Canto

Een buiging voor dit schoons.
Opname overstuurt helaas wel.
Maar ik herhaal de eerste zin van deze post graag: Een buiging voor dit schoons :) erg mooi.
 
Ja geweldig mooi weer! respect.

Als ik het goed begreep neem je met compressors op.
Kan het niet zo zijn dat de opname clipt ( bij de converte) maar dat je dat niet ziet omdat de compressor gain reduction toepast?

You should record vocals at an average of -18dB for 24-bit resolution. The loudest parts of the recording should peak at -10dB and be lowest at -24dB. This is to keep an even balance on the level of the vocals without distortion.

Je kunt dus wel in het digitale domein het signaal weer boosten zodat je jezelf goed hoort.
Is iig het proberen waard.

Geweldig mooie track! :okdan:
 
"Goeie wijn behoeft geen krans", zegt het spreekwoord ... dus van mij krijg je geen krans :okdan:.

Inderdaad is de stemopname wel niet in balans maar dat doet niet af aan de kunde van het muzikale én de zang op zich.

:doei:

Danny
 
Heel erg mooi ja, maar helaas clippen de vocals. Je kunt dat makkelijk oplossen door te spelen met een EQ. Doe zo voort! :)

Hola Gloomy,

Nee dat ga ik niet doen,als ik EQ op mijn stem zet gaat de hoogte er uit,en niet meer sprankelend.
Ik heb reeds de track vervangen door normalize track,en een limiter voor clipping.
Nu zijn tenoren en sopranen moeilijk om dat er leuk op te krijgen,zeker met een forse stem,en ik gebruik al -10 decibel met opnames.

Dank voor je luisteren:okdan:
 
Ja geweldig mooi weer! respect.

Als ik het goed begreep neem je met compressors op.
Kan het niet zo zijn dat de opname clipt ( bij de converte) maar dat je dat niet ziet omdat de compressor gain reduction toepast?



Je kunt dus wel in het digitale domein het signaal weer boosten zodat je jezelf goed hoort.
Is iig het proberen waard.

Geweldig mooie track! :okdan:

hola flyweight.

Dank voor je luisteren:okdan:

ja ,daar heb ik naar gekeken je hebt gelijk!
het ligt dus ook aan de compression,en sommige plugins geven ook compressie,waar je niet om vraagt,dus alles bekeken en moet nu goed gaan!
mijn dank voor het mee denken.

Groeten van Andreos:)
 
Sow, je hebt een fantastische stem. Hoop die in een volgend leven ook te bezitten. Jammer van de clipping (misschien het profiel van het geluidspectrum door je microfoon eens analyseren en het probleem aan de voorkant proberen op te lossen), maar verder is het resultaat van je productie origineel en dat onderscheid je toch van de producers die massaal mainstream muziek maken en daardoor niet of maar met moeite boven het maaiveld uitkomen.:okdan:
 
Alreeds gisteren beluisterd op soundcloud. Kreeg weer kippenvel van die stem. En dat bedoel ik zeker op een heel goede wijze!
 
"Goeie wijn behoeft geen krans", zegt het spreekwoord ... dus van mij krijg je geen krans :okdan:.

Inderdaad is de stemopname wel niet in balans maar dat doet niet af aan de kunde van het muzikale én de zang op zich.

:doei:

Danny

Hola Danny,

Dank je wel:okdan:

Groeten van andreos:)
 
Back
Top