Gloomy - Digital Locusts (Noise-House)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.113
Locatie
België
Hey lieve mensen,

Ik heb hier 9 uur aan gewerkt.

Een track over de invasie van de sprinkhanen, die binnenkort wellicht verschijnt.

Bekijk ook de video, die is het meest indrukwekkend:



Je kunt naar deze track luisteren en hem gratis downloaden @



Wat denken jullie ervan ?

Geniet van de rit!

Greetz, en bedankt.

Gloomy :)
 
Ik krijg al gelijk schrik bij de eerste paar seconden :). Het is totaal mijn stijl niet maar ik moet je wel nageven dat je die sprinkhanen wel héél treffend muzikaal weet te vatten :okdan:, ik voel ze als het ware rond m'n oren vliegen.

Dus je opzet is wel degelijk geslaagd ;).


:doei:
Danny
 
Hoe kom je er toch op om zo een thema te bedenken, die teksten en foto's zijn echt heel tof gedaan, en de muziek past er ook top bij. Over de track zelf: Persoonlijk vind ik het te druk voor mijn al onrustige breintje, maar ook dit is ontzettend knap gemaakt, ik hoor zo veel verschillende dingen dat ik alleen niet meer weet waarop te focussen, het is inderdaad net een soort achtbaanrit. Ik heb ook zo'n vermoeden dat dit bedoelt is om mensen goed wakker te schudden, dat is je dan goed gelukt. Die samples zijn ook goed, wat zegt ie, go away?
 
Ik krijg al gelijk schrik bij de eerste paar seconden :). Het is totaal mijn stijl niet maar ik moet je wel nageven dat je die sprinkhanen wel héél treffend muzikaal weet te vatten :okdan:, ik voel ze als het ware rond m'n oren vliegen.

Dus je opzet is wel degelijk geslaagd ;).


:doei:
Danny

Waauw Danny, wat heb je dat mooi verwoord. Amai, het streelt mijn ego :) Opzet geslaagd, dat voelde ik ook terwijl ik eraan bezig was. Thanks man, van harte!! :luv:
 
Hoe kom je er toch op om zo een thema te bedenken, die teksten en foto's zijn echt heel tof gedaan, en de muziek past er ook top bij. Over de track zelf: Persoonlijk vind ik het te druk voor mijn al onrustige breintje, maar ook dit is ontzettend knap gemaakt, ik hoor zo veel verschillende dingen dat ik alleen niet meer weet waarop te focussen, het is inderdaad net een soort achtbaanrit. Ik heb ook zo'n vermoeden dat dit bedoelt is om mensen goed wakker te schudden, dat is je dan goed gelukt. Die samples zijn ook goed, wat zegt ie, go away?

Hey Jason, jij ook man, wat heb je dit mooi verwoord allemaal. Dank je wel makker...

Om een antwoord te geven op je vragen.

Hoe kom ik op dit thema? Dan lees je best het artikel eens dat ik post op mijn blog (vandaag)

https://messagefromone.blog/2020/10/07/locusts-plague-the-crunchy-kosher-snack

Het is niet moeilijk om de toekomst te voorspellen. Als je weet dat het Afrikaans klimaat richting Europa trekt, dan is het logisch eruit af te leiden dat de sprinkhanenplaag ook in Europa een feit zal zijn. Maar het zal ook de hongerigen voeden, want sprinkhanen zijn een delicatesse.

Het is inderdaad allemaal gemaakt om mensen wakker te schudden, dat is wat ik bezie als: mijn missie op Aarde.

Hij zegt niet "go away", maar "Always...omdat alles geweest is, is, en nog zal zijn. De bijbel- en koranteksten die je leest in mijn video, zijn er altijd geweest...maar dat is moeilijk te begrijpen, dan verwijs ik je liever naar "Morgue Official" op Youtube (check that out)

Thanks again man, zeer fijn van je!

Gloomy :)
 
Ik vind de invasie erg goed gevat in de muziek!
Chapeau!
Heb werkelijk het idee dat ze door mijn huiskamer vliegen en een directe bedreiging vormen.
Ik ben dol op drukke ingevulde muziek! Het kan me niet druk genoeg zijn en ik hoor nog steeds alle lagen goed en telkens iets nieuws.

Dankjewel!:halleluja
 
Erg indrukwekkende beelden.
De track vind ik ook erg tof.
Fijne melodieën en ook lekkere acid-invloeden.

Hoe fijn van je, Robi, ook hartelijk bedankt voor de repost. Super van je!! :okdan:
 
Ik vind de invasie erg goed gevat in de muziek!
Chapeau!
Heb werkelijk het idee dat ze door mijn huiskamer vliegen en een directe bedreiging vormen.
Ik ben dol op drukke ingevulde muziek! Het kan me niet druk genoeg zijn en ik hoor nog steeds alle lagen goed en telkens iets nieuws.

Dankjewel!:halleluja

Graag gedaan man! Fijn van je om langs te komen en je wonderbaarlijke opmerkingen. Ja't is de bedoeling.. Je hoort ook het geluid van een sprinkhaan, met een serieuze panning erop.

EQ'n was het meeste werk, al die layers en patterns man, nie te geluuve 8~

THX! :luv:
 
Dit is er eentje om nog wat vaker te beluisteren, er zit zoveel in. Tegelijkertijd is dat ene melodietje zo sterk dat het na slecht één keer luisteren al blijft hangen. :D Knap werk! :okdan:
 
Dit is er eentje om nog wat vaker te beluisteren, er zit zoveel in. Tegelijkertijd is dat ene melodietje zo sterk dat het na slecht één keer luisteren al blijft hangen. :D Knap werk! :okdan:

Mooi Disharmonic, fijn om te lezen... Maar effe in je oor fluisteren dat Gloomy vaak geluiden over de hele wereld gebruikt, dus het is een allegaartje van Alles en Iedereen..en mezelf natuurlijk. BE1! Thanks makker :)
 
you wizard! lekker deze, wederom, zéer bizonder begin!! de acid invloeden (ik moet de term van jeroen lenen, ik ben een ouwe lul, hee), zijn er mooi in verwerkt, dat ik het zelfs kan verdragen of beter, lekker vind (ik houd eigenlik van bijna elk genre, als het maar werkt voor mij.. dus verdragen is hier een verkeerd woord, alleen om aan te geven dat je een zeer eigen wijze hebt om het te verwerken in je nummer.)

Disharmonic ben je in de meezing en deuntjes blijven hangen fase? (flauw, dat blijf je altijd behouden, dát wél...)
 
Disharmonic ben je in de meezing en deuntjes blijven hangen fase? (flauw, dat blijf je altijd behouden, dát wél...)

Het was me nog niet opgevallen, maar nu je het zegt. Ja, laatst ook al 'ns, inderdaad. Wat wil dat zeggen? Hmmm... :D

Wat goed is aan deze track, het heeft een kop en een staart en het hele verhaal speelt zich af binnen een tijdsbestek van vier en een halve minuut. Geen lang, uitgesponnen toestand, maar to the point, en wel lekker dik. Nogmaals, het is mooi gedaan en deze verhuist naar de auto om ook onderweg te beluisteren. :)
 
Zo, knap dat je dit in 9 uur eruit weet te persen! Het is lekker chaotisch, maar ook catchy, vind het wel geslaagd! Maarreuh zijn wij als mensheid eigenlijk niet de plaag? *D

Ik vind van wel. “Mankind is worse“. Leuke titel voor een nieuw liedje voor mij. Lekker duister en donker weer :okdan:
 
Zo, knap dat je dit in 9 uur eruit weet te persen! Het is lekker chaotisch, maar ook catchy, vind het wel geslaagd! Maarreuh zijn wij als mensheid eigenlijk niet de plaag? *D

Zeker man!! Ben blij dat je't zo beziet. Thanks, dit is mooie feedback. ;)
 
Back
Top