Into The Mad Cave (niet "gemastered")

Stop met deze track voor vandaag want oren zullen me wel weer bedriegen zeker? Morgen nog eens luisteren en verder zien. Recente versie is geupload.
 
Dof is de laatste versie zeker niet, in mijn oren klinkt het soms juist wat scherp. Maar dat is ook een beetje een kwestie van smaak, de luisteraar zal vaak mogelijkheden hebben om dit iets aan te passen.

Als ik het binnenhaal als mp3, dan zie ik dat het wel clipt.
 
Dof is de laatste versie zeker niet, in mijn oren klinkt het soms juist wat scherp. Maar dat is ook een beetje een kwestie van smaak, de luisteraar zal vaak mogelijkheden hebben om dit iets aan te passen.

Als ik het binnenhaal als mp3, dan zie ik dat het wel clipt.

Zal ik zeker morgen nog eens bekijken dan
 
Heb je wel overzicht over het eindresultaat? Ik weet niet wat de software die je gebruikt kan, of juist niet, maar wat ik bedoel is een visuele weergave van de audio. Dan zie je al snel of je track door het plafond dreigt te gaan. Vaak heeft een editor ook de mogelijkheid om pieken te vinden, zodat je precies weet waar je aan toe bent. Audacity kan best veel, wellicht ook dat.
 
Man man, heb tien dagen pauze genomen van muziek maken. Zelfs niet meer geluisterd. Heb net naar dit liedje op Soundcloud geluisterd en dat klinkt als shit eh. Dikke shit. Gene goeie shit. Slechte shit.
Kheb alle effecten eraf gesmeten, denk dak een beetje overdreven heb en heb de track gewoon een beetje klaarder gemaakt op de mixbus met neutron. Ik heb ook Kickstart gebruikt voor sidechaining maar denk dat ik het allemaal niet goed begrijp. Enfin, het staat erop en ik ga dit liedje uploaden zodra het beetje goed is. Laat ons nu gewoon besluiten dat mixen en masteren niet mijn sterkste kant is.

Ik ga dan ook niet meer doen dan gewoon de mix wat klaarder maken en sidechaining op de bass zeten (waar ik waarschijnlijk ookal zwaar in de fout in ga kwa werking). Voor de rest ga ik er niks meer aan doen en ook niet aan toekomstige liedjes want uiteindelijk hoor je de realiteit niet meer en je maakt het eigenlijk slechter inplaats van beter, terwijl het beter klinkt (omdat je het al duizend keer hebt gehoord, niet omdat het beter is want het is eigenlijk slechter).

Rare dingen die muziek maken.

Als iemand denkt dat hij het goed kan mixen en masteren dan mag hij dat vanaf nu zelf doen :) niet om arrogant over te komen maar omdat ik het gewoonweg niet kan en ik wil er men tijd en energie ook niet in steken voor het te leren. Zoals Danny al eerder aangaf werken professionals ook met een team van mensen, er zijn maar weinige die alles zelf doen. Ik ben er zeker van dat als ooit iemand belangrijk mijn liedjes goed vind, hij wel de mensen zal kennen die het mix en master process kunnen doorlopen.

Uiteindelijk, denk ik, is het beter een liedje te posten dat misschien beter mix en master werk kan gebruiken, maar dat al wel redelijk goed klinkt, dan een liedje te posten (wat ik blijkbaar 10 dagen geleden heb gedaan) dat op gene kloot trekt kwa mix en master. Daardoor verliest het liedje ook zijn mooie aspect. En daardoor zal het minder vlug goed genoeg zijn in andere hun oren.

Ik ben er nu nog wat mee bezig en zodra ik redelijk blij ermee ben, post ik de nieuwe versie.
 
Kijk, Jimmy.. ik produceer al 16 jaar... meer dan 10 jaar kon ik maar niets van mixen en masteren, hierdoor klonken mijn platen altijd slecht.

TOTDAT ik Izotope's Ozone gekocht had... deze heeft me 100x een beter producer gemaakt... die presets, goeie monitoren, goeie koptelefoon en goeie oren, en je bent vertrokken. Ook ben ik beginnen begrijpen hoe een EQ werkt, dat deed er ook veel aan. Nu maak ik liedjes van 40-50 patternen en er zijn er nog weinig die clashen met mekaar. Geef jezelf dus tijd. Goed dat je deze 10 dagen in de kast hebt gestoken, want ik vind't een hele leuke zo.

Black Friday komt eraan, dan kun je je Ozone relatief goedkoop verkrijgen... Ik weet niet of je een demo kunt downloaden. Maar als je 'm hebt, geef dan een seintje, want dan geef ik je de gouden tip.

Alleszins, kop op, laat je niet onder krijgen en wees geduldig, blijf vooral muziek maken, want ik ben fan :)

Groetjes, fijne dag,

Gloomy.
 
Thx man, dat is leuk om te horen.
Ik heb ozone 9 advanced + neutron 3 advanced. Ik heb dat via een rent to own optie op splice.com. Kost me rond de 30ā‚¬ per maand en dat voor 2 jaar (tot het is afbetaalt) Dan is het volledig van mij zonder dat ik nog moet betalen. Beide programma's kosten gebundeld rond de 700ā‚¬. Dat kan ik niet zo direct betalen.

Vorige keer heb ik met de presets gewerkt, maar ik denk dat ik er een beetje ben over gegaan, nu heb ik met de mix assistentes gewerkt maar nu ik het opnieuw hoor ben ik er toch niet zo tevreden meer over. Ik ga dus terug met de presets werken en proberen het een beetje beter te maken. Of dat gaat lukken zullen we nog zien.
 
Ik heb de track aangepast. Heb wel enkel neutron gebruikt op elke track want ozone op elke track gebruiken laat men processor ontploffen. Heb enkel ozone gebruikt op de masterbus.
Ik denk dat het ietsje beter is maar men oren kunnen me weer bedriegen, ik ga hier dus ook stoppen want kan niet meer zeker zijn dat ik de realiteit hoor.
Binnen een half uur moet ik toch vertrekken naar men werk.

 
Deze versie klinkt al 1000 keer beter dan je eerste versie :halleluja

Elke electronic music producer die serieus verder stappen wilt maken met zijn muziek qualiteit gaat door het proces waar jij nu in zit Jimmy.
Ik ook , tis heel herkenbaar de frustraties die erbij komen kijken om op een bepaald nivo dit genre muziek temaken.
Mixen leren is veel gedult hebben en een bijna obsessieve interesse hebben om het zelf tekunnen doen.
Ik ben een paar jaar bezig en leer nog steeds en maak ook nog steeds fouten maar steeds minder en leuke is dat ik steeds meer een eigen sound creer met mijn mixes.
Vergeet niet dat het ook leuk is mixen !Het bepaald je sound.:okdan:
Wat ik al eerder zei, blijft tracks maken en mix deze zelf.....het hoeft niet perfect maar probeer temixen zodat het voor jouw oke klinkt dat is meer dan genoeg.:walker:
 
Ik weet niet wat je ermee gedaan hebt maar in de auto klinkt de bas zo hard dat het haast onspeelbaar is, ik kan me jiist herinneren dat ie de vorige x juist erg goed klonk.

dan moet ik alles nog eens herbekijken I guess...
 
Heel raar. Ik heb sonar works nu gebruikt en nu klinkt het liedje op all men headphones en boxen goed (behalve 1 set cheapass headphones maar daar valt het mee) maar nergens hoor ik dat de bass te luid is? Heel raar...
 
Zodra de kick erin komt is het een lange brom van laag, dit doet alles trillen. Ik hoor het ook op de monitoren en op mn koptelefoon die best goed is. Het is niet de kick maar de bassline op de laagste frequenties. Bijzonder dat je het niet ervaart. Luisteren we wel allebei naar dezelfde versie? Die je gisteren hebt gepost?
 
Back
Top