[Deephouse / Herfstig trackje] - No more

Mooie track! begint lekker, samples zijn goed, fijn sfeertje, de verbs en delays goed gebruikt. De mix lijkt me ook prima in orde, hoewel ik deze keuze voor de kick niet had gemaakt, ik vind hem iets te soft. Op een zichzelf staande track wordt het 2e deel misschien net iets te eentonig, maar dat zou niet het geval zijn als je hem in een lange mix hoort. Je zou er af en toe nog wat white noise sweeps in kunnen toevoegen of een shaker, beetje op de achtergrond, daar wordt ie nog iets voller van in de hoge frequenties.
 
Hij klinkt erg hol, veel te veel reverb, delays en ducking... In't begin staat hij ook al meteen erg luid... de vocal is ook redelijk eentonig, net zoals de basslijn... hij is ook te lang naar mijn zin. Je kunt nog aan deze punten werken, dan klinkt ie, voor mijn part toch, veel beter... Succes! :okdan:
 
Hij klinkt erg hol, veel te veel reverb, delays en ducking... In't begin staat hij ook al meteen erg luid... de vocal is ook redelijk eentonig, net zoals de basslijn... hij is ook te lang naar mijn zin. Je kunt nog aan deze punten werken, dan klinkt ie, voor mijn part toch, veel beter... Succes! :okdan:
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​​
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​​​

Hmm, met de koptelefoon geluisterd gok ik? :) Had ik ook moeten doen, ik heb in de laatste ronde wat dingen aangepast en klonk idd te hol en de vocal net te hard. Is gefixed.

Wat een mooie track zeg! 8o
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​​
Ik vind hem helemaal goed zo.
Hoe heb je dat gedaan met de zang? Gewoon ergens geleend?
Ik vind de zang en de rest echt heel goed samenkomen tot een fijne en dromerige sfeer.
Super goed gedaan. Ben onder de indruk :halleluja
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​​

Thanks! Vocal komt uit een samplepack, is paar semi's naar beneden gepitched en autotune om het binnen de scale te houden.

mooi man, fijne sfeer, super cleane mix
iets gruizige pad is herfstig en melancholisch inderdaad waar de vocal weer mooi op voortborduurt

later in de break net wat de veel autotune wiebels op de vocal naar mijn smaak

Dank! Hmm, vond die autotune wel een geinige draai eraan geven, maar zal eens testen met een iets natuurlijkere versie!

Mooie track! begint lekker, samples zijn goed, fijn sfeertje, de verbs en delays goed gebruikt. De mix lijkt me ook prima in orde, hoewel ik deze keuze voor de kick niet had gemaakt, ik vind hem iets te soft. Op een zichzelf staande track wordt het 2e deel misschien net iets te eentonig, maar dat zou niet het geval zijn als je hem in een lange mix hoort. Je zou er af en toe nog wat white noise sweeps in kunnen toevoegen of een shaker, beetje op de achtergrond, daar wordt ie nog iets voller van in de hoge frequenties.

Thanks! Ik zal eens nadenken over wat variatie in het tweede deel.
 
Nee, niet geluisterd met hoofdtelefoon, maar met Behringer monitoren... Ik luister later naar je officële versie, want Soundcloud doet moeilijk momenteel hier.
 
Mooie track:okdan:
Gevoel dat de structuur van de song wat anders kan ......vooral korter....en dat bedoel ik niet verkeerd.
Misschien je bass synth wat meer in mid/highs wat aanwezigheid geven met distortion ofzo.

Qua mix komen de vocals niet lekker door.Dat is wel jammer...tis een beetje alsof ze op de achtergond wat mee doet.Misschien wat EQ?
Ik wil haar helder horen en up front;)
 
Mooie track:okdan:
Gevoel dat de structuur van de song wat anders kan ......vooral korter....en dat bedoel ik niet verkeerd.
Misschien je bass synth wat meer in mid/highs wat aanwezigheid geven met distortion ofzo.

Qua mix komen de vocals niet lekker door.Dat is wel jammer...tis een beetje alsof ze op de achtergond wat mee doet.Misschien wat EQ?
Ik wil haar helder horen en up front;)

Goeie tips! Ik ga er naar kijken. Vocal was teveel op de voorgrond, iets te enthousiast naar de achtergrond gewerkt vrees ik :) Nog suggesties wat ik kan inkorten? 2de deel even wat proberen te snijden?
 
Heerlijk wakker worden zo, mooie track! Kan mijn vinger niet leggen op de vibe die ik erbij krijg, misschien inderdaad wat melancholisch, in ieder geval nostalgisch. Dit zou zo een plaatje kunnen zijn die ik begin/midden van de zero's mee genomen had bij de platenboer hier :)
 
Heerlijk wakker worden zo, mooie track! Kan mijn vinger niet leggen op de vibe die ik erbij krijg, misschien inderdaad wat melancholisch, in ieder geval nostalgisch. Dit zou zo een plaatje kunnen zijn die ik begin/midden van de zero's mee genomen had bij de platenboer hier :)

Thanks Kobuz! Dat de zeros al nostalgie zijn ondertussen, ik word oud :d

just a dude, hij is inmiddels ingekort, ietsje distortion op de bassline en de vocals weer naar voren. Volgens mij is hij nu aardig ok.

Bedankt voor de extra oren iedereen!
 
De versie die je hier gelinked heb naar je prive track op soundcloud bevat op het eind een minuut lang aan ruis he. :erm:Dacht laat je even weten, lijkt mij niet de bedoeling.
 
Thanks Kobuz! Dat de zeros al nostalgie zijn ondertussen, ik word oud :d

just a dude, hij is inmiddels ingekort, ietsje distortion op de bassline en de vocals weer naar voren. Volgens mij is hij nu aardig ok.

Bedankt voor de extra oren iedereen!

Hij klinkt erg goed! Je kan trouwens precies zien hoe lang ie is ingekort. Bitwig gebruik je toch? dan moet je de loop region nog eens aanklikken voor je gaat exporteren.
 
Hij klinkt erg goed! Je kan trouwens precies zien hoe lang ie is ingekort. Bitwig gebruik je toch? dan moet je de loop region nog eens aanklikken voor je gaat exporteren.

Thanks! Haha ja weet ik, ik had ‘m geexporteerd en zag pas op soundcloud dat ik de adjust to arrangement knop in had moeten drukken, en geen zin weer opnieuw te renderen en uploaden... komt binnenkort wel weer.
 
Back
Top