SanktPauli - Open

Sankt Pauli

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2009
Berichten
181
Locatie
Ridderkerk
Na zo'n zes weken volledig droog te hebben gestaan vond ik uiteindelijk toch inspiratie bij de vocals van MNDR. Ik vind haar stem een soort mix van Cindy Lauper en Kim Wilde en dus kon ik maar één ding doen: een jaren-80 behandeling geven. Ik heb de oorspronkelijk stem een halve toon omhoog gegooid en hier en daar met Melodyne wat noten gewijzigd. De muziek is geheel van mijn hand. Zelf vind ik het best een geslaagd nummer geworden. Hoop dat jullie dat ook vinden 8)

Alhier te vinden:

 
Vet hoor, grappig mijn laatste track was ook in Bb minor / D# minor.
Mooie sounds en zeer goed geproduceerd :okdan:
 
Ik vind hem erg goed klinken, leuk zo'n remix contest, ook maar eens een keertje aan meedoen, Splice heeft ze ook wel eens. Maar de muziek klinkt erg professioneel en het heeft inderdaad een hele goeie 80s vibe. Hoop voor je dat je hem wint!
 
Ja, hij is goed geslaagd en klinkt erg zuiver. Beetje te commercieel naar mijn zin, maar deze is erg goed geproduceerd. Probz. :okdan:

Ik was hier ook echt wel op zoek naar een heel commercieel geluid. Het is eighties, maar ik wilde het wel modern laten klinken.

Vet hoor, grappig mijn laatste track was ook in Bb minor / D# minor.
Mooie sounds en zeer goed geproduceerd :okdan:

Dat zou ik eigenlijk niet weten :engel: Ik zag dat het originele nummer in Bb mineur is en ik heb de vocals een halve toon omhoog gegooid, dus dan zou ik op B mineur uit moeten komen?

Ik vind hem erg goed klinken, leuk zo'n remix contest, ook maar eens een keertje aan meedoen, Splice heeft ze ook wel eens. Maar de muziek klinkt erg professioneel en het heeft inderdaad een hele goeie 80s vibe. Hoop voor je dat je hem wint!

Bedankt man! Ja, remixwedstrijden zijn wel leuk om te doen vind ik. Ik haal altijd veel inspiratie uit de vocals, gebruik eigenlijk nooit de andere sporen. Volgens mij is Splice ermee gestopt trouwens.

Erg goede mix, spat gewoon uit mijn boxen!!

Dank! Ik moet zeggen dat ik 'm zelf ook wel lekker opzwepend vind.

Wat een gave track. Vocals sluiten, wat mij betreft, perfect aan bij de track. Lekker wakker worden dit :okdan:

Toen ik de stem een halve toon omhoog gooide leek ze echt gelijk op Kim Wilde (ok, op sommige momenten), dus zoals gezegd, het moest haast wel een 80s nummer worden.

Doet me eigenlijk denken aan de revival van de laatste maanden: Dua Lipa met Physical, The Weeknd met Blinding Lights ... :okdan: Mix klinkt erg professioneel en mooi uitgebalanceerd.

:doei:

Ja, de 80s 'mogen' weer tegenwoordig! Ik vraag me af hoe het nummer zou zijn als ik het in laat zingen door een Nederlandstalige zangeres... lijkt me wel een leuk idee eigenlijk.
 
Heel vette track hoor! Misschien dat de vocal nog een haartje harder mag, maar alles is nu al netjes in balans.
 
Back
Top