That Time I Died

Het basisidee is niet slecht maar persoonlijk vond ik er veel te weinig variatie in om het de ganse tijd boeiend te houden. Verwerk ergens een break, laat af en toe eens een arp weg en voeg deze daarna terug toe ... werk met een melodie. Zo zal je het makkelijker boeiend houden.
En ik zou de titel ook even herbekijken ... het lijkt zo morbide :engel:.

Let wel: ik ben niet zo into deze stijl.

:doei:

Danny
 
De titel hoort bij het the mad scientists idee. Het moet het idee geven dat ik ooit gestorven ben, toch leef ik nu. Dat kan alleen the mad scientist ;) ik heb een heel idee rond dit project. De titels zijn niet zomaar lukraak gekozen. Als ik ooit zover kom dat ik kan optreden dan zou ik niet op het podium staan met keyboard. Ik zou gekleed zijn als een gestoorde wetenschapper. Op het podium staat alleen een tafel met labo spullen en elektrische dingen. Wanneer ik aan het experimenteren slaag begint de muziek. Deze muziek komen vanuit men experimenteren met als doel dat mensen zouden dansen in plaats van naar mij te kijken. Mijn experimenteren zijn immers geheim. Ik zou ook werken met een licht show.

Deze tracks zijn dus meer om op te dansen en iedereen zegt wel altijd om meer te variëren maar als ik naar soortgelijke muziek luister dan is dat met ongeveer dezelfde opbouw. Het is zo goed als heel de hetzelfde...

Ik vind het leuk dat je de tijd nam om te luisteren en reageren, ook al is het je stijl niet. Echt bedankt daarvoor!
 
Ik vind'm lekker spannend. Ik zou alleen de kick hier en daar laten stutteren. Want die is wat saai. Voor de rest: heel erg leuk! :)

Bedoel je daarmee delay op de kick plaatsen?

Ik geef zeker toe dat kwam drums men tracks niet zo goed zijn, ik heb daar nooit echt een "talent" in gehad vrees ik. In begin gebruikte ik zelfs gekochte drumloops omdat probleem te omzeilen.
Maar nu maak ik alles zelf.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de drum een klein beetje gevarieërd. Stotter effect zou ik niet weten wat je daarmee bedoeld of hoe ik het moet doen...
 
Sounds klinken goed, maar die four to the floor kick, tsja. En misschien ergens een breakdown halverwege om de spanningsboog even te onderbreken zou wel interessant zijn. Verder vooral lekker doorgaan. :okdan:
 
Ja ik probeer nu in men nieuwe tracks een andere drum te plaatsen. Ik heb geprobeerd om de drum te veranderen (de kick) in dit en een ander nummer wat resulteerde dat ik het ander nummer gewoon heb weg gesmeten. Van dit nummer ben ik ook niet meer zo tevreden nu. Maar mijn nieuwe track, die ik straks zal uploaden (hoever ik ben) die zou een ander soort kick moeten hebben.

Als jullie willen kunnen jullie wel naar de video kijken die ik bij deze song gemaakt heb, maar ik denk wel dat ik de kick terug ga veranderen naar datgene dat jullie 4 to the floor noemen...

 
Iets minder goakick/deephouse kick en meer 808 vibe beat.. en schroom niet compressors te gebruiken :okdan:
 
Sorry, hier ben ik weer met hetzelfde nummer maar kan je feedback gebruiken over de volumelevels.
Ik heb nu dingen gedaan die ik nooit gedaan heb en wil jullie mening weten want weet het niet goed meer.

Ik heb de kick VELE stiller gezet, misschien te stil nu?
Ik ga ook direct zeggen dat ik het gemixed nu heb met men samsung oortjes (voor telefoon) omdat merendeel van de luisteraars waarschijnlijk door dat medium naar de muziek luisteren.
Ik heb ook sommige van de instrumenten harder gezet zodat er meer verschil is hoop ik in volume levels.

Maar dat doe ik normaal nooit, ik heb al regelmatig ten antwoord gekregen dat alles een beetje op hetzelfde volume staat. Daarom wou ik nu eens wat experimenteren.

Als jullie willen en tijd hebben mogen jullie altijd naar het resultaat luisteren
Naar mijn mening is de kick nu te stil, maar ik heb zo de gewoonte van die veel te hard te zetten blijkbaar.

Als ze te stil is zeg het dan aub, als andere instrumenten te luid zijn, zeg het dan aub. Dat is de feedback die ik zeker graag zou horen en waar ik zeker iets kan mee doen.

https://soundcloud.com/user-398982519/that-time-i-died
 
Ja weet het, ben ant proberen er een klein beetje automatisation in te krijgen kwa volume levels, althans wat ik eronder begrijp... sorry voor de dode links...

Ik ga de liedjes wel terug uploaden zodra ze af zijn en dan zou de link terug moeten werken. Ik ben nu bezig met het liedje The Mad Scientist, dat zou er binnen een paar minuten denk ik moeten terug opstaan.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top