[dark ambient]Voor in het donker

Phontaq

+---O---+
Lid sinds
23 januari 2003
Berichten
367
Locatie
Net geen België
Ola!

Deze track is opgebouwd uit losse audio-sporen die allemaal één voor één zijn ingespeeld, zonder iets van midi-sequencing.

Het resultaat is nogal duister geworden, beetje David Lynch achtig, dus het is niet geschikt voor mensen die bang zijn in het donker. :duivels:

Download mij

Have fun! Gaarne lees ik uw kritieken.

Gr, Phontaq
 
...never underestimate the power of the dark side :maffia:

ja, 't eerste waar ik aan moet denken als ik dit hoor is film-muziek.
wel voor de meer sophisticated sci-fi thriller zeg maar, zoiets als de X-files ofzo..

puur als muziekstuk is het voor mij niet boeiend genoeg,
maar de sound is zeker goed.. de donkere sfeer zit er erg goed in..
Om het nummer boeiender te maken zou je misschien het themaatje wat er rond
4:34 in komt, eerder in kunnen brengen en dan op een gegeven moment versterken
met iets drums/percussie achtigs (van die grote enge trommels met veel dark verb zeg maar :D)

Gooi eens een balletje op bij wat nieuwe filmmakers (die zijn er genoeg!)

Suc6!
 
Cool een ambient track
werkt we insprerend om zonder midi sequencing te werken. Vaak drukt dat je in een bepaalde hoek ofwordt je geleid door je eerste ideeen. Zelf klooi ik ook vaak met reactor om later de loopjes en soundjes te bewerken en te arrangeren. Eerste gedeelte van de track vind ik het mooist.Doet me wel wat denken aan reload spul,qua sfeer dan. Succes.
 
Klinkt wel lekker hoor! lekker spooky :). Ik mis soms alleen wat structuur er in, het lijkt meer gewoon wat gefreak. Het repeterende geluidje wat er bij ong 5 minuten in komt, klink in het begin erg kewl, maar nadat het filter een groot stuk open staat, vind ik 'm wel erg droog klinken.
 
Thanx voor de feedback heren!

@ teknoudontknow:
Ik heb gebruikt: 1 x Nord G2, 1x Kaosspad en Cubase SX om alles spoor voor spoor mee op te nemen.

En zoals ProtoHuman al zei, het was ook inderdaad gewoon wat gefreak wat ik heb vastgelegd. Spontaan dingen vastleggen en er achteraf nog wat aan sleutelen werkt voor mij beter dan alles van te voren helemaal uit te denken.

Groeten, Phontaq
 
weirde sounds.. hehe...

spoor voor spoor.. je moet het leuk vinden, maar ok vooruit.. vroegah deed Wendy Carlos het ook zo... en dan nog monofoon ook
 
Inderdaad, dit zou iets kunnen zijn voor een film productie, of zelfs een nieuwe 3d Shooter . (Quake 4 of 5?) waarbij de speler onbewust denkt: gaaf spel, maar de muziek was beter. :D
8) Coole, niet te onderschatten effecten.
 
hay guis

i like that sound

Ik heb ook een fragment met losse audiosporen checkout TB303 experiment

luek stukkie man kan ik nog wel een paar keer achtermekaar horen.

feals like outerspace

als je er naar lusiterd is het net een waanzinnege trip

jij hebt geen gebrek aan creativiteit

doet me denken aan vervlogen tijden met een modern tintje

greetings turtle
:doei:
 
Laatst gewijzigd:
ehm, hij's wel spannend ja, ik had er langzaam een 4/4 plastikman-kick bij gestopt. gewoon continu en dan dat klankbeeld maar laten lopen. dan kun je als luisteraar kiezen; doorchillen of gaan dansen met een spook in 't donker.
 
Back
Top