Atlantis Mines

** de percussie mag luider
** die sirene doorheen de track wordt irritant na een tijdje
** wat variatie mag wel
** deze track vraagt om een degelijke vocal
** hij is wat lang en eentonig
** gitaar op het einde mag luider

Voor de rest, wel een goeie basis gelegd, ik vond hem wel mooi maar er is nog wat werk aan de winkel.

Enne bedankt voor je coole feedback op mijn track :okdan:

Gloomy.
 
Ik ben het op een paar punten met Gloomy eens. De drums mogen wat harder. Ik zou die sirene wel houden, maar hem na de intro wat zachter zetten, soms voegt zoals ook wat toe als je hem dan nauwelijks nog hoort, beetje spelen met het volume ervan.

Ik vind je bass en gitaar sounds erg fijn, het doet me een beetje denken aan blije Joy Division

Ik vind dat hij voldoende afwisseling heeft, als er nog een vocal overheen komt, daarvoor heeft ie een mooie structuur.

Heb je gitaren/bass trouwens zelf ingespeeld?
 
Sjoelie
Bedankt ook voor jouw feedback.
Helaas heb ik de gitaren en bass zelf niet ingespeeld...

Inmiddels heb ik deze track behoorlijk kunnen verbeteren;
https://soundcloud.com/hega76/atlantis-mines
Heb de drums en gitaarpartijen harder afgemixed.
De sirene heb ik zachter afgesteld en ook minder frequent laten klinken.
Tevens heb ik nog wat kleine break-achtige stukjes ingepast.
Helaas heb ik geen vocalen kunnen verwerken in deze track.
Maar wie weet kom ik later nog wel op leuke ideeën....
 
Sjoelie
Bedankt ook voor jouw feedback.
Helaas heb ik de gitaren en bass zelf niet ingespeeld...

Inmiddels heb ik deze track behoorlijk kunnen verbeteren;
https://soundcloud.com/hega76/atlantis-mines
Heb de drums en gitaarpartijen harder afgemixed.
De sirene heb ik zachter afgesteld en ook minder frequent laten klinken.
Tevens heb ik nog wat kleine break-achtige stukjes ingepast.
Helaas heb ik geen vocalen kunnen verwerken in deze track.
Maar wie weet kom ik later nog wel op leuke ideeën....

hola Robi,

mooi gemaakt ,luid en duidelijk!:okdan:

Groeten van andreos.:)
 
Mijn reactie op je andere track was een beetje lauw, maar deze vind ik dan wel heel erg mooi, heerlijk gitaar riedeltje, superleuk tussenstukje met mooie bassline, mooi sfeertje, beelden passen er ook prima bij. Geslaagd hoor! :okdan:
 
Heb gistermiddag en vanmiddag gewerkt aan een versie met (vocoder) vocals.
Ben hier echter nog steeds niet tevreden over.
Vind de vocals nog niet helemaal in juiste harmonie klinken met het instrumentale gedeelte.
En tevens klinkt de mix nog niet helemaal lekker en optimaal.
Ergens wel jammer, want heb er best wel een tijd aan gewerkt.
Het voorlopige resultaat is hier te beluisteren;



Lyrics (onder voorbehoud|);

This paradise has been lost
Once we've had gone away
The future is dark
All brightness has faded away

Shall we ever return
Show us the new world
Full of love and warmth

Bring back my love
My friends, family, everybody
No war
No pandemics
No fights
 
Laatst gewijzigd:
Die vocoder trekt eerlijk gezegd op niets, Jeroen.. het is heel irriterend in feite, je verstaat er geen woord van en is enorm slecht afgemixed.. Sorry dude ! :)
 
Ik vind het wel een interessante basis, probleem is niet eens zozeer de stem an sich maar bijv het eerste couplet is compleet out of sync, het 2e dan weer niet en de rest weer wel, daarnaast zou iets anders moeten wijken voor de vocals zodat daar de nadruk op ligt, nu is het erbij gepriemt. Je kan ook met sidechain geluiden weg drukken als je de vocals hoort. Eigenlijk ligt het dus alleen niet lekker in de mix, maar je kan hier wel degelijk wat leuks van maken.
edit: vind het trouwens knap dat je tekst hebt. Ik heb al een paar maanden een basis voor een pop song maar krijg geen woord tekst op papier, en ik vind mezelf niet kunnen zingen, hoewel mijn vrouw daar anders over denkt, misschien ooit...
 
Heb een versie gemaakt met sidechaining op de zang.
Deze heb ik hier geupload als mp3.
Wellicht ga ik deze versie ook nog uploaden in SC, maar wacht hier nog even mee.
Vind het wel interessant om even beide tracks (SC-track zonder sidechaining en deze mp3 met sidechaining) met elkaar te kunnen vergelijken.
Voor mijn gevoel is het verschil minimaal.
Wel vind ik de mp3 met sidechaining iets subtieler klinken dat de SC-versie.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.



 
Last edited by a moderator:
het is wel iets beter met SC maar met alleen dat kom je er denk ik niet, naar mijn mening heeft de zang teveel mid frequenties gebruikt en en zou je dit behoorlijk kunnen eq-en naar een hogere frequentie, dan is de kans dat je een deel van de vocoders niet meer hoort, ik zou dan toch experimenteren met minder vocoder op de zang. Maar het grootste probleem is denk ik toch dat de zang niet synced met de melodie, dan lijkt het net alsof het 2 liedjes door elkaar zijn. Wat ik ook denk is dat je keuzes moet maken, zoals de zang en elektrische gitaar tegelijk, dat prikt mekaar. je kan ook eens proberen om als je de zang hoort de drums of een deel ervan weg te laten, zoals vanaf dat kleine breakje op 1:50, dat zou een beter moment zijn voor de vocals, de vocals hoeven ook niet het hele nr door, want er zit zat in om het spannend te houden. Verder erg leuk en zeer creatief waar jij nu mee bezig bent!
 
Jason31
Moet je hier wel gelijk in geven.
Vooral ook dat de zang niet synced met de melodie.
Had eigenlijk bewust gekozen voor random vocals.
Of dit echter de beste aanpak was/is, waag ik toch ook wel bij nader inzien te betwijfelen.
Verder wil ik je ook bedanken voor je eerlijke en open reactie.
Vind deze ook erg leerzaam om te lezen.
 
Back
Top