Folk track gemaakt. Graag jullie mening over de compositie en mix

purplehaw

Producer
Lid sinds
30 september 2020
Berichten
65
Locatie
Boven-Hardinxveld
Folk track gemaakt met een tin whistle een accordeon en een banjo allen uit Kontakt.
Ik hoor graag of de mix ok is en of er nog dingen anders zouden moeten.
Alle feedback is welkom.



Groet, Milan
 
Hey Milan, deze is wonderbaarlijk mooi man... Hoe kun jij goed met geluiden en melo's spelen. Impressief en lieflijk tegelijkertijd. Een zegen om hierop te mogen wakker worden. Ik zie deze gewoon verschijnen in de generiek van één of de andere film. Goed zo, perfect! Bedankt.

Gloomy :)
 
Wow, als je had gezegt dat je dit met je band had ingespeeld had ik het ook geloofd.
kwa mix vind ik de gitaar wat dof en mag de banjo wat harder.
verder in het low - mid gebeurd er wat veel ... weet niet echt wat precies maar er mag wat 'modder' uit. Rond 700 hz dippen en juist in het hoog 10 - 12k )wat boosten

Speel je dit met een keyboard in?
Echt knap die dingen die maakt.
 
Knap gedaan inderdaad. Je bent van vele markten thuis :okdan:. Heb nu geluisterd op een cheap pc koptelefoontje en daar was er niets mis met de mix. Het niet echt een referentie natuurlijk maar wil toch wel wat zeggen ;)

:doei:
Danny
 
Bedankt allen voor jullie positieve feedback!
flyweight thanks for the feedback over de mix, daar ga ik mee aan de slag! Mixen is niet mijn sterkste kant.

Groetjes Milan
 
Tof. Doet mij iers aan. Ben daar stiekem wel fan van. Ik mis alleen wat vocalen van een whiskey drinkende oude man
 
Tin whistle is inderdaad een toevoeging die veel meerwaarde heeft :okdan:. Ik vond hem al goed en nu nog beter :).

Ik ben niet voor gezongen nummers maar in dit geval zou er prima op gezongen kunnen worden (door een groepje mensen).

:doei:
Danny
 
Leuk zeg een folktrack, horen we niet zo heel vaak op het forum.
Zodra de accordeon bij 0.25 een beetje de voorgrond betreed hoor je de banjo ook nog maar ik hoor dan ook nog enkele solonootjes ergens op de achtergrond, die verzuipen in de mix dus wat mij betreft mag je de losse nootjes van de banjo wel een beetje meer naar voren laten komen.
Vaak speelt de banjo ook nog wel een korte solo in folksongs dus eventueel zou wat later in de track dat best lekker wezen.
 
Was benieuwd (folk op een synthforum?), maar gewoon heel goed en leuk gedaan. Leuke muziek voor in de kroeg! :biertje:
 
Back
Top