Into the artifice of eternity (ambient/dub-techno)

Klinkt goed man! Lekker veel ruimte om in te spacen...
Dat brengt me wel tot het punt dat op 1/3 van de track best het een en ander toegevoegd mag worden om het interessanter te maken. Zoals bij 4:36 gebeurt zeg maar.

verder mooi stereo beeld en fijne geluiden.

groet, milan
 
Mooie geluiden, weet niet wat het met dub techno te maken heeft maar Ambient hoor ik er zeker in :)
Wat altijd moeilijk is, is om de grens tussen hypnotiserend en herhalend te bepalen. Het melodietje gaat bij mij meer de kant op van herhalend naarmate de track vordert. Verder idd mooi stereo uitgemixed!
​​​
 
Bedankt voor het luisteren! Ik vind het soms moeilijk inschatten of iets nog hypnotiserend of langdradig is, ik zal binnenkort eens kijken of ik hierin nog wat kan aanpassen.

SB-SIX Ik dacht dat die beat het een beetje dub-techno maakt, maar ik heb eigenlijk geen idee wat de "officiële" ingrediënten zijn.
 
Ik vind hem goed zoals ie is.. misschien wat beter eq'n door minder galm te gebruiken, want erg luid kan ik mijn speakers niet zetten. Succes ermee, mooie plaat! :)
 
Bedankt voor het luisteren! Ik vind het soms moeilijk inschatten of iets nog hypnotiserend of langdradig is, ik zal binnenkort eens kijken of ik hierin nog wat kan aanpassen.

SB-SIX Ik dacht dat die beat het een beetje dub-techno maakt, maar ik heb eigenlijk geen idee wat de "officiële" ingrediënten zijn.

Ach ja die hokjes ook altijd :) Maar dub is van origine muziek waarbij je andere muziek sampled en door effect(pedalen) heen haalt en die tweakt om zo de emoties/afwisseling te maken. Met name delays zijn erg belangrijk. Bij dub techno is dat stukje gesamplede muziek vaak niet meer aanwezig maar wel de bekende akkoorden die door bijzondere fx chains heen gehaald worden. Daarnaast zie je dat bij goede dub techno ieder geluidje zoveel mogelijk 3d geplaatst wordt, zodat elk laagje heel goed van elkaar te onderscheiden is. Als je het interessant vind, op youtube is veel goede (ambient) dub techno te vinden, bijvoorbeeld op dit kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC5wZv6YsnV37VV9yzM-GEPg
 
SB-SIX Ik had geen idee dat er een link was tussen de Jamaicaanse dub en dub-techno, ging er altijd vanuit dat het vooral de kick op alleen 1 en 3 (en niet ook op 2 en 4) wat het tot dubtechno maakte. Bedankt voor de info, ik heb de link bewaard, die ga ik luisteren als het uitkomt!
 
Back
Top