90s/early 2000s techno

Bambisk

jwt
Lid sinds
25 november 2019
Berichten
429
Locatie
Zwolle
Hoi. Daar ben ik weer eens. Vanmorgen begonnen met een eerste poging om een voltallige 90's/begin 2000 techno track te maken. Omdat dit de eerste keer is, ben ik wel benieuwd naar feedback op de volgende punten:
- Mixtechnisch (is ie in balans?)
- Low end (goed of te veel?)
- Arrangement (mist er iets?)
- Stereobeeld (valt er iets op?)

Gezien ik er vanmorgen pas mee ben begonnen, wil ik het nog niet het label 'af' geven. Normaliter post ik iets pas nadat ik er een aantal dagen mee bezig ben geweest, nu kies ik ervoor om het gedurende de eerste dag te doen (om te kijken of het mijn verdere proces beïnvloed).

Om die feedback eventueel alvast voor te zijn: Ja, hij is lang en nee, ik wil hem niet inkorten :D

https://soundcloud.com/jeroenski-dingen/114455145a
 
Klinkt vet hoor, hier zou ik wel uit mijn plaat zijn gegaan op zo'n feestje van vroeger. Ik vind hem goed in balans en stereobeeld klinkt door mijn headphones ook erg goed. Toch zou ik -heb ik volgens mij eerder gezegd- wat scheurende 303 automation ergens toevoegen, lekker door een distortion die cutoff filter open gooien. ja dat mis ik, cutoff filters en automation. Verder erg goeie track, ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Hoewel ik vroeger naar hardcore luisterde is dit niet echt mijn ding meer. Maar aangezien je om feedback vroeg zal ik je wat geven, zonder een waardeoordeel over de track zelf :engel:

Klankbeeld voelt krap. Laag zit er wel in maar het is dof, alsof er te veel geluiden in het laag zitten, het ademt te weinig. Ik denk dat je met EQ een aantal geluiden het laag moet wegfilteren zodat je wat meer ruimte krijgt. Kick komt er ook niet lekker doorheen. Sidechain zou je daarbij kunnen helpen. Ik vind er betrekkelijk weinig hoog in zitten. Die hihats of ride cymbal mogen echt een stuk harder. En misschien je synth geluidje het hoog flink boosten.

Ben het ook eens met de eerdere opmerking dat een 303-achtig geluid in een dergelijk nummer eigenlijk niet mag ontbreken.
 
Steengoeie track, maar de mix sucks big! Veel te dof en te zacht, je bent de eerste vandaag waarbij ik mijn volume moest hoger zetten. En ja, een 303 erbij is een zeer goed idee. Maar idd, in mijn jonge tijd zou ik hier ook wel op losgegaan kunnen zijn. Nog werk aan de winkel. Succes! :)
 
Klinkt vet hoor, hier zou ik wel uit mijn plaat zijn gegaan op zo'n feestje van vroeger. Ik vind hem goed in balans en stereobeeld klinkt door mijn headphones ook erg goed. Toch zou ik -heb ik volgens mij eerder gezegd- wat scheurende 303 automation ergens toevoegen, lekker door een distortion die cutoff filter open gooien. ja dat mis ik, cutoff filters en automation. Verder erg goeie track, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Heb een 303 lijntje toegevoegd (zie onderaan deze post evt). Weet zelf nog niet zo goed wat ik er van vind. Ik had al aardig wat automation in de track zitten, maar met minimale verschillen (volume, delay, reverb, EQ). Misschien een beetje te minimaal :D

lekker wel, alhoewel het geheel wat doffig klinkt..cassettebandje style

Heb het met verschillende EQ's volgens mij wat helderder gekregen nu. Had de verkeerde (cassettebandje style) referenties genomen volgens mij 8~

Hoewel ik vroeger naar hardcore luisterde is dit niet echt mijn ding meer. Maar aangezien je om feedback vroeg zal ik je wat geven, zonder een waardeoordeel over de track zelf :engel:
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​​

Klankbeeld voelt krap. Laag zit er wel in maar het is dof, alsof er te veel geluiden in het laag zitten, het ademt te weinig. Ik denk dat je met EQ een aantal geluiden het laag moet wegfilteren zodat je wat meer ruimte krijgt. Kick komt er ook niet lekker doorheen. Sidechain zou je daarbij kunnen helpen. Ik vind er betrekkelijk weinig hoog in zitten. Die hihats of ride cymbal mogen echt een stuk harder. En misschien je synth geluidje het hoog flink boosten.

Ben het ook eens met de eerdere opmerking dat een 303-achtig geluid in een dergelijk nummer eigenlijk niet mag ontbreken.

Een waardeoordeel over de track is zeker welkom. Kan ik het gelijk in perspectief plaatsen. Heb een 303 lijntje toegevoegd, de hihats en ride ietsje harder en her en der wat high shelfs toegevoegd (zie onderaan deze post evt)

Steengoeie track, maar de mix sucks big! Veel te dof en te zacht, je bent de eerste vandaag waarbij ik mijn volume moest hoger zetten. En ja, een 303 erbij is een zeer goed idee. Maar idd, in mijn jonge tijd zou ik hier ook wel op losgegaan kunnen zijn. Nog werk aan de winkel. Succes! :)
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

Wat heeft iedereen toch met die 303 geluiden (maar heb er wel een toegevoegd). Thanks voor je feedback :D
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==


Het klinkt inderdaad te dof en te zacht.
Verder vind ik het wel een lekkere track en ik hou sowieso wel van deze stijl.

Thanks! Heb het een en ander aangepast ondertussen (zie hieronder evt). Ben ook voornemens dit vaker te gaan maken. Erg gecharmeerd van deze stijl.

Voor de liefhebber, de aangepaste versie (die nog niet per se af is):
 

Attachments

  • 145 kopie.mp3
    6,3 MB · Bekeken: 183
Man wat een vet nummer, die 303 past er top bij, volop energie in deze track, en die breaks met die Reverbs zijn ook heel goed. Ik luister al heel lang niet meer naar dit soort muziek maar bij deze track krijg ik echt verlangens naar de jaren 90. :halleluja
 
Véééél beter!!! :okdan:
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
Thanks :)
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==


Dit klinkt inderdaad stukken beter.
Puik werk!!
Danku 8)​​​​​​​
​​​​​
Man wat een vet nummer, die 303 past er top bij, volop energie in deze track, en die breaks met die Reverbs zijn ook heel goed. Ik luister al heel lang niet meer naar dit soort muziek maar bij deze track krijg ik echt verlangens naar de jaren 90. :halleluja

Thanks voor de complimenten! Na een paar keer luisteren, moet ik toegeven dat de 303 inderdaad toch een goede aanvulling is. Voel de bui alweer hangen. Vermoedelijk maak ik de komende weken weer heel veel acid :D
 
de laatste versie: lekker, ietwat dreigend, me like.

waarom kom ik ineens op het woord: Deathbed Beats????

Geen idee:D Vind hem wel passend. Gevoelsmatig is de track niet heel dynamisch meer. Hoe ervaar jij dat? Ben bang dat ik iets te veel limiter heb gebruikt maar kan het zelf niet meer zo goed horen ondertussen
 
Back
Top