Oriental Dreams (1992)

DigitalArt

Stamgast
Lid sinds
18 juli 2015
Berichten
389
Locatie
landgraaf
https://www.youtube.com/watch?v=A9CJARG7y3c


Op zolder vond ik na een verhuizing een verloren gewaande CD met daarop deze 28 jaar oude track uit 1992. Hij was opgenomen met een van de eerste Philips cd-recorders waarmee het resultaat van je sequencer direct op cd kon branden. De opname was zeer, zeer, zachtjes zodat ze nu 28 jaar eerst heb genormaliseerd alvorens te publiceren en met jullie te delen. Als je zelf ook nog iets leuks uit het verre verleden hebt dat de moeite van het beluisteren waard is dan zie ik er naar uit.


Gebruikte instrumenten:
* Korg 01W/FD
* Akai S01 sampler
* Cheetah MS6 analoge synthesizer

Recording: computerloos middels de interne sequencer van de Korg 01W direct op CD

Video: Zeer oude filmopname van danseres uit China, gemixed met recente stukjes video

Groetjes DA
 
Leuk te lezen dat je dit gemaakt hebt op de manier waarop ik tegenwoordig nog altijd werk: rechtstreeks in de sequencer van al m'n synthesizers en opnemen op een HD-recorder van Alesis :okdan:.

Zo zie je maar weer dat een DAW absoluut geen must is om goede muziek te maken :P. Apart stukje dit maar met een toffe, trippy knipoog naar het land van de spleetoogjes en rijstvelden ... top!

:doei:
Danny
 
Dat van mij wil je niet horen uit de oude doos, de oude doos is nog van dit jaar waarschijnlijk sinds ik nog maar onderhalf jaar ermee bezig ben en ik al mijn begin tracks heb verwijderd (waar ik nu spijt van heb) tip: gooi NOOIT iets weg.
 
Dat van mij wil je niet horen uit de oude doos, de oude doos is nog van dit jaar waarschijnlijk sinds ik nog maar onderhalf jaar ermee bezig ben en ik al mijn begin tracks heb verwijderd (waar ik nu spijt van heb) tip: gooi NOOIT iets weg.

goeie tip, doe ik ook nooit, hoe mislukt het ook is, soms open ik zo'n oud projekt, onafgemaakt, en hoor ik iets, dat kan wat worden, dan veel arbeid... ook presets die niets leken, waar ik ineens een heel nummer uit krijg...
 
Dit klinkt echt allerminst slecht of matig of zo. Wat ik wel had verwacht, aangezien het al zo lang geleden gemaakt is. :P
Mooi man dit. Je was toen al in staat tot meer dan prima produceren dus.
Cool!
 
Je moet het verdikke maar kunnen... Prachtig gewoon, ook een prima kwaliteit, mooie beelden, maar ongeveer na de helft ervan bekeken te hebben, ben ik overschakeld op audio. Dan klinkt ie nog beter :)

PUIK yo! Ik zal binnenkort ook eens iets posten.

Gloomy :)
 
Bekijk bijlage Gloomer - 150 Mouchoirs Blanches.mp3


Hierzo luitjes, mijn allereerste officiële plaat die ik in Fruityloops 4 gemaakt heb.
Jullie bemerken de woordspeling, gewoon om te reden dat ik 6 jaar boel heb gehad met mijn Franse lerares :D
Een liedje over immense pijn, en gelukkig hebben we nog een doosje van 150 witte zakdoekjes,
maar ongelukkig schieten er nog weinig bomen over om die zakdoekjes te maken.

Allez, happy listening.

Gloomy.
 



Hierzo luitjes, mijn allereerste officiële plaat die ik in Fruityloops 4 gemaakt heb.
Jullie bemerken de woordspeling, gewoon om te reden dat ik 6 jaar boel heb gehad met mijn Franse lerares :D
Een liedje over immense pijn, en gelukkig hebben we nog een doosje van 150 witte zakdoekjes,
maar ongelukkig schieten er nog weinig bomen over om die zakdoekjes te maken.

Allez, happy listening.

Gloomy.

Misschien best een nieuwe thread openen voor jouw nummer. Kwestie van de deze niet te kampen :okdan:.

:doei:
Danny
 
Als je zelf ook nog iets leuks uit het verre verleden hebt dat de moeite van het beluisteren waard is dan zie ik er naar uit.

Ah Danny, ik dacht dat DigitalArt bedoelde om die tracks hier neer te planten. Okee, terug on-topic dan :)
 
Dank voor jullie commentaar allemaal :) en fantastische tracks uit jullie eigen muziek verleden. Zo zie je maar dat het bewaren van je legacy loont. Helaas zelf teveel kwijtgeraakt, maar gelukkig niet alles. Ben benieuwd hoeveel pareltjes hier nog gaan opdoemen. :beard:
 
Originally posted by JimmyEyckmans
Dat van mij wil je niet horen uit de oude doos, de oude doos is nog van dit jaar waarschijnlijk sinds ik nog maar onderhalf jaar ermee bezig ben en ik al mijn begin tracks heb verwijderd (waar ik nu spijt van heb) tip: gooi NOOIT iets weg.
.

Soms zitten er nog hele leuke dingen/ideeën verborgen in geparkeerde tracks. Laten bezinken heet dat. Weggooien in deze digitale tijd is echt niet meer nodig.


Je mag je tracks uit de oude doos overigens ook gerust in deze thread posten. Ben er best benieuwd naar. Vanuit nostalgisch oogpunt is het leuk als je dan ook vermeld welke instrumenten je toen gebruikte.

Groetjes
DA (een en al oor)
 
Leuk stukje muziek hoor, ik zat nog even wat oudere clips van je te beluisteren maar er zitten intrigerende werkjes tussen moet ik zeggen.
Wat die clips betreft; heb je een fractal generator of pluk je wat van het net?
 
Back
Top