- Slowcore / Industrial - Syrtis Major - So Die Rap

Syrtis Major

It's All Music
Lid sinds
20 oktober 2020
Berichten
63
Locatie
Groningen
Beste leden,

Ik heb ooit een topic gemaakt met als onderwerp; maak van een hit een totaal andere track.
Ik ben aan de slag gegaan met Queen - Bohemian Rhapsody. Heb dus alleen samples van de song van Queen gebruikt.
Het viel me best tegen om met alleen samples te werken maar het was wel erg leerzaam
Ik had nogal een CPU probleem, werk met een oude pc, en heb de track op een andere manier afgemixt.
Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie nog tips om CPU te beperken wanneer je alleen werkt met samples?
Tevens ben ik erg benieuwd wat de basis is om een goede explosion te maken.
Als iemand me hier mee kan helpen zou dit super zijn.

Peace!
 

Attachments

  • Syrtis Major - So Die Rap master.mp3
    5,4 MB · Bekeken: 129
ik vind dit wel lekker gemaakt. en inderdaad een totaal andere track geworden... erg goed.

samples, het hangt er vanaf wat je gebruikt, moeten niet zoveel cpu trekken. maar het hangt er vanaf, ik herhaal; een simpele sampler, zonder time stretch etc. moet werken, voor mixen.
meer info wellicht over wat je gebruikt.. het lijkt me dat een ouwe pc het moet trekken. timestretch algo's etc, trekken natuurlik flink wat cpu, en wellicht heb je effekten gebruikt, wederom cpu.
freezen, resamplen?

een goeie explosion? is dat een specifieke term (jargon), of..

maar, heb ik met groot plezier zitten luisteren, lekker! ha!
 
Thanks voor de feedback.

Ik heb inderdaad veel gebruikt gemaakt van timrstretch en begrijp nu dat dat dit ook veel CPU vergt.
Ben nogal een noob op produceer gebied maar al doende leert men.
Resamplen is een goed idee inderdaad.
Hoe vind jij de totale mix klinken? Ik werk namrlijk met koptelefoon en gebruik een analyzer om freqs te checken.
 
Thanks voor de feedback.

Ik heb inderdaad veel gebruikt gemaakt van timrstretch en begrijp nu dat dat dit ook veel CPU vergt.
Ben nogal een noob op produceer gebied maar al doende leert men.
Resamplen is een goed idee inderdaad.
Hoe vind jij de totale mix klinken? Ik werk namrlijk met koptelefoon en gebruik een analyzer om freqs te checken.

ik vind de mix wel bij de geluiden passen, klinkt wat vreemd. de totale mix klinkt naar mijn mening goed. industrial mixing... goeie samples overigens..
m.a.w. mix en samples zijn op elkaar afgestemd, de mix bepaalt mede de sfeer (zoals het moet), dus goed.

timestretching, me like, vooral als een effekt.. maar vergt zeker wat, maar je kunt ze natuurlik ook van te tevoren "stretchen". ik weet niet welke DAW, of waarin je werkt.
 
Ik heb vannacht en vanmorgen aan een update gewerkt.
Heb alle samples opnieuw ingeladen. Dit scheelde inderdaad enorm veel CPU.
Heb ook de afmix aangepast door middel van o.a. een limiter.
Ik werk met FL10, best verouderd maar heb helaas niet het budget om een nieuwe pc aan te schaffen.
Ik bedoel met een explosion, deze sounds zitten weleens in sample packs en is een explosie achtige sound waarmee meestal een break wordt ingeluid.

Thanks again!
 

Attachments

  • Syrtis Major - So Die Rap (finalmix).mp3
    6,6 MB · Bekeken: 126
Ik ga vandaag ook iets posten wat bij deze draad past. Jouw nummer is opzichzelf niet verkeerd, maar heeft uiteindelijk niks meer te maken met het origineel. Om maar een krachtige beeldspraak te gebruiken, het lijkt alsof die arme Freddy Mercury in plaats van in de artiestehemel in de artiestenhel is terechtgekomen waar hij de hele dag naar dit nummer moet luisteren. Nogmaals het nummer is niet echt slecht, maar niet mijn cup of tea op deze manier.
 
Het was ook niet mijn bedoeling om veel elementen uit het origineel te gebruiken in mijn track.
ik vond het vooral cool om de samples juist zo te bewerken en er een totaal andere track van te maken.

Ik vind het origineel een goede song en heb mijn track niet met disrespect of enige negativiteit naar Freddy Mercury gemaakt.

Wat ga jij precies posten? Ben erg benieuwd.
 
Het was ook niet mijn bedoeling om veel elementen uit het origineel te gebruiken in mijn track.
ik vond het vooral cool om de samples juist zo te bewerken en er een totaal andere track van te maken.

Ik vind het origineel een goede song en heb mijn track niet met disrespect of enige negativiteit naar Freddy Mercury gemaakt.

Wat ga jij precies posten? Ben erg benieuwd.

Ik snap natuurlijk dat je absoluut geen negatieve bedoelingen hebt gehad, dat suggereer ik ook helemaal niet. Hoe ik deze thread opvat heb ik geschreven in mijn bijdrage in de andere draad.
 
F*ck, die basskick is zo vet zeg. Heerlijk duister. Pakt me rechtstreeks bij de strot.. deze is zo goed! Een tikkeltje te lang voor mijn goesting, maar ik amuseer me goed. Freddy Mercury sampletje mag er voor mij uit. 5'55" zou ik hem variëren,want hij wordt repetitief... Wel hypnotiserend. Zeer bijzondere track. Top :okdan:
 
Back
Top