Oude Track (Future) 1997/1998

Jason31

Madman J
Lid sinds
11 Maart 2008
Berichten
2.118
Locatie
Almere
Als we dan toch op de oude tour zijn, deze track heb ik of in 97 of in 98 gemaakt, het is bij ons in Almere op de lokale radio geweest omdat ik de dj daar kon. Omdat de track Future heet is het wel toepasselijk om hem nu eens te posten.

In tegenstelling tot nu kwam al mijn geluid destijds uit Hardware, ik had Cubase 3 en dat was geen VST versie, VST bestond nog niet, wel Cubase Audio maar dat was te duur voor mij, voor het audio gedeelte in de plaats had ik een soundblaster met 32 mb geheugen, dat was heel wat in die tijd en met Sound Forge kon ik de samples bewerken. Wat synths betreft had ik een 303 kloon, nog een MC303, een Juno 106, een Korg Prophecy en een Roland module (weet niet meer hoe die heette), en een interne Yamaha soundcard wat eigenlijk een soort Synthkaart was.
Leuke tijden waren het.

Dit is de track:

 
Doet me denken aan de rave feesten zoals Pandemonium of Hellraiser, waar dan vaak ook een chill-out zaal was. In die zaal zou ik dit perfect vinden om ff op weg te dromen :{:{

edit
Dat acid lijntje vanaf 4:15, die had ik graag nog wat meer gehoord. Heel erg fijn vind ik die
 
Thanks allen, het grappige is ook dat het toen alleen maar om arrangeren ging, mixing had ik nooit van gehoord, er waren geen plugins, volgens mij had ik wel een parametric equalizer maar die stond voor elke track op dezelfde stand, en ik had een Alesis Microverb 4, die ik wel veelvuldig gebruikte. Gek dan eigenlijk dat alles behoorlijk goed in balans klinkt terwijl ik daar nu zoveel moeite voor moet doen met al die plugins.
 
Doet me denken aan de rave feesten zoals Pandemonium of Hellraiser, waar dan vaak ook een chill-out zaal was. In die zaal zou ik dit perfect vinden om ff op weg te dromen :{:{

edit
Dat acid lijntje vanaf 4:15, die had ik graag nog wat meer gehoord. Heel erg fijn vind ik die

Hellraiser ben ik 2 of 3x geweest, Amsterdam sporthallen Zuid, wat een feesten waren dat! :halleluja
 
Klinkt lekker Jason, goede kwaliteit ook anno 2020. Zo zie je maar dat je met beperkt materiaal toch enorm leuke tracks kunt maken. hulde :okdan:
 
Back
Top