Gloomy - I Will Judge You (WIP)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.091
Locatie
België
Hey jongens en meisjes,

Wat vind je van mijn nieuwe Neuro D & B / Acid-track?

Is de mix oké? Is de master in orde? Moet ik iets verbeteren?

Of denk je dat dit nummer af is?

Ik zou uw mening zeer op prijs stellen.

Bedankt! :D

 
Hey Gloom, gaaf nummer zeg, ook al is het iets te druk voor mijn hersentjes, klinkt alles weer puntgaaf, snap niet hoe jij zoveel geluiden tegelijk kan gebruiken en tegelijkertijd toch alles nog hoorbaar is. Die sample met die donkere stem is ook erg goed en de 303 op het einde ook. veel goeie geluiden gebruikt. Ik denk dat ik het nog even een stuk of 10x ga beluisteren, want zoveel geluiden kan je niet na 1 luisterbeurt allemaal opgeslagen hebben in het hersenpannetje. Je bent in ieder geval behoorlijk lekker op dreef! :okdan:. Ik zou er niet veel meer aan doen.
 
Lekkere drive!

Ik vind die snerpende effect sweeps wat te hard staan, die beletten me om het volume harder te draaien. Ik zou de drums ook wat prominenter naar voren laten komen, maar dat heb ik bij al je tracks wel dus het zal je stijl wel zijn. :okdan:

Verder inderdaad super druk maar ik vind de mix best in orde. Behalve dan dat ik de drums veel bombastischer naar voren zou willen dus. [reclame stem] Ik blijf het toch zeggen hoor [/reclame stem]
 
Klinkt goed maar er mocht wat vers afwisselends in van me rond pakweg 1 min 40- in mijn fantasie zo'n complete korte mind fuck twist om dan terug te gaan naar wat 't nu is. Percussie is ergens goed verstopt inderdaad
Ik zou 't niet kunnen Gloom, en trots zijn als ik 't wel kon :)
 
Hey Gloom, gaaf nummer zeg, ook al is het iets te druk voor mijn hersentjes, klinkt alles weer puntgaaf, snap niet hoe jij zoveel geluiden tegelijk kan gebruiken en tegelijkertijd toch alles nog hoorbaar is. Die sample met die donkere stem is ook erg goed en de 303 op het einde ook. veel goeie geluiden gebruikt. Ik denk dat ik het nog even een stuk of 10x ga beluisteren, want zoveel geluiden kan je niet na 1 luisterbeurt allemaal opgeslagen hebben in het hersenpannetje. Je bent in ieder geval behoorlijk lekker op dreef! :okdan:. Ik zou er niet veel meer aan doen.

Hey Jason, dit is mooi feed man, dank je wel hiervoor.. Haha, ook best wel grappig, zoveel positieve en negatieve klanken, dat ze een mooi, harmonisch geheel vormen. Zoals het leven in mekaar zit. :)

Enne ja, ik ben heel goed op dreef, zoals jullie nu wel weten heb ik een dringende missie te volbrengen :engel: Time is getting short.

Thnx man!!
 
Lekkere drive!

Ik vind die snerpende effect sweeps wat te hard staan, die beletten me om het volume harder te draaien. Ik zou de drums ook wat prominenter naar voren laten komen, maar dat heb ik bij al je tracks wel dus het zal je stijl wel zijn. :okdan:

Verder inderdaad super druk maar ik vind de mix best in orde. Behalve dan dat ik de drums veel bombastischer naar voren zou willen dus. [reclame stem] Ik blijf het toch zeggen hoor [/reclame stem]

Hihi, cool man. Jeps, je had gelijk, nu hoor ik het, dus ik heb nog een uurtje gewerkt aan het luider zetten van de drums, die effect sweeps wat zachter zetten, de lege en repetitive stukken opgevuld (met onder meer een harp) 8~
Enz...

Ik upload snel een nieuwe versie.. Ik ga nog even alles checken. Dank je wel man, je hebt goede oren. THNX! Gloomy :)
 
Klinkt goed maar er mocht wat vers afwisselends in van me rond pakweg 1 min 40- in mijn fantasie zo'n complete korte mind fuck twist om dan terug te gaan naar wat 't nu is. Percussie is ergens goed verstopt inderdaad
Ik zou 't niet kunnen Gloom, en trots zijn als ik 't wel kon :)

Klinkske, op jou kan ik ook altijd trouw rekenen hé, dank je wel makker. Ook dit is weer hele mooie feedback, zoals hierboven beschreven heb ik inderdaad geprobeerd te doen wat je me hier voorstelt, met harp dus :)

Oh trots, wat is trots... Ik doe gewoon wat ik graag doe en dat lijkt in de smaak te vallen (bij sommigen) :P

Jij zou het ook kunnen, probeer maar eens... Noise-House maken :koffie: 4x4, is simpel.

Tx m8!
 
33 uur en 25 minuten aan gewerkt, zegt FL-studio...

Ik heb wat met jullie commentaren gedaan, en dit is het resultaat tot nu toe:



Bedankt allemaal, van harte ! :okdan:
 
Deze nieuwe versie is een stuk beter in balans!

Als ik nog wat mag mierenneuken:
- Kick mag wat meer doorkomen nog (snare en hihats zijn best goed zo!). Het gaat vooral om de eerste tel. Misschien een extra kick layeren? Eentje met lekker veel compressie, misschien een tikje oversturing zelfs. Je kan 'm i8n dat geval zelfs met de akkoorden mee laten lopen (zoals je vaak bij hardstyle hoort) om hem niet met de bassen te laten clashen.
- die donkere stem rond 2:06 mag wat meer aandacht krijgen. Misschien iets harder in de mix of iets meer tijd nemen om de rest nog zachter te laten worden.
 
Deze nieuwe versie is een stuk beter in balans!

Als ik nog wat mag mierenneuken:
- Kick mag wat meer doorkomen nog (snare en hihats zijn best goed zo!). Het gaat vooral om de eerste tel. Misschien een extra kick layeren? Eentje met lekker veel compressie, misschien een tikje oversturing zelfs. Je kan 'm i8n dat geval zelfs met de akkoorden mee laten lopen (zoals je vaak bij hardstyle hoort) om hem niet met de bassen te laten clashen.
- die donkere stem rond 2:06 mag wat meer aandacht krijgen. Misschien iets harder in de mix of iets meer tijd nemen om de rest nog zachter te laten worden.

Hey amigo,

Thnx yo voor weeral te luisteren, en ik heb weer wat met je commentaar gedaan. Maar luider krijg ik hem niet, ook niet als ik layer want hij staat al flink in het rood... dan zou ik 49 patternen moeten zachter zetten, maar daar heb ik geen zin meer in... Ik heb te lang aan dit nummer gewerkt. De donkere stem staat terwijl luider, en komt idd krachtiger over nu. Dus heel veel dank.

Ik sta nog steeds open voor suggesties, maar ik denk dat dit 'm zal worden, wat denken jullie?

Hartelijk bedankt alvast.

Gloomy :)
 
Gave track. Mooie geluiden vooral die acid sound vind ik faai. Toch ook nog wat aanmerkingen: De beat is wat eentonig, zou je af-en-toe kunnen afwisselen met wat break-fills. (De alom bekende amen break bijvoorbeeld). Dan het belangrijkste: het is drum & bass muziek maar ik mis toch wel erg de bas! In dit genre is het sub-laag onmisbaar wat mij betreft. Verder goed bezig!
 
luider krijg ik hem niet, ook niet als ik layer want hij staat al flink in het rood... dan zou ik 49 patternen moeten zachter zetten, maar daar heb ik geen zin meer in... Ik heb te lang aan dit nummer gewerkt.

Dan produceer je te luid en/of geef je jezelf te weinig headroom. Ik weet niet welke DAW je gebruikt (if any) maar in Ableton live heb ik tot +6dB per kanaal, en ik kan ook nog met Utility plugins extra dB geven als het nodig is. Of met makeup gain van een compressor. Ik probeer op de kanalen altijd onder de +0dB te blijven, en als een kanaal er wel bovenuit komt maak ik alle kanalen een paar dB zachter zodat ik weer wat speelruimte heb. De (virtuele) faders probeer ik op die manier ook onder de 0dB te houden, alleen in het allerlaatste mix proces probeer ik van de faders etc af te blijven omdat anders compressors e.d. anders gaan reageren (als ik aan het volume van alle sporen ga klooien). Niet dat het technisch nodig is om onder 0dB te blijven want intern mixt Ableton op 32 bit float dus je hebt stiekem meer headroom dan je ooit op zou kunnen maken.

Wat ik vervolgens doe is een Utility op het master kanaal zetten en om te beginnen zet ik die op -8dB, en dan als laatste op het master kanaal een limiter die het weer harder maakt als dat nodig is. En je hebt natuurlijk ook je eigen volumeknop voor je afluistering. Dus ik begrijp je probleem niet helemaal.
 
Gave track. Mooie geluiden vooral die acid sound vind ik faai. Toch ook nog wat aanmerkingen: De beat is wat eentonig, zou je af-en-toe kunnen afwisselen met wat break-fills. (De alom bekende amen break bijvoorbeeld). Dan het belangrijkste: het is drum & bass muziek maar ik mis toch wel erg de bas! In dit genre is het sub-laag onmisbaar wat mij betreft. Verder goed bezig!

Modus Operandi, je hebt een goed oor en je hebt gelijk wat betreft die eentonigheid van die percussie.. Daarom heb ik er Grossbeat opgezet en een stutter-effect gecreeërd. Tevens heb ik de befaamde Amen Break gelayerd, klink idd veel beter en afwisselender zo. Dank je wel voor de tip. Wat betreft de bass. Heel de track is één grote bass-reece, en als ik daaraan pruts, dan klinkt dat voor geen meter. Ik heb lang geprobeerd, werkt niet. Dus, ik denk dat ik hem zo zal laten. Ik geloof het niet, maar FL-studio geeft weer dat ik hier 55+ uur aan gewerkt heb, en ik ben hem eerlijk gezegd een beetje beu gehoord. Maar ik vind hem zo wel goed.

Hier nog even de link (update V5):



Bedankt aan alle luisteraars, en dat zijn er tot nu toe veel :)

THX

Gloomy.
 
Dan produceer je te luid en/of geef je jezelf te weinig headroom. Ik weet niet welke DAW je gebruikt (if any) maar in Ableton live heb ik tot +6dB per kanaal, en ik kan ook nog met Utility plugins extra dB geven als het nodig is. Of met makeup gain van een compressor. Ik probeer op de kanalen altijd onder de +0dB te blijven, en als een kanaal er wel bovenuit komt maak ik alle kanalen een paar dB zachter zodat ik weer wat speelruimte heb. De (virtuele) faders probeer ik op die manier ook onder de 0dB te houden, alleen in het allerlaatste mix proces probeer ik van de faders etc af te blijven omdat anders compressors e.d. anders gaan reageren (als ik aan het volume van alle sporen ga klooien). Niet dat het technisch nodig is om onder 0dB te blijven want intern mixt Ableton op 32 bit float dus je hebt stiekem meer headroom dan je ooit op zou kunnen maken.

Wat ik vervolgens doe is een Utility op het master kanaal zetten en om te beginnen zet ik die op -8dB, en dan als laatste op het master kanaal een limiter die het weer harder maakt als dat nodig is. En je hebt natuurlijk ook je eigen volumeknop voor je afluistering. Dus ik begrijp je probleem niet helemaal.

Ik weet, ik geef mezelf te weinig headroom. Ik gebruik FL-studio 20.7 en ik meen niet dat ze deze functie hebben... Maar ik heb Ozone altijd op de master staan, dus die kan ik afstellen op -8dB, goeie tip, dank je wel. Ik apprecieer het ook van harte dat je zo actief deelneemt aan mijn topics, dus daarom nog es: HARTSTIKKE bedankt! :okdan:
 
We zitten hier om van elkaar te leren toch? Ik heb ook veel aan de feedback die ik krijg op mijn topics :luv:

In FL Studio kun je toch ook een soort select-all doen van al je kanalen, en dan de faders 3dB (ofzo) naar beneden trekken? Vervolgens het kanaal van je kick weer 1dB omhoog en voila, je kick staat 1dB harder dan de rest. Nu op je master chain kijken of je compressors (als je die daar gebruikt) nog doen wat je wilt dat ze doen, eventueel je limiter aanpassen zodat je eindresultaat weer net zo luid is als je wil, en klaar is Gloomy.
 
Cool dat je alle feedback zo serieus neemt en er ook gevolg aan geeft maar pas er wel mee op. De allereerste versie is compleet jouw track zonder invloed van anderen. De mening van een ander kan helpen maar maakt je track niet persee beter. Eerlijk gezegd ben ik zelf ook geneigd om kritiek direct om te zetten in actie maar pas er dus wel mee op. Het moet wel JOUW track blijven.
 
Overigens vind ik hem nu beter geworden als in, hij is een stuk aggressiever en hij heeft meer 'drive' wat mij goed bevalt maar die eerste kalere versie vond ik ook tof. ik bedoelde eigenlijk de (amen) break te gebruiken als afwisseling. Je hoort dat best veel in drum & bass en het is eigenlijk ook een beetje een 'gimmick' maar het werkt wel goed. Die kale tech-step beat in je originele versie is ook best lekker zonder break erover namelijk. Eigenlijk heb je nu een soort remix gemaakt van je eigen nummer en je zou probleemloos beide versies kunnen uitbrengen.

Het sublaag toevoegen is idd lastig met een reece bass maar het kan wel. Je zou hem dan moeten layeren met een lange 808 kick of een kant-en-klare sinus sub bas en dan het laag uit je reece filteren maar dit is echt een tech werkje. Ik doe het ook vaan met kicks van oude drummachines. Die missen vaak sub laag en dan zet ik er een 808- of 909 kick onder om het meer body te geven en dan het origineel al het laag er uit, en die 808/909 juist het hoog er uit filteren.
 
Cool dat je alle feedback zo serieus neemt en er ook gevolg aan geeft maar pas er wel mee op. De allereerste versie is compleet jouw track zonder invloed van anderen. De mening van een ander kan helpen maar maakt je track niet persee beter. Eerlijk gezegd ben ik zelf ook geneigd om kritiek direct om te zetten in actie maar pas er dus wel mee op. Het moet wel JOUW track blijven.

Natuurlijk neem ik feedback serieus, want jullie maken een betere producer van me :)

En ja hoor, het blijft natuurlijk mijn ding, dat kan je wel horen.

Ja, de amen break heb ik volledig geïmplementeerd. Het bracht wel wat bij aan de "volheid" van de track. Sublaag toevoegen is idd erg lastig, met jouw tips ga ik me later bezighouden.

Dank je wel Modus Operandi!!!

En dan hier de finale versie. Er gaat niets meer aan veranderen, want ik ga aan het filmpje beginnen.

Van harte bedankt voor de feed en de zovele luisteraars op een paar dagen, dat had ik niet verwacht :okdan:

Enjoy!

 
Back
Top