stranger in Paradise

andreos

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2020
Berichten
1.574
Locatie
Europa
Hola Musicfriends,

Deze gemaakt van bladmuziek en ingezongen.
Was wel enige tijd werk om hier een compositie van te maken maar dat is de hobby.
Komt van een oude musical/film.
Het is toch wat ik mis ik hoor niet zo veel mooie melodien meer,waarschijnlijk is dat geweest.



Groeten van andreos.
 
1'46", daar zit o.a. iets verkeerd in de mix, de vocals dan.. en dat komt een paar keer terug. Dus, de mix daar zou ik nog aan werken. Verder, een leuke track.. zo eens iets anders :)
 
Mooi gezongen, ik ken het origineel niet maar het heeft een mooi sfeertje. Ik hoor wel wat miniscule clipping bij een paar stukjes waarbij je stemvolume iets omhoog gaat, bij 0:44 bijvoorbeeld, maar dat geeft eigenlijk ook wel een leuke LO-FI effect.
 
Ja, een prettige track om mee te ontwaken! Karakteristiek musicalsfeertje.

Wel een beetje jammer van het overstuurde.. Zo klinken wat oude grijsgedraaide platen van mij ook.. :-)
Is dat nog te verhelpen?
 
Heel fijn nostalgisch sfeertje dit. Als je de schoonheidsfoutjes nog kunt wegpoetsen, is ie echt heel goed. Misschien kun je eens MacGyverGear vragen om iets op de sax in te spelen. Dan kun je dat midi blazertje eruit halen. Die diepe vibrato in de vocal vind ik op momenten heel erg mooi, maar ik hoor hem naar mijn smaak nu iets te vaak. Een tikkie minder, maakt het geheel misschien nog prettiger om naar te luisteren.
 
Weer 'ns wat anders, goeie interpretatie van deze klassieker.
Dat midi blazertje is idd wel een beetje jammer bij zo'n klassieke track.

Het is toch wat ik mis ik hoor niet zo veel mooie melodien meer,waarschijnlijk is dat geweest.

Daar lijkt het soms wel op tegenwoordig.
De tijd van de crooners en the Great American Songbook is een beetje geweest en waar hoor je nog de songwriters a la Motown, Carole King of the Beatles bijv die gewoon van de melodie uit gaan ipv een beat of een groove?
Ze zijn er wel maar je moet ze zoeken met een lampje momenteel.
Tijden veranderen maar wie weet komt er op een gegeven moment wel weer een revival?
 
Gelukkig zijn in klassieke muziek talloze mooie melodieën te vinden, zoals deze (@ 1:45) ;-)
 
Last edited by a moderator:
Back
Top