in de ruimste betekenis...) geldt: sneller = beter. Maar nog steeds: sneller = moeilijker. Moeilijker = meer ervaring nodig. Meer ervaring = vaak doen.

Ergo: keep up to good work! :D
 
Ik vind dit ontzettend leuk en blijf zeker experimenteren! :)

De sounds die ik in dit nummer heb gebruikt zijn getweakte presets. Gister ben ik ook wat aan het prutsen geweest, en toen kreeg ik met een Superwave plugin uit het niets een best aardige sound (imho ;)). Dat is erg leuk om te doen, en je kunt precies de sound krijgen die je wilt horen (alhoewel ik nog lang niet zover ben om zoiets te kunnen ;)) Ag jah, de connecties heb ik wel.... en in de laatste weken is mijn FL kennis ontzettend vooruit gegaan! :) Dit is echt zooooo leuk :D
 
Jah idd....

Tjah, vertel..... ;)
Mijn eerste doel is hiermee toch: een stukkie minder braaf dan Phasis. Die is gewoon nog, te strak, het heeft niks, niet echt een sfeertje.... Daar ga ik hard mn best op doen :)

Trouwens, als ik dat nieuwe ding afspeel in FL, dan komt mn CPU al boven de 40 :erm: ;)

Zo hoog heb ik em nog niet gezien en ik heb tog een flinke processor: AMD Athlon XP 2800+




P.s. @ Unic: Is je msn dood ofsow? ;)
 
Back
Top