The Mad Scientist - Dreaming

ja wel lekkere track.. maar idd schel, een FFT analyse, de bass, de attack zit precies op 50Hz, lijkt het, en de lead zit van 1000-1500 tot 15.000 (ik moet gissen, ingebouwde FFT analyzer van de soundcard, maar geeft geen Hz aan, of in te grote blokken), en dan een low pass (high cut, altijd leuk die tegengestelde adjektieven..) met een stevige slope en net onder de 50 Hz, ook flinke slope, high pass (low cut).
ik ben geen ekspert, maar is dit door een mastering tool bereikt?

zeker goeie track, bass gaat hier ook flink luid, maar kan zeker, op 50Hz, ramt het altijd volgens mij.. wel mooie geluiden..
 
Bedankt, ik zal het proberen te verbeteren.

vink Mja mastering tool, ik gebruik neutron 3 advanced om de geluiden te "verbeteren" en ozone 9 advanced om het te "masteren" of voor wat gebruik je dat?
In neutron, bij ieder geluid afzonderlijk dus, gebruik ik een preset die goed klinkt, in ozone 9 zet ik alles manueel op, tis te zeggen, ik gebruik geen preset waar alle plugins inzitten (eq, compressor, maximizer enzovoort). Ik maak altijd een "unieke" aan maar gebruik dan wel de presets in de afzonderlijke plugins (preset in eq, preset in compressort enzovoort).

Dit doe ik omdat ieder liedje een andere ozone 9 variant nodig heeft... Daarom dat men liedjes altijd een beetje anders klinken waarschijnlijk...
 
Bedankt, ik zal het proberen te verbeteren.

vink Mja mastering tool, ik gebruik neutron 3 advanced om de geluiden te "verbeteren" en ozone 9 advanced om het te "masteren" of voor wat gebruik je dat?
In neutron, bij ieder geluid afzonderlijk dus, gebruik ik een preset die goed klinkt, in ozone 9 zet ik alles manueel op, tis te zeggen, ik gebruik geen preset waar alle plugins inzitten (eq, compressor, maximizer enzovoort). Ik maak altijd een "unieke" aan maar gebruik dan wel de presets in de afzonderlijke plugins (preset in eq, preset in compressort enzovoort).

Dit doe ik omdat ieder liedje een andere ozone 9 variant nodig heeft... Daarom dat men liedjes altijd een beetje anders klinken waarschijnlijk...

ja ozone 9 is een mastering tool, wil nog eens een thread maken met "wat is mastering?", heb wat artikelen opgezocht, en ja de historie had ik eigenlik al door, behalve eind jaren 60.. masteren, sja, er zitten hier mastering engineers, ik ben géen mastering engineer, laat staan ekspert... toch, een open vraag.. al heb ik mijn eigen ideeën, die je zelf al toepast.

ik heb zelf ozone 9 en neutron 3 (elements versies) eraf gehaald, gebruik ze niet, ik heb andere tools (nogal een stapeltje..). het is juist heel mooi om het manueel te doen, eigen karakter toevoegen. ik doe dat ook, maar ik master in the mix... er zijn of 1 of 2 uitzonderingen..

heeft neutron 3 een exciter? ozone 9 wel, of niet in elements. wellicht ben je te wild omgegaan met de exciter? gezien de vele harmonics, over een hele lengte. kan ook de sound zelf zijn, zie ik bij ook gebeuren.

een kleine ingreep is meestal genoeg.

maar zeker genoten van je track! (en het is ff ook leren luisteren, waarom ik het vroeg).
 
Ik heb net sommige van de instrumenten met neutron 3 verbetert.
Erna heb ik je comment gelezen, het klopt inderdaad dat ik een exciter in men masteringchain heb. Ik vond dat die alles helderder liet klinken maar blijkbaar is dat aan de schelle kant.
Heb de exciter nu ook aangepast. Ga het nog wat beluisteren en zal nieuwe versie droppen als deze klaar is
 
dit overleven mijn oren, flauwe grap. ja een veel betere mix, het schelle is verdwenen, de mix is meer een eenheid, de geluiden werken met elkaar mee. dit werkt nu. ja heeft een lekkere drive. goed gedaan.

ja exciters, zijn een vorm van satuaritors, doen net wat anders (ik vergeet het steeds), en ja veroorzaken een hoop harmonischen en helderheid, exiciters, it is in the name.
de neiging is altijd om die wat sterker te gebruiken dan goed is. maar ze hebben zeker een funktie.

zelfs de heel stevige bas, is er lekker bij, zou m nog op een andere installatie moeten luisteren. ik ken mijn studiomonitors (die te weinig laag hebben, geen probleem voor het mixen, ik ken ze door en door), maar nog niet mijn "referentie" luidsprekers (bns ellessy, ipv ellessy ii (of was het TWO).. die hebben een geheel andere klank, moet ik nog aan wennen.)
 
Back
Top