That Time I Died Song +Video

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.101
Locatie
Belgie
Dit is de tweede track die ik onder het The Mad Scientist project heb gemaakt. Als jullie willen mogen jullie er eens naar luisteren. Is de kick goed of te stil? Horen jullie enige vorm van distortion? Wat vinden jullie van de volume levels van de verschillende instrumenten? Dat is de feedback waar ik naar opzoek ben.

Ik heb geprobeerd in deze nieuwe versie wat meer automation toe te voegen (volume wijs dan) zodat het volume van verschillende instrumenten naar een climax gaat soms. Kunnen jullie dit goed horen? Is het verschil in volume te groot of is het te laag?

Ik voeg hier de track en video toe, natuurlijk kan de video nog veranderen naargelang de feedback die ik krijg en of ik er iets mee ga doen (hangt vooral af of ik ermee akkoord ga en/of dat ik het kan toepassen). In dat geval word de video een dode link (sorry hiervoor) en load ik een nieuwe video op. De video blijft net hetzelfde uiteindelijk maar het liedje veranderd dan een beetje. De video deel ik dan wel in de comments.

De track zou moeten blijven werken sinds ik nog steeds pro unlimited heb op SC, dus ik kan de track gewoon replacen waardoor de link hetzelfde blijft.


https://soundcloud.com/themadscientistbelgium/that-time-i-died

De video:




Ik wou proberen maar 1 liedje de week te delen omdat ik niet wil spammen maar kon me niet inhouden. Ben weer in men produce modus en de liedjes stapelen zich momenteel een beetje op. Ik ga wel men best doen nu langer te wachten met en nieuw liedje te delen, sorry als het teveel is...
 
Heerlijke track.
Klinkt hier en daar ook wel wat onheilspellend.
De beelden erbij zijn ook zeer passend.

Ja tot nu toe lijk ik een beetje geluk te hebben met de videoloops die ik vind. Ik zoek meestal naar iets geheel anders maar daar is dan niks van te vinden, maar dan poppen er geheel andere videos op waar ik denk iets mee te kunnen doen.
Ik vind het nog wel leuk die videos maken om eerlijk te zijn en als je op youtube wilt uploaden heb je er eentje nodig. Toch wil ik benadrukken dat als je het liedje wilt ECHT beluisteren, je dat beter via soundcloud kan doen omdat een video altijd de focus van het liedje een beetje weg neemt.

Dat, noemt men valsspelen :mega: :beard: :P
 
** leuke intro zou niet misstaan, eentje met pads..
** de kick is te dof
** eerste automation is goed, probeer eens op een kick, the filter cut-off te automaten
** Arpje kan wel wat afwisseling gebruiken, automaten met een effect bvb
** het hoofdthema mag wat variatie hebben
** uplifters, en downlifter (Google: How to make a downlifter)
** Nu wordt ie een beetje eentonig, een tegenmeloditje er tegenaan gooien
** Mooi einde

Het fimlpje heb ik niet gezien, komt idd de muziek beter binnen. Maar je laat me al met een goed gevoel achter, dat is goed.

Probeer je wat in onze kritieken te verdiepen, is belangrijker dan plaatjes uit de grond stampen.

Ik zeg dit wegens Liefde,

Be 1

Gloomy :)
 
-Ik zal eens gaan proberen dan om de arp te varieëren. Niet echt op de manier die jij zegt maar door gewoon de arp zelf te veranderen. Ik ben zo niet voor al die effecten. Effecten zijn in mijn ogen zoals ketchup op een hamburger die te hard gebakken is. Je maskeert de smaak die het eigenlijk heeft. En ik ben ook te lui om het allemaal uit te dokteren inderdaad. Maar het eerste klinkt beter vind ik. LOL

-Wat bedoel je met dat de kick te dof is, te still? Of hoe bedoel je?

- Het ding is dat het een beetje steeds hetzelfde moet zijn. Dat heeft met de richting te maken waarmee ik in dit project wil uitgaan. Dat zal dus altijd zo blijven vrees ik maar ik ga wel proberen de arp meer te varieren melodiewijs.

-nee uplifters en downlifters zijn niet men ding. Ik heb eens een aantal liedjes ermee gemaakt en uiteindelijk klinkte elk liedje hetzelfde door die uplifters en downlifters. Ik ben er zo niet voor. Wat ik wel probeer te doen is het volume te verhogen tegen dat een climax komt. Ik dacht dat ik dat in dit nummer ook gedaan had maar blijkbaar heb ik in dit nummer meer met fade in en fade outs gewerkt.

- de video maak ik vooral zodat ik het op youtube kan uploaden zodat meer mensen het liedje kunnen horen... Ik ben zelf niet zo voor videos omdat inderdaad, het neemt de focus van het liedje weg, maar youtube is een groot platform en ik wil mijn liedjes daar ook opzetten. En al bij al, vind ik die videos maken nog wel leuk. En ik ga toch proberen te doen wat ik leuk vind, anders kan ik beter denk ik een andere hobby zoeken waar ik plezier van heb.
 
Ik vind hem heel goed, het wordt wel een beetje eentonig op den duur. Wat sidechain zou de kick wat meer naar voren halen.

Ja dat zal nog even moeten wachten, heb het al een paar keer handmatig geprobeerd maar het lukt mij niet echt om het te horen of ik moet de compressor helemaal opzetten maar dan vind ik het effect veel te hard.
Gloomy heeft er wel eens een plugin voor gedeeld. Als mijn eerste loon gestort word ga ik die eens aanschaffen.

Zoals ik boven vermeld heb zal ik de arps proberen te varieëren :) maar ik weet niet of dat voor vandaag gaat zijn.

In ieder geval is het de moment om verder te werken aan wat ik al heb want heb gisteren avond geprobeerd iets nieuws in elkaar te steken en het ging niet meer. De put is dus weer leeg op de moment denk ik. Het kan ook zijn dat ik gewoon te moe was.

Ik heb momenteel 6 tracks klaar, zal me bezig houden met deze proberen te verbeteren over de komende weken. Denk dat dat geen slecht plan is.
 
Is geen slecht plan, idd. :)

De kick te dof ? Dat wil zeggen dat je er meer hogere freqenties moet tegenaan gooien. Met een Equilizer.

Van dat uplifters-gedoe, ik begrijp dat. Is ook niet nodig, maar maakt bepaalde tracks veel dynamischer.

Fijne dag vandaag Jimmy, allemaal.

Gloomy. :)
 
Is geen slecht plan, idd. :)

De kick te dof ? Dat wil zeggen dat je er meer hogere freqenties moet tegenaan gooien. Met een Equilizer.

Van dat uplifters-gedoe, ik begrijp dat. Is ook niet nodig, maar maakt bepaalde tracks veel dynamischer.

Fijne dag vandaag Jimmy, allemaal.

Gloomy. :)

Hoge frequenties? Ok daar heb ik nog niet aan gedacht, ik leg altijd de nadruk op de lage frequentie om zo de kick naar voren te brengen boven de bass uit. Ik leg dan de nadruk op een lage frequentie met EQ op de kick en op een andere frequentie op de bass.

Zal het eens uittesten ;)
 
Nope does not compute. Ik denk dat ik best een nieuwe track maak. Ik ben nu al de sound van deze track zo gewoon dat het op niks meer trekt nu. Ik ga gewoon iets nieuws proberen te maken met meer variatie. Ik denk dat dat de enige oplossing zal zijn.
 
Het meeste wat gezegd is sluit ik me bij aan. Aan het arrangement ligt het niet. Iets meer variatie in de lead zou voor mij genoeg verschil kunnen maken, denk ik.

​​​​​
-Ik zal eens gaan proberen dan om de arp te varieëren. Niet echt op de manier die jij zegt maar door gewoon de arp zelf te veranderen. Ik ben zo niet voor al die effecten. Effecten zijn in mijn ogen zoals ketchup op een hamburger die te hard gebakken is. Je maskeert de smaak die het eigenlijk heeft. En ik ben ook te lui om het allemaal uit te dokteren inderdaad. Maar het eerste klinkt beter vind ik. LOL
Herkenbaar. Ik kies ook vaak voor het veranderen van een of enkele noten ipv bijvoorbeeld met de EQ te spelen.

Hoge frequenties? Ok daar heb ik nog niet aan gedacht, ik leg altijd de nadruk op de lage frequentie om zo de kick naar voren te brengen boven de bass uit. Ik leg dan de nadruk op een lage frequentie met EQ op de kick en op een andere frequentie op de bass.

Zal het eens uittesten ;)
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

Ter aanvulling op Gloomy: Ik 'automate' meestal de kick door een frequentie te 'peaken' (+2 a 4db).
 
Het meeste wat gezegd is sluit ik me bij aan. Aan het arrangement ligt het niet. Iets meer variatie in de lead zou voor mij genoeg verschil kunnen maken, denk ik.

​​​​​
Herkenbaar. Ik kies ook vaak voor het veranderen van een of enkele noten ipv bijvoorbeeld met de EQ te spelen.



Ter aanvulling op Gloomy: Ik 'automate' meestal de kick door een frequentie te 'peaken' (+2 a 4db).

Ken ik spijtig genoeg niets van, ik doe alles op gehoor op de moment./...
 
Het meeste wat gezegd is sluit ik me bij aan. Aan het arrangement ligt het niet. Iets meer variatie in de lead zou voor mij genoeg verschil kunnen maken, denk ik.

​​​​​
Herkenbaar. Ik kies ook vaak voor het veranderen van een of enkele noten ipv bijvoorbeeld met de EQ te spelen.



Ter aanvulling op Gloomy: Ik 'automate' meestal de kick door een frequentie te 'peaken' (+2 a 4db).

Begrijp het denk ik, thx :mega:
 
Back
Top