Discotrackje

Dude! Aardig trekkie maar geen disco (waar ik op hoopte). Het is maar wat voor naam je er aan
geeft. Het leukste vond ik de eerste 15 seconden, daarna werdt het wel erg eentonig.
Zoals sommigen al zeiden mist het variatie. En ... als je echte disco wilt fabriceren heb je een
KOE-KIE-KOE gitaar slag nodig (hopenlijk weet je wat ik hier mee bedoel want ik kan het zo één
twee drie niet anders formuleren). Naast de koe-kie-koe gitaar slag heb je ook een lekkere
aanwezige hoge stringlead nodig. Luister hiervoor maar maar wat bony M plaatjes, Disco la
Passione van Shirly Bassey, Love theme van ELO & Barry White (moge hij zacht rusten) of
uiteraard I Will Survive van Gloria Gaynor. Ook heb je een fred bassline nodig met veel pitch
buigingen en een disco drum loopje met klepjes (maar die had je al)

Dit zijn zo'n beetje de ingredienten van traditionele disco. Als je hier en daar iets van gebruikt
in je trek kun je moderne disco maken dat ook iets weg heeft van disco.
Groot pluspunt vind ik zeker de 80's synth drums (na 6 secs) en de elec piano.

AArrrrggghh, ik moest ook aan Blik op de weg Denken :)
 
Ik vind het lekker gedaan, het geheel is nog niet helemaal af maar klinkt wel erg pro moet ik zeggen!!! nu nog een soulbrother die er wat overheen zingt!!! woont er geen boney m in je straat?
 
Back
Top