sadà\exposadà - Dirty Knife

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
eens een keer een oudje vóor dat ik hier nummers plaatste. ik vind m zelf nog erg leuk. ik hoor zeker het verschil tussen toen en nu, maar deze is wel erg... en dit is geen verdediging, de keuzes die ik voor dit nummer maakte, waren wel opzettelijk.... dit is me echt voor de wolven gooien... gemaakt in cubase, in die tijd had ik alleen korg collection en de v collection (en de arturia spark). verdere details weet ik niet meer....

 
Klinkt ontzettend goed, doet me zelfs een beetje denken aan de Nits, wat overigens een van mijn favoriete Nederlandse band is. Heb je de stems nog? je zou de Roli hier ook nog tussen kunnen roeren om hem nog beter te maken :okdan:
Wel leuk af en toe eens die tracks uit de oude doos beluisteren.
 
Klinkt ontzettend goed, doet me zelfs een beetje denken aan de Nits, wat overigens een van mijn favoriete Nederlandse band is. Heb je de stems nog? je zou de Roli hier ook nog tussen kunnen roeren om hem nog beter te maken :okdan:
Wel leuk af en toe eens die tracks uit de oude doos beluisteren.

nee, ik heb de stems niet meer, en ik probeer tegenwoordig dat wél te doen, maar vergeet dat ook weer. ik weet niet of ik m nog aan de praat kan krijgen. oude versies van arturia denk ik, sja, die kan weer installeren. ik denk overigens dat ie nog werkt, maar dan krijg ik wel vreemde meldingen in cubase, geen toegang tot de synth, maar wel geluid. en het kan zijn dat er 1 of 2 plugins ik niet meer heb geïnstalleerd. de moeite die het kost... ik zal eens kijken, wellicht werkt ie nog...

de lead is overigens een korg ms-20 met een reverb, zonder reverb klinkt ie nergens naar. zo herinner ik het me, ik heb nog de oude korg versies op mijn desktop, nog niet ge-update naar de nieuwe versies hier. ik heb nog wat schetsen liggen met korg spul, en sja, weet niet of dat gaat werken met de nieuwe.

ja, leuk om eens wat ouds te pakken, als de nits? nooit aan gedacht, was ook éen van mijn favoriete nederlands bands.

en dank! voor dit nummer heb ik een zwak, al is het niet mijn beste nummer, heeft meerdere redenen. het moest een soort van the knife nummer worden, maar dat is totaal niet gelukt, dit kwam eruit, hoop lol mee gehad, ook de tekst.
 
ja, leuk om eens wat ouds te pakken, als de nits? nooit aan gedacht, was ook éen van mijn favoriete nederlands bands.

Ze heten tegenwoordig "Nits" maar zijn nog extreem druk bezig, luister maar eens naar hun laatste werkjes, het is nog steeds een geweldige band.

Ik heb trouwens ook dat ik het merendeel van mijn tracks nooit meer zal kunnen opstarten, te veel oude plugins die ik niet meer heb, en bovendien op DAW's gemaakt die ik niet meer heb. Stems exporteren is eigenlijk een must, maar ik doe het vaak gewoon ook niet.
 
Hey, beste Arjan, leuke track, vol verassingen.. Zeg, wat bedoel je met je vocals, welke boodschap zit achter "a dirty knive will save you" ? Voor jou persoonlijk dan? Leuke track, alleen jammer van het abrupte einde, maar dat is zo. Vele groetjes mijn beste kerel. :)
 
Ze heten tegenwoordig "Nits" maar zijn nog extreem druk bezig, luister maar eens naar hun laatste werkjes, het is nog steeds een geweldige band.

Ik heb trouwens ook dat ik het merendeel van mijn tracks nooit meer zal kunnen opstarten, te veel oude plugins die ik niet meer heb, en bovendien op DAW's gemaakt die ik niet meer heb. Stems exporteren is eigenlijk een must, maar ik doe het vaak gewoon ook niet.

ik heb ze al lang niet meer gevolgd, zal eens luisteren. ik kan dit nummer nog redelik uit mijn cubase toveren, behalve de baslijn... ja, stems, ik probeer het, maar ik heb zoveel projekten nog onafgemaakt, ik heb niet eens alle tracks die ik heb gemaakt netjes allemaal bij elkaar staan. ik moet daar eens voor gaan zitten.

hoi vink,

Gave track.
Had van mij zelfs nog wat langer mogen zijn (positief bedoeld uiteraard).
Doet me ergens ook wel denken aan Nine Inch Nails.
De vocals zijn erg sterk gedaan.

NiN, zelfs. daar had ik zelf niet zo aan gedacht, ja de vocals, viel mij ook al op, vreemd genoeg, die doe ik wel lekker. pff, ach da mag over jezelf zeggen. over lengte, onder de quote van jan... dank!

Hey, beste Arjan, leuke track, vol verassingen.. Zeg, wat bedoel je met je vocals, welke boodschap zit achter "a dirty knive will save you" ? Voor jou persoonlijk dan? Leuke track, alleen jammer van het abrupte einde, maar dat is zo. Vele groetjes mijn beste kerel. :)

je het einde is wel erg abrupt, wanneer je dat zo zegt denk ik, dat kan beter, juist ook vanwege dat zo afbreekt heeft het wel wat, maar dan moet er gelijk een nummer op volgen.

er is wel een afspeellijst, waarin dit nummer beter werkt, wel is het het laatste nummer. (kwam erachter dat ik deze wel erg vreemd gemasterd heb, maar klinkt toch goed.)

a dirty knife will sail with you
a dirty knife is safe with you

your dirty mind will crush us all

a dirty knive will save you


de tekst kompakt. een persoonlikke boodschap. eerder een algemener gevoel, of een gevoel dat aanspraak doet op algemeenheid....
eigenlik heel simpel: aan een infektie kun je eerder overlijden dan een messteek.... of een mes dat al veel gebruikt is... ik probeer juist altijd iets op te roepen niet over te brengen (wat het woord metafoor in wezen betekent).

de betekenis ligt dan in de herhaling, of herhaling roept de betekenis op, een aangezien "gezongen", ook de stem, de intonatie, de aanzet, timbre, etc.
in wezen een simpele tekst, die al veel verbindingen in zich draagt, die met elkaar ook nog eens resoneren. een mes dat met je meezeilt? een mes dat veilig is bij jou? en een mes dat je zal redden? terwijl het mes juist veilig bij jou is?
of is het mes juist de kracht die je niet gebruikt?

goed genoeg!
 
Had deze bijna gemist, dan nu alsnog. :) Dit is een tekst die in je hoofd blijft hangen en het is beetje een meezinger. :D Leuk!
 
Had deze bijna gemist, dan nu alsnog. :) Dit is een tekst die in je hoofd blijft hangen en het is beetje een meezinger. :D Leuk!

ja! je hebt helemaal gelijk; het ís een meezinger.
ik wilde iets the knife achtig doen... daarom heet ie zo... dat is het niet geworden, heb het met plezier gemaakt, tis eigenlik een soort van vreemd soort vrolik nummer, in mijn wereld. een buitenbeentje eigenlik, maar wanneer m als op de EP hoort, dan werkt ie anders. EP welke EP, sja.... laat dat maar ff...

nou ja vrolik nummer, ik maak het altijd wat, zeker de tekst die jan aanhaalt, ga ik weer richting "disharmonic"... ik heb een zwak voor dit nummer, vanwege dat ie maf is, ook vreemd gemaakt, de lead, zonder reverb (een simpele CSR hall), klinkt van geen kanten, maar door de reverb krijgt iet mafs vals, en dat werkt lekker. je merkt ook dat ik hoe ik inzing, de lead erg volg, of juist tegendraads volg.
het is een simpel dingetje, deze track, dat tegelijkertijd door alle diskrepanties, meezinger, NiN achtig (volgens jeroen, snap dat wel, was niet de bedoeling..), de drumpattern die heerlik maf loopt, en doorloopt...

pfff ik ga m helemaal zelf beschrijven, nóoit doen, maar eigenlik kom nu juist door alle opmerkingen hier achter, wat me in de nummer trekt. en wat ik zeker later heb uitgebouwd, vreemd tot een bepaalde periode een vorm van ijkpunt geweest, niet zo bewust, maar als achtergrondruis, donkere materie, wel een achtergrond die je mee kunt zingen.

dus met zun allen!

a dirty knive will save you
 
Hele 'nare' vibe krijg ik hier van, wat ik iets positiefs vind. Leuk gedaan :okdan:

haha, zie een meezinger (Disharmonic) en een 'nare' vibe! ja dat heeft ie zeker in zich, heel sterk zelfs, met meezing kwaliteit... dank!

leuk, dat zo'n oude track, (als bij anderen overigens!), nog zoveel in zich heeft, al ben ik daarna heel snel beter gaan werken, en ik leer nog elke dag..

nogmaals dank!!
 
was gewoon goed vink! Stem deed me met momenten aan Bowie denken...
 
Back
Top