Nieuwe progressive House track Madman J

Jason31

Madman J
Lid sinds
11 Maart 2008
Berichten
2.119
Locatie
Almere
Hey Guys, dit is waar ik momenteel mee bezig ben, het is zo goed als af maar er zal wel het nodige nog aan getweaked moeten worden, ik hoor graag Feedback hierover, er zijn zat dingen die ik waarschijnlijk niet hoor.
Speellengte is wat langer dan normaal, maar dat is niet ongebruikelijk voor dit genre, ik heb wel eventueel ruimte er ongeveer nog een anderhalve minuut af te halen, maar de track is ontzettend Trippie en hypnotiserend,
de gedachte achter de track is uiteraard weer om hem op een party te mogen horen of voor de mix, dj-friendly dus.

Het is een prive link:

 
Ik heb meegetikt tijdens het luisteren. Dit zijn mijn punten:

- Stab op 0:40 staat erg hard en is wat basserig.
- Na 1 minuut mag hij voor mijn gevoel wel vallen.
- Toffe geluiden en goede mix.
- Hij valt erg verrassend. Het lijkt een ander nummer.
- Overal sound is erg goed en sferisch.
- Clap vind ik wat schel en dun.
- Mooie, die pannende geluiden.
- Na 5 minuten heb ik het allemaal wel gehoord.

Ik mis ook wat spanning in de track. Het is allemaal mooi, en gelaagd en goed gemixt enzo. Maar ik ga nergens op het puntje van mijn stoel zitten. De drops vallen ook niet erg, hoewel die op 2 minuten wel. Het zit hem denk ik vooral in de overgangen, die kunnen spannender. Vergelijk het eens met deze track:

https://www.youtube.com/watch?v=0XPtc4XGbxM&ab_channel=ReleasePromo

Melodieus gebeurt er weinig, maar hij houdt de aandacht wel wat meer vast. Vind ik tenminste. Misschien kun je er wat mee.
 
Van mij mag ie op 2:!1 beginnen...
Maar goed ik ben niet zo van de progressive house dus vandaar waarschijnlijk.:D
Dat gezegd hebbende , lekkere track , zekers!:okdan:
Enigste wat misschien een extra zou toevoegen is een vrouwelijke vocal sample af en toe erin.


Keep it going:mega:
 
Ik heb meegetikt tijdens het luisteren. Dit zijn mijn punten:

- Stab op 0:40 staat erg hard en is wat basserig.
- Clap vind ik wat schel en dun.
- Na 5 minuten heb ik het allemaal wel gehoord.

Ik mis ook wat spanning in de track. Het is allemaal mooi, en gelaagd en goed gemixt enzo. Maar ik ga nergens op het puntje van mijn stoel zitten. De drops vallen ook niet erg, hoewel die op 2 minuten wel. Het zit hem denk ik vooral in de overgangen, die kunnen spannender. Vergelijk het eens met deze track:

Bedankt voor de feedback.

De stab is een Horn, is ook een soort bass sound maar ik heb de hele lage frequenties weg gesidechained. Clap kan inderdaad beter, track duurt inderdaad te lang, ik denk dat ik de intro compleet op de schop gooi, het is ook zo dat het net 2 verschillende tracks zijn, dat is dan ook gelijk opgelost.
Wat betreft de drops, die heb ik dit bewust wat mild gehouden, omdat mijn inspiratie dit keer van argentijnse progressive house komt (hernan cattaneo), en daarin wordt veelvuldig gebruikt gemaakt van het uit- en infaden van de percussies, het is dan ook altijd lastig om dit soort tracks als losstaande nummers te beoordelen, omdat het dan spannend behoort te zijn, terwijl het in een mix juist bij een soort flow hoort te passen, en dit meer laidback prog moet zijn, vanuit dit perspectief probeer ik mijn tracks te maken.
Maar de track is verre van af, dus ik ga er weer even mee aan de bak.
 
Hoe verder in de track, hoe lekkerder hij wordt!

Het eerste stuk (tot 2:10 vind ik wat losstaan van de rest, en niet persé iets toevoegen. Misschien is dat gevoel te verminderen door daar vast (een stukje van) dat voicesample af en toe door te laten komen, met wellicht af en toe een of twee nootjes van die melodie die er op het eind inkomt: dat vlecht de boel dan nog wat meer aan elkaar.

Dat voicesample vind ik errug lekker wanneer dat er in zijn geheel inkomt. Zoals gezegd: mss eerder in het nummer vast stukjes van dat sample "teasen" ?
 
Lekkere track, wordt langzaam steeds beter. Fijne vocal ook! En mooie sfeer op het laatst. :okdan:
Het geheel kan wel wat ingekort worden, zeker in het begin.
En de clap vind ik matig. Sowieso vind ik claps op elke 2e en 4e tel achterhaald. Hoort misschien bij het genre en waarschijnlijk ben ik bevooroordeeld vanwege de synthwave fase waar ik in zit, maar ik zou gewoon 's een snare proberen i.p.v. een clap. Snare > clap. :D
 
Maar de track is verre van af, dus ik ga er weer even mee aan de bak.

Het is ook puur mijn mening, op dat moment. Je kunt je er ook helemaal niets van aantrekken :D Dat merk ik ook als ik hier tracks deel: "Er gebeurt te veel." En de volgende: "Er gebeurt te weinig." Als je dat oprecht vindt heb je allebei gelijk. Je kunt nooit iedereen pleasen :okdan:
 
Had hem gisteren al eens beluisterd. Voor mijn gevoel klinkt hij nu beter. Wat opmerkingen:
- het lfo geluid dat er rond 1 minuut in komt staat voor mijn gevoel in het begin iets te hard. Maar ja, mix kun je wellicht eindeloos over discussiëren...
- De overgang van toonsoort rond de 2 minuten ben ik persoonlijk minder fan van. Past niet zo goed bij prog naar mijn mening. Het wordt daarna ook wat melodieuzer. Ik zou persoonlijk de track op dezelfde root note houden en de melodie na de intro wat gaan opbouwen. Maar dat is misschien een kwestie van smaak. Ik denk dat prog gewoon langdradig mag zijn qua melodie. Voor mij ontstaat de melodie bij prog wat meer door de opbouw van de verschillende elementen door de track heen, vormgegeven door de structuur. Door dingen af te bouwen en opnieuw op te bouwen kun je ook meer spanning creëren en de track boeiender houden.
- Rond de helft wordt hij wel interessanter. Zeker met die vocal.
- Qua sfeer en sounds vind ik hem verder zeker geslaagd.;)
 
Ik was ook bijna afgehaakt na de eerste 2 minuten, maar daarna werd hij erg fijn!
Ik luister hem hier nu beneden op de “grote” speakers, en daar mist hij wel het sub-laag, heb je dit toevallig allemaal weggesneden onder de +- 40hz?
Ik denk eigenlijk dat of het monotome intro er beter uit kan, of alvast af en toe wat elementen introduceren van later in de track. Maar zoals gezegd verderop is het echt leuk geworden!
 
Ik was ook bijna afgehaakt na de eerste 2 minuten, maar daarna werd hij erg fijn!
Ik luister hem hier nu beneden op de “grote” speakers, en daar mist hij wel het sub-laag, heb je dit toevallig allemaal weggesneden onder de +- 40hz?
Ik denk eigenlijk dat of het monotome intro er beter uit kan, of alvast af en toe wat elementen introduceren van later in de track. Maar zoals gezegd verderop is het echt leuk geworden!

Ik cut altijd alles onder de 30hz, dat is alleen maar trash wat niemand wil horen, bijzonder dat je het hoort. Zal nog eens checken of ik niet te veel heb weg gesneden dan, en anders moet de sub denk ik toch iets harder.

Hoe dan ook weet ik nu wat ik ga veranderen dankzij al jullie feedback. Ik laat hem even een paar dagen rusten zodat ik er weer fris naar kan luisteren en er een veel betere track van kan maken.
Thanks.
 
Ik ben een tijd geleden afgestapt van low cuts, vervangen door low shelfs. Ik zie ook dat alle automatische “AI” gebaseerde plugs dit ook doen zoals bv een ozone mastering assistent. Met cuts snijd je toch teveel weg denk ik. Hier beneden staat ook wel een flinke sub, dan hoor je dat verschil wel. Of liever gezegd, dat voel je :) Ben benieuwd wat je ervan gaat maken, het heeft echt potentie!
 
Ik heb het geheel aangepast, de melodieen vallen eerder en zijn iets aangepast, het lfo geluidje heb ik eruit gehaald, wat vaker de voices laten doorkomen, clap er helemaal uit, daarnaast lijkt ie hierdoor een stuk relaxter. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden nu:

 

Vergelijkbare discussies

Back
Top