SanktPauli - Wonder

Sankt Pauli

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2009
Berichten
181
Locatie
Ridderkerk
Eigenlijk zou ik eens moeten stoppen met die remixwedstrijden, maar ja, dan kom ik weer fantastische vocals tegen en bouw ik daar m'n nummer omheen. Ditmaal de vocals van morgxn, ook daar had ik nog nooit van gehoord, maar die man kan zingen en daar gebruikt hij dan ook heel wat sporen voor. Ik heb geprobeerd een future bass-achtige track te maken en vooral de drop lekker te laten knallen. Denk dat het wel gelukt is, maar meningen verschillen :okdan:

De link:
 
Meningen verschillen inderdaad ... maar in dit geval heb ik toch dezelfde als jij :okdan:. Je hebt de vocal zodanig gemixed dat het één geheel wordt met jouw tracks. De balans is in mijn ogen perfect, de gekozen geluiden super.

Knap gedaan :halleluja.

:doei:
Danny
 
Bedankt voor de reacties jongens!

Modus Operandi ik vind dat je gelijk hebt. Dan ben ik zo lang met zo'n nummer bezig, dat ik dat gewoon niet meer hoor. Bedankt voor de tip! Ik heb een nieuwe versie op Soundcloud gezet. Is deze beter in balans vind je?

 
Klinkt erg profi inderdaad, maar mijn god wat staat de track luid zeg? Ik moest mijn interface naar -25 draaien terwijl ik zelf mijn tracks (die ik al vrij hard vind staan) op -20 luister... Op hoeveel LUFS heb je 'm gemasterd?
 
Heel goeie productie!! Mooie mix ook hoor, vocalen zitten goed in de mix hoor. :okdan: in de officiële mix springen de vocalen er nog veel meer uit in de chorus..
Dit verdiend zeker een mooie plek in die remix competition. ;) Succes!!:)
 
Klinkt erg profi inderdaad, maar mijn god wat staat de track luid zeg? Ik moest mijn interface naar -25 draaien terwijl ik zelf mijn tracks (die ik al vrij hard vind staan) op -20 luister... Op hoeveel LUFS heb je 'm gemasterd?

NorthernLightX Ik weet dat er zoiets bestaat als LUFS, maar ik heb me daar tot nu toe nog niet mee bezig gehouden. Zag dat er al een draadje over LUFS en dB's is, zal dat eens gaan lezen :okdan:

Heel goeie productie!! Mooie mix ook hoor, vocalen zitten goed in de mix hoor. :okdan: in de officiële mix springen de vocalen er nog veel meer uit in de chorus..
Dit verdiend zeker een mooie plek in die remix competition. ;) Succes!!:)

Dankjewel MacGyverGear Inderdaad, het origineel bevat nog veel meer zangsporen, maar het werd mij iets te gospel-achtig, vooral aan het eind. Vond dat niet bij deze remake passen. Bij het origineel overigens wel hoor.
 
Ik weet dat er zoiets bestaat als LUFS, maar ik heb me daar tot nu toe nog niet mee bezig gehouden.

Is sowieso wel intressante materie hoor. Ik neem aan dat je je eigen tracks mastert, en een limiter gebruikt (welke?). Hoe stel je die nu in? Er zijn ook gratis plugins die loudness meten, ik heb de naam Youlean wel eens voorbij horen komen.
 
Back
Top