MMJ - Connected to the Stars

Mooi, daar doe ik het voor *D



Mijn ruimte is ongeveer 2m80 breed en 4 meter lang. Het zal je verbazen wat je in een dergelijke kleine ruimte aan winst kan halen met relatief goedkope zelfgebouwde absorbers en basstraps.

Ik heb de KRK Rokit RP6 Gen2 ook gehad. Het zijn verdienstelijke monitortjes, en zo lang je je ruimte niet akoestisch kan/wil behandelen zou ik ze zeker niet upgraden. Tenzij je ze zat bent, dan moet je natuurlijk mijn HEDD 05 monitors overnemen haha.

Wat je nog kan doen is met Room EQ wizard kijken waar de room modes zitten. Als je laagste room mode bijvoorbeeld rond 50Hz is, dan kun je met een EQ op je master chain daar een dipje maken. Bij het renderen (exporteren) van je track zet je die EQ uit. Dan heb je tijdens het produceren dat je er iets meer van die frequentie in mixt, en mis je dat niet in je render. Nog mooier is een Room EQ plugin zoals sonarworks, die analyseert je ruimte en maakt daarop een EQ profiel.

Ik denk dat mijn kamertje ietsjes kleiner is, vooral in de breedte, maar er staat ook nog een grote kast in achter me, die kan ik nergens anders kwijt. Bedankt voor de tips, misschien ga ik een keertje met zo'n room eq aan de slag.
 
Ik heb nog eens beluisterd met al je aanpassingen :okdan:. Ook al blijft hij de volle tijd op dezelfde grondtoon, hij gaat me toch niet vervelen. En tja ... die vocal 8~.

Kortom: supertrack.

:doei:

Danny
 
Ik heb nog eens beluisterd met al je aanpassingen :okdan:. Ook al blijft hij de volle tijd op dezelfde grondtoon, hij gaat me toch niet vervelen. En tja ... die vocal 8~.

Kortom: supertrack.

:doei:

Danny

Bedankt Danny, het is inderdaad 1 grondtoon, dat is ook wel een soort van kenmerk in de Progressive House, het is meer een flow waarin het vrij lastig is om het spannend te houden, denk dat het wel redelijk gelukt is nu. Heb overigens ook de zangeres in kwestie gemaild, dat ik haar naam in de titel wil zetten in ruil voor wat hulp bij de promotie, kreeg gelijk een mailtje terug van haar dat dat niet mag bij sample packs, wel jammer maar geeft verder niet.
 
TOP, kerel!!! Dit is een wondermooie plaat, zeer professioneel. Wat betreft Splice, ik heb gekeken, thnx voor de hint. Ik heb me ingeschreven, maar ga geen 79,99 euro per jaar betalen. Terwijl ik zelf al 16 jaar samples gratis download of koop. Snappie...

Hey, waarom lever je deze schijf niet in voor het synthforum contest in december?!!

:)

Gloomy.

Hi Gloomy, ik begrijp het wat betreft Splice, al die abonnementen tegenwoordig, en er zijn zeker meerdere (gratis) sources om ze vanaf te plukken. Wel tof dat je deze track al voordraagt voor de contest, ik hoop zelf in December een nog betere te hebben gemaakt maar ik ga het anders zeker doen! :okdan:
 
Hallo Jason31,

Is de volledige track ook ergens te beluisteren? Ik zie alleen een preview van 1 minuut. Vind hem wel erg goed klinken. Die vocal is erg mooi.
Progressive is best wel mijn ding.
Wil je deze ook gaan uitbrengen? Klinkt een beetje Steyoyoke achtig...
 
Hallo Jason31,

Is de volledige track ook ergens te beluisteren? Ik zie alleen een preview van 1 minuut. Vind hem wel erg goed klinken. Die vocal is erg mooi.
Progressive is best wel mijn ding.
Wil je deze ook gaan uitbrengen? Klinkt een beetje Steyoyoke achtig...

Hallo Hein,
De track komt 30 oktober uit, volgende week vrijdag, op alle streaming kanalen en beatport, en dit keer krijgt het ook een plekje op de Progressive Dreamers YT kanaal, dus kan haast niet wachten. Ik heb daarom wel even de track op Soundcloud naar preview gemaakt. Bovendien heb ik mijn SC nog verder opgeruimd omdat ik alleen nog maar progressive erop wil hebben en ik maak dan binnenkort een 2e account voor de rest wat ik maak.

De track zit wel al in een mix van mijn label, vanaf ongeveer 15 minuten:

Leuk dat je ook van Progressive houdt, ik neig bij mijn volgende track meer naar de kant van Guy J en Hernan Cattaneo, ik hoop het over een paar weken klaar te hebben.
 
Hallo Hein,
De track komt 30 oktober uit, volgende week vrijdag, op alle streaming kanalen en beatport, en dit keer krijgt het ook een plekje op de Progressive Dreamers YT kanaal, dus kan haast niet wachten. Ik heb daarom wel even de track op Soundcloud naar preview gemaakt. Bovendien heb ik mijn SC nog verder opgeruimd omdat ik alleen nog maar progressive erop wil hebben en ik maak dan binnenkort een 2e account voor de rest wat ik maak.

De track zit wel al in een mix van mijn label, vanaf ongeveer 15 minuten:

Leuk dat je ook van Progressive houdt, ik neig bij mijn volgende track meer naar de kant van Guy J en Hernan Cattaneo, ik hoop het over een paar weken klaar te hebben.


Cool dat hij wordt uitgebracht. Op welk label?
 
Hey toffe track man! Ja er zit wel ergens een probleem nog in het laag. Ik denk dat er ergens ongemerkt buildup van laag (uit andere sporen) de lowend van de kick uiteindelijk wegdrukt. Daardoor lijkt hij goed in het begin maar valt weg later. Een oplossing voor niet-perfecte thuis-studio's kan ook zijn: luisteren op meerdere devices (koptelefoon, verschillende speakers, in de auto) en vergelijken met andere tracks. Het is idd wel handig om te weten waar de pieken en dips zitten om daar rekening mee te houden. Een sine-sweep in de daw kan ook een hoop verheldering geven over waar een probleem zit. Bij mij zit bijvoorbeeld een behoorlijke dip op 65 hz. Als je dan een bassline speelt die noten rond de 65 heeft en ook daarbuiten dan klinkt dat ongelijk terwijl ze even hard staan. Ik weet dat ik dat soort gebieden extra moet checken op andere speakers.
Maar ik vind hem al vrij goed gemixed hoor!

EDIT: Na nog een paar keer luisteren hoor ik het eigenlijk alleen gebeuren bij die harde stabs die er af en toe in komen, die drukken het laag van de kick een beetje weg.
 
Laatst gewijzigd:
luisteren op meerdere devices (koptelefoon, verschillende speakers, in de auto) en vergelijken met andere tracks.

EDIT: Na nog een paar keer luisteren hoor ik het eigenlijk alleen gebeuren bij die harde stabs die er af en toe in komen, die drukken het laag van de kick een beetje weg.

Dit doe ik regelmatig (luisteren op meerdere devices), over het algemeen maak ik het grootste gedeelte met koptelefoon, en de beste referentie is bij mij de auto. Maar de mmultianalyzer is ook een ontzettend knappe plugin, die zet ik op elk kanaal en hiermee kan ik precies alle collisions meten, ik ben zeer blij met deze aankoop.

Ik heb wel een paar andere geluiden weg gedrukt bij die Stabs, om de stabs iets naar voren te halen, maar niks in het laag. Jij hebt waarschijnlijk de versie in de mix gehoord denk ik? Kan zijn dat daar wat in getweaked is om de hele mix gelijk te trekken. De preview of de de versie die er eerder op stond is niet gemastered. De versie die vrijdag uit komt heb ik laten masteren door een pro studio en specifiek gevraagd of het laag goed stond, volgens hem prima in orde. Ik heb overigens ook het idee dat SC de kwaliteit best veel omlaag haalt. Ik verwacht dat ie op spotify en de meeste andere stream kanalen een stuk beter gaat klinken. Je tip over de sine sweep ga ik tot me nemen. Bedankt hiervoor!
 
Back
Top