MMJ - Connected to the Stars

Jason31

Madman J
Lid sinds
11 Maart 2008
Berichten
2.140
Locatie
Almere
Hallo Folks,

Dit is de nieuwste track waar ik mee bezig ben, het is weer Progressive House, het is dan ook weer een lange track, dit keer met bakken vol reverb en delays. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en Feedback is weer welkom of course.

 
Leuke track. Ik zou een andere crash cymbal nemen, deze is wat kort en droog. Over de vocals in de opbouw mag van mij af en toe nog wel een extra emmertje galm heen ook. In de break zit de galm wel goed. Dat syncopated geluid na de break staat mij een tikje te hard. Mix kan nog strakker denk ik maar het is zo ook al prima te beluisteren :okdan:
 
Mooie titel eerst. Prachtig begin, geweldige vocalen, chille groove.. Basskick is klinkt goed door. De break mocht voor mijn part wat vroeger komen...8 bars korter mss? Mooie break, prachtige vocals. (waar heb je die gevonden?)
opbouw naar de drop mag intenser, de break duurt lang, dus kun je 'm beter wat interessanter maken. High Hat, right on time. Die stabs zijn ook goed. Dat arpje dat daar opkomt mag wat luider in het begin... Mooie effecten erop. Nu mocht er wel wat variatie komen in het hoodthema. Vocal staat te zacht (Ahhaaa) daar. Lekker uitbollen. Ja, mooi plaatje reeds... Hij lijkt me niet te lang. Succes Jason! Greetz, Gloomy :)
 
Klinkt wel chill :okdan:. De meeste opmerkingen kan ik me wel in vinden. Vooral het syncopated lfo geluid zou ik niet constant aanhouden maar hier en daar gebruiken.

Dus nog een beetje sleutelen en je hebt een heel goeie track :koffie:

:doei:
Danny
 
Leuke track. Ik zou een andere crash cymbal nemen, deze is wat kort en droog. Over de vocals in de opbouw mag van mij af en toe nog wel een extra emmertje galm heen ook. In de break zit de galm wel goed. Dat syncopated geluid na de break staat mij een tikje te hard. Mix kan nog strakker denk ik maar het is zo ook al prima te beluisteren :okdan:

Je hebt zeker gelijk wat betreft de cymbal, die zou ik al vervangen eigenlijk maar op den duur hoor ik het niet meer en dan vergeet ik dat, volgens mij gaan alle voices over dezelfde galm, het is een groep op een infinite supermassive reverb, maar ik zal eens checken of het beter kan. De syncopated noise kan ik inderdaad wel wat op de achtergrond drukken, ik denk dat de mix dan ook wel wat strakker wordt, bedankt voor de feedback.
 
Mooie titel eerst. Prachtig begin, geweldige vocalen, chille groove.. Basskick is klinkt goed door. De break mocht voor mijn part wat vroeger komen...8 bars korter mss? Mooie break, prachtige vocals. (waar heb je die gevonden?)
opbouw naar de drop mag intenser, de break duurt lang, dus kun je 'm beter wat interessanter maken. High Hat, right on time. Die stabs zijn ook goed. Dat arpje dat daar opkomt mag wat luider in het begin... Mooie effecten erop. Nu mocht er wel wat variatie komen in het hoodthema. Vocal staat te zacht (Ahhaaa) daar. Lekker uitbollen. Ja, mooi plaatje reeds... Hij lijkt me niet te lang. Succes Jason! Greetz, Gloomy :)

Thanks Gloomy. Ik zal eens wat proberen in de drop toe te voegen, dat arpje is absoluut te zacht en ik heb een plan om daarmee wat meer variatie in te brengen in het 2e deel. De voices komen van splice.com, ik heb daar een abbo op en ik ben daar erg blij mee, ik kan met mijn abbo 100 samples per maand downloaden, voor mij is dat meer dan genoeg en de credits die je niet gebruikt gaan gewoon mee naar de maand erna, en het voordeel is dat je dan samples van verschillende packs pakt, als je een pack koopt gebruik je er lang niet alles van, er staan er oneindig veel op, is echt een aanrader.
 
Klinkt wel chill :okdan:. De meeste opmerkingen kan ik me wel in vinden. Vooral het syncopated lfo geluid zou ik niet constant aanhouden maar hier en daar gebruiken.

Dus nog een beetje sleutelen en je hebt een heel goeie track :koffie:

:doei:
Danny

Bedankt Danny, ik ga er nog eens mee aan de slag, je hebt gelijk dat het iets te veel op de voorgrond ligt.
 
TOP, kerel!!! Dit is een wondermooie plaat, zeer professioneel. Wat betreft Splice, ik heb gekeken, thnx voor de hint. Ik heb me ingeschreven, maar ga geen 79,99 euro per jaar betalen. Terwijl ik zelf al 16 jaar samples gratis download of koop. Snappie...

Hey, waarom lever je deze schijf niet in voor het synthforum contest in december?!!

:)

Gloomy.
 
Je hebt zeker gelijk wat betreft de cymbal, die zou ik al vervangen eigenlijk maar op den duur hoor ik het niet meer en dan vergeet ik dat, volgens mij gaan alle voices over dezelfde galm, het is een groep op een infinite supermassive reverb, maar ik zal eens checken of het beter kan. De syncopated noise kan ik inderdaad wel wat op de achtergrond drukken, ik denk dat de mix dan ook wel wat strakker wordt, bedankt voor de feedback.

Ben nu de nieuwe versie aan het luisteren, De kick kan er beter in, in het begin is de balans prima, maar als het wat drukker wordt dan sneeuwt hij onder. Ik vind de vocal af en toe wat luid staan (niet in de break, daar is hij goed).

Je gebruikt wat geluiden die heel erg pompen, misschien komt dat door sidechaining of op een andere manier, ik vind dat niet prettig luisteren, geeft een heel drukkend gevoel. Dat mag wat minder van mij. Ik denk dat je de threshold van de compressors wat minder moet zetten en je kick een tikje harder.

Blijft een leuke track hoor. Dat 303 geluid in het tweede deel past ook erg goed.

Wat je misschien nog kan doen: Pak een aparte reverb die je alleen voor je vocal gebruikt. Die zet je lekker lang. Vervolgens zet je na de reverb een compressor met vrij korte attack, waarbij je laat sidechainen door de vocal zelf. Speel een beetje met de threshold en release zodat de galm er lekker inkomt als de vocal stopt, zo krijg je een lekkere galm deken die je vocal niet in de weg zit. En wat ik ook wel eens doe is aparte vocal sporen voor tijdens de opbouw en tijdens de break, zodat ik met compressie en galm kan expirimenteren. Wat goed klinkt tijdens de opbouw hoeft tijdens de break net per sé beter te zijn (in de opbouw wat meer compressie bijvoorbeeld om zachtere stukken goed verstaanbaar te maken).
 
Ben nu de nieuwe versie aan het luisteren, De kick kan er beter in, in het begin is de balans prima, maar als het wat drukker wordt dan sneeuwt hij onder. Ik vind de vocal af en toe wat luid staan (niet in de break, daar is hij goed).

Je gebruikt wat geluiden die heel erg pompen, misschien komt dat door sidechaining of op een andere manier, ik vind dat niet prettig luisteren, geeft een heel drukkend gevoel. Dat mag wat minder van mij. Ik denk dat je de threshold van de compressors wat minder moet zetten en je kick een tikje harder.

Blijft een leuke track hoor. Dat 303 geluid in het tweede deel past ook erg goed.

Wat je misschien nog kan doen: Pak een aparte reverb die je alleen voor je vocal gebruikt. Die zet je lekker lang. Vervolgens zet je na de reverb een compressor met vrij korte attack, waarbij je laat sidechainen door de vocal zelf. Speel een beetje met de threshold en release zodat de galm er lekker inkomt als de vocal stopt, zo krijg je een lekkere galm deken die je vocal niet in de weg zit. En wat ik ook wel eens doe is aparte vocal sporen voor tijdens de opbouw en tijdens de break, zodat ik met compressie en galm kan expirimenteren. Wat goed klinkt tijdens de opbouw hoeft tijdens de break net per sé beter te zijn (in de opbouw wat meer compressie bijvoorbeeld om zachtere stukken goed verstaanbaar te maken).

Thanks, wat betreft de kick, ervaar ik nauwelijks dat het ondersneeuwt, zelfs in de auto als ik hem loeihard heb staan, maar ik laat hem Masteren voor het uit komt. Vocals zijn inderdaad iets te luid weer, terwijl het vorige keer te zacht stond.
Ik heb SC op de reverb, dat is wat je hoort, ik gebruik geen compressors meer om te sidechainen, ik heb hier volumeshapers voor. Jouw techniek van sc op de vocals zelf heb ik ook gebruikt, maar in Bitwig is daar een andere techniek voor, met een modulator, zal hier nog wat aan tweaken, misschien is het slecht hoorbaar. Zo heb ik nog meer ontdekt om te tweaken, het is nog niet helemaal af dus.
 
Thanks, wat betreft de kick, ervaar ik nauwelijks dat het ondersneeuwt, zelfs in de auto als ik hem loeihard heb staan, maar ik laat hem Masteren voor het uit komt. Vocals zijn inderdaad iets te luid weer, terwijl het vorige keer te zacht stond.
Ik heb SC op de reverb, dat is wat je hoort, ik gebruik geen compressors meer om te sidechainen, ik heb hier volumeshapers voor. Jouw techniek van sc op de vocals zelf heb ik ook gebruikt, maar in Bitwig is daar een andere techniek voor, met een modulator, zal hier nog wat aan tweaken, misschien is het slecht hoorbaar. Zo heb ik nog meer ontdekt om te tweaken, het is nog niet helemaal af dus.

OK, het kan aan mijn afluistering liggen, als je er zelf tevreden over bent moet je het zeker zo laten. :okdan:

Ik gebruik voor het ducken meestal én een compressor én een volume shaper. Door de compressor door de kick te laten triggeren wordt de baslijn net even minder geducked als de kick er niet is, vind ik zelf fijner klinken dan een baslijn die compleet geducked wordt als de kick er niet is. Of je moet gaan automaten wanneer de volumeshaper aanstaat, vind ik te veel werk :)
 
OK, het kan aan mijn afluistering liggen, als je er zelf tevreden over bent moet je het zeker zo laten. :okdan:

Of je moet gaan automaten wanneer de volumeshaper aanstaat, vind ik te veel werk :)

Het zou kunnen dat in het deel met de 303 de kick clasht, ik heb mmultianalyzers op alle tracks gezet maar denk de 303 vergeten, is het in dat deel dat de kick wordt ondergesneeuwd? Ik hoor het niet zo goed meer denk ik, te vaak geluisterd.
ik automate zo veel, de lanes zijn niet te tellen in deze track, shaperbox is juist uitstekend te automaten, gewoon de mix knop gebruiken. Heb dat niet gedaan omdat het ook zonder kick voor dit genre leent om de sc te horen, maar is misschien nu iets te veel. Voorheen gebruikte ik een ghost kick. Je kan shaperbox overigens ook gewoon met midi besturen.
 

Er staat weer een nieuwe versie online, heb het een en ander getweaked, de SC op de vocals zelf (heet in Bitwig Envelope Follower) heb ik wat beter getweaked, voor de vocals heb ik nu aparte reverb en delay sends gemaakt, en de feedback wat hoger gezet dan de andere geluiden, nog wat volumes aangepast inclusief de Kick, SC wat minder gemaakt, maar niet weg gehaald, juist met die SC probeer ik een soort 8dotted flow te creeeren, het moet niet te veel zijn maar wel hoorbaar, dat hoor je tegenwoordig op veel progressive tracks. Al met al denk ik dat het best een geslaagde track is geworden, hoewel ik hem nu beter even een paar dagen niet meer moet horen.
Ben eigenlijk vooral benieuwd hoe jij de mixing ervaart in de lows, dat is wat mij betreft het belangrijkst, kick en bassline moeten in orde zijn. Masteren moet nog wel gebeuren, is nu alleen maar door Ozone Elements gehaald.
Thanks.
 
Net weer geluisterd, hierbij weer mijn ongezouten commentaar:
- Vocals voor de break staan mij nog steeds te hard
- Rond 2:10 is het inmiddels zo druk geworden dat de vocal niet meer te hard overkomt. Misschien beetje volume automation in het eerste stuk en hem een paar dB zachter zetten?
- Aanloop naar de break rond 3:40 misschien nog iets van een (zacht) reverse cymbal geluidje om de break te "introduceren"?
- Syncopated geluiden zijn nu een stuk minder storend in ieder geval, dus daar heb je goed aan getweakt.
- Ik blijf de kick te zwak vinden. Het geluid is op zich prima maar de rest overstemt hem. Dat heeft volgens mij niet zo veel met ducking te maken, hij staat gewoon te zacht. In het begin van je track is de kick en bass wel in balans met elkaar. Het heeft ook niks met dat 303 geluid te maken, die zitten elkaar niet in de weg. Dus ik vermoed dat jouw afluisterruimte niet of weinig akoestisch behandeld is, en je het daarom zelf veel harder hoort dan ik? Dat kan ook verklaren waarom ik de vocal in het begin te hard vind staan. Dus misschien moeten je kick en bass gewoon een paar dB harder. Maar ook mijn afluisterruimte is niet perfect... Heb je de mogelijkheid om het in een goed behandelde studio te luisteren?
- Mocht je nog manieren zoeken om nog iets toe te voegen, dan kun je eventueel nog vocal snips bakken (bijvoorbeeld met stotter effecten en bakken met reverb erop ofzo) en die heel subtiel her en der verwerken.

Dikke track is het geworden hoor!
 
Net weer geluisterd, hierbij weer mijn ongezouten commentaar:
- Vocals voor de break staan mij nog steeds te hard
- Rond 2:10 is het inmiddels zo druk geworden dat de vocal niet meer te hard overkomt. Misschien beetje volume automation in het eerste stuk en hem een paar dB zachter zetten?
- Aanloop naar de break rond 3:40 misschien nog iets van een (zacht) reverse cymbal geluidje om de break te "introduceren"?
- Syncopated geluiden zijn nu een stuk minder storend in ieder geval, dus daar heb je goed aan getweakt.
- Ik blijf de kick te zwak vinden. Het geluid is op zich prima maar de rest overstemt hem. Dat heeft volgens mij niet zo veel met ducking te maken, hij staat gewoon te zacht. In het begin van je track is de kick en bass wel in balans met elkaar. Het heeft ook niks met dat 303 geluid te maken, die zitten elkaar niet in de weg. Dus ik vermoed dat jouw afluisterruimte niet of weinig akoestisch behandeld is, en je het daarom zelf veel harder hoort dan ik? Dat kan ook verklaren waarom ik de vocal in het begin te hard vind staan. Dus misschien moeten je kick en bass gewoon een paar dB harder. Maar ook mijn afluisterruimte is niet perfect... Heb je de mogelijkheid om het in een goed behandelde studio te luisteren?
- Mocht je nog manieren zoeken om nog iets toe te voegen, dan kun je eventueel nog vocal snips bakken (bijvoorbeeld met stotter effecten en bakken met reverb erop ofzo) en die heel subtiel her en der verwerken.

Dikke track is het geworden hoor!

Ik ben juist blij met je commentaar, het maakt de track alleen maar beter en je tips zijn behoorlijk constructief.
Ik heb de vocals aangepast, dit keer in mmultianalyzer de volumes in de gaten gehouden en alles voor de break op 1 volume en in de break zelf op een hoger volume, denk dat het nu wel beter is. Ook de cymbal is een goeie tip, ik heb die gebruikt die op andere plekken ook al stonden.
Over de kick ben ik nog niet uit, is mijn homestudio akoestisch behandelt: nee. Daar is de kamer te klein voor, ik heb 2x KRK ROKIT 6, geluid is prima maar ze kunnen niet anders dan dicht bij de muur staan, om alle details juist te horen is onmogelijk, overigens denk ik dat weinig thuisstudiootjes correct zijn ingericht. In de auto is een ander verhaal, ik heb een Ford met B&O play set, 10 boxen, woofers etc.. ik gebruik dit meestal als referentie, en daarin is deze kick behoorlijk hard in vergelijking met andere tracks van dit genre, maar ja om nou bij elke kleine aanpassing naar de auto te lopen... , overigens is het grootste deel van de track gewoon op een koptelefoon gemaakt in de avonduurtjes. Maar denk je niet dat de loudness van de kick meer iets is voor het mastering proces? Ik denk dat ik bij het insturen aan hem ga vragen of ik nog iets aan de kick moet doen voordat hij eraan begint.
Overigens ga ik er niks meer aan toevoegen, het is al een ontzettend volle track geworden.
Bedankt in ieder geval!
 
Ik ben juist blij met je commentaar, het maakt de track alleen maar beter en je tips zijn behoorlijk constructief.
Mooi, daar doe ik het voor *D

Over de kick ben ik nog niet uit, is mijn homestudio akoestisch behandelt: nee. Daar is de kamer te klein voor, ik heb 2x KRK ROKIT 6, geluid is prima maar ze kunnen niet anders dan dicht bij de muur staan, om alle details juist te horen is onmogelijk, overigens denk ik dat weinig thuisstudiootjes correct zijn ingericht.

Mijn ruimte is ongeveer 2m80 breed en 4 meter lang. Het zal je verbazen wat je in een dergelijke kleine ruimte aan winst kan halen met relatief goedkope zelfgebouwde absorbers en basstraps.

Ik heb de KRK Rokit RP6 Gen2 ook gehad. Het zijn verdienstelijke monitortjes, en zo lang je je ruimte niet akoestisch kan/wil behandelen zou ik ze zeker niet upgraden. Tenzij je ze zat bent, dan moet je natuurlijk mijn HEDD 05 monitors overnemen haha.

Wat je nog kan doen is met Room EQ wizard kijken waar de room modes zitten. Als je laagste room mode bijvoorbeeld rond 50Hz is, dan kun je met een EQ op je master chain daar een dipje maken. Bij het renderen (exporteren) van je track zet je die EQ uit. Dan heb je tijdens het produceren dat je er iets meer van die frequentie in mixt, en mis je dat niet in je render. Nog mooier is een Room EQ plugin zoals sonarworks, die analyseert je ruimte en maakt daarop een EQ profiel.
 
Back
Top