[ Hardcore ] Killer Instinct - Trouble

Syrtis Major

It's All Music
Lid sinds
20 oktober 2020
Berichten
63
Locatie
Groningen
Beste leden,

Onlangs met een vriend in FL studio begonnen met dit project. Is nog verre van af maar ben benieuwd naar jullie mening.
Wil wel proberen de track vrij minimaal te houden. Heb zelf de neiging meestal om teveel toe te voegen naar mijn gevoel en wil dit dus graag veranderen.

Groet!
 

Attachments

  • Killer Instinct & Smellyfinger - Trouble.mp3
    7,9 MB · Bekeken: 119
Best een stoere track, die filters zijn tof gedaan door die kick heen. Ik had zeker uit mijn plaat gegaan als ik dit in de jaren 90 op een feestje had gehoord. Toch zou er nog iets bij kunnen in de wat hogere frequenties, al is het maar 1 kort geluidje per 2 of 4 bars. Maar het is zoals je zelf zegt nog niet af, dus ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
 
De vocal komt vanuit het niets en haalt mij opeens helemaal uit de duistere vibe. Mogelijk heeft dat te maken met het feit dat dit project nog niet af is, ik zou de vocal langzaam op laten komen.

Het vele gebruik van de filter op de kick vind ik wel even tof, maar op een gegeven moment wil ik ook gewoon even rechttoe, rechtaan beuken met een kick die doorloopt. Voelt (voor mij iig) alsof er continu wordt opgebouwd naar iets wat er niet is. Kwestie van smaak denk ik, dus dit kan je zeker negeren als dat jullie bedoeling is :D

Overigens krijg ik wel een beetje Enzyme vibes van deze track, da's zeker positief
 
Klink best netjes, zoals eerder genoemd mag die kick ook wel een stuk zonder filter lekker beuken. De vocal komt idd redelijk abrubt inzetten en dat synthgeluid past naar mijn idee qua toon niet helemaal lekker bij die vocal.
 
Bedankt guys voor jullie feedback.
Die filter is idd wel wat veel aanwezig. Daar ga ik mee aan de slag.
Die vocal op laten komen is een goed idee. Misschien ga ik die ook nog wel bewerken zodat ie wat duisterder wordt.
Ik zal eens wat experimenteren met verschillende toonhoogtes icm de vocal.

Enzyme sfeertje, altijd goed. Was in de millenium tijd toch wel 1 van mn favo labels!
Bestaat dat label eigenlijk nog wel? Ik volg hardcore niet echt meer zoals toen.
 
Bedankt guys voor jullie feedback.
Die filter is idd wel wat veel aanwezig. Daar ga ik mee aan de slag.
Die vocal op laten komen is een goed idee. Misschien ga ik die ook nog wel bewerken zodat ie wat duisterder wordt.
Ik zal eens wat experimenteren met verschillende toonhoogtes icm de vocal.

Enzyme sfeertje, altijd goed. Was in de millenium tijd toch wel 1 van mn favo labels!
Bestaat dat label eigenlijk nog wel? Ik volg hardcore niet echt meer zoals toen.

Een snelle blik op discogs leert mij dat het label nog steeds actief is :P

Zie: https://www.discogs.com/label/3310-Enzyme-Records?page=6
 
Thanks voor de info.
Ik weet dat Endymion jaren geleden een overstap heeft gemaakt richting de Hard/Rawstyle. Dacht dat het label toen ook vergaan zou zijn maar niet dus.
Vond ik destijds wel spijtig aangezien zij wel vette tracks hebben gemaakt.
Zal eens checken wat er momenteel gereleased wordt.
Ik vind Ophidian persoonlijk de beste HC producer. Ben benieuwd of hij dan nog bij dat label zit.
 
Niet slecht. Je mag het thema wat meer variëren, want hij is bijzonder repetitief.. je mag best wat meer geluiden gebruiken hoor, afwisselen die handel & die vocals zou ik er gewoonweg uitlaten. Succes! :)
 
idd vocal eruit, kick harder en meer variatie. Tip, neem een track die je tof vind als referentie. Verder lekker sfeertje :okdan:
 
Back
Top