(techno) dtr - core

divi

Ouwe rot
Lid sinds
21 oktober 2002
Berichten
2.444
Locatie
lalaland
:: roffelroffel ::

de eerste track die k mijn gewaardeerde mede SF'ers laat horen! (na al die tijd, jaja...)

hier: http://www.soundclick.com/bands/6/divimusic.htm (ben aan eigen webspace aan t werken, nu moet je t nog ff met die 128kb/s mp3's van soundclick doen)

behoorlijk harde technotrack. en nee t is geen hardcore zoals de titel zou kunnen laten vermoeden.
mishandeld: machinedrum, 909, microkorg (enkel als effectprocessor), live 3 en stapels effect-plugins

ik ben benieuwd naar uw mening. tips voor eq'en en mastering zijn zeer welkom want daar heb ik weinig kaas van gegeten!


uw trouwe dienaar, divi aka dtr
 
Het is wel hard en stampt door maar als geheel vind ik het wat onsamenhangend zeg maar. Het lijkt allemaal los van elkaar te staan. De harde kicks die alles verder wegduwen in de mix bijv.
 
Als dit een live-optreden zou zijn zou ik het echt gezellig vinden, maar als track is het niet helemaal iets waar ik achter zou staan. Die string aan het einde is veel te mellow, mellow moet niet mauwuh in deze track lijkt me.
 
sorry not my piece of cake.. klinkt beetje te hard... en te rommelig.. ok ok tis mijn style ook nie

bugger
 
'k Denk dat de basskick te laag is voor m'n HiFi-speakertjes hiero, komt niet echt door..

De track opzich vind ik eigenlijk (veels) te druk: vooral die snare-roffels zijn een beetje overkill.
Voor de rest idd nogal onsamenhangend :erm:
Neigt imo meer richting Hardstyle (met techno-geluiden) dan naar techno.

Maar je kan er zeker wel iets leuks van maken, als je hier en daar wat minder geluiden doorelkaar gooit, en/of als je sommige geluiden wat subtieler gebruikt (=zachter zet/in laat komen).

Wat óók wel eens nuttig is (wat je natuurlijk allang doet..) is veel naar andere tracks/artiesten luisteren en kijken hoe hun een track opgebouwd hebben. Kan je best wel nuttige dingen uithalen.

:biertje: Komt allemaal goed!
 
Probeer je geluidsbronnen niet zo te oversturen?! B.v. de kick gewoon layeren en normaal houden, flinke compressie of sidechain erover en voila! Vindt 'et heel erg druk opgebouwd! Sorry, maar vindt het niet fijn om naar te luisteren?! ;)
Probeer i.p.v je geluiden hard te zetten en te oversturen, wat minder te gainen en goed EQ-en! Rustig opbouwen, lijkt wel alsof je de trein moest halen?! Ik spreek met het oog op Techno! Deze opmerking moet je vergeten als je richting Hardcore gaat?! Want ik vindt het meer als Hardcore klinken dan als Techno.

P.S: Je sounds zijn op zich best goed?!

Succes!
 
Ik vind het idee eigenlijk wel geinig.. zo met al die snares erin.

Voor de rest ben ik het wel eens met de rest.. vooral een kick die je hoort ontbreekt.
 
het geheel is nog heel ruw van uitmix lijkt het.

ik mis toch een leuke variatie in je hats en snare (het groeft niet lekker) + ook dat
die stuk te hard staan + ik mis de ride cymbal hehehe als je het helemaal cliche
techno wil maken ;)

je hebt een aantal geluiden erin zitten en stukjes (het stuk vanaf 2.50 minuten is
fijn bv. :) ) waar je een leuke track mee kan maken, maar dat is in deze versie nog
niet gelukt vind ik. het klinkt alsof je het geheel live hebt staan sequencen en
meteen hebt opgenomen eigenlijk hehe.
 
ik vind het wel funny eigelik, ik ben geen techno of hardcore liefhebber, maar mijn broertje zal dit wel draaie op zijn hifisetje die mannetjes tegenwoordig willen alleen maar een stevige beat en flink scheuren;) ik denk dat jouw doelgroep zegma dit wel kan waarderen.
 
Back
Top