Lounge {track}

nou eruk, dit is t beste wat ik tot nu toe van je heb gehoord. mijn enige puntje is de bassline die is eentonig (een hele suffe basgitarist). probeer eens wat meer basslinen in de zelfde sfeer te bedenken en wissel dat af. en de snare mag ook wat afwisseling. verder hoor ik zeker vooruitgang :okdan:
 
hmm, ikzelf zou niet verder gaan met dit nummer eer dat de bassline strak is. Die bassgitaar speelt een loop-je met een 16e feel groove (heavy shuffle) terwijl het een lounge nummer is .

Het 'LFO-gefilterde electrisch piano geluidje' die het eerst er bijkomt klinkt dof in de oren, misschien een cut rond de 400 hz en een boost rond de stem frequentie (2/3 Khz)

De beat klinkt me teveel naar een softwareversie van de linndrum.. Die zou iets minder breed gepanned kunnen worden met een minder 'brede'galm op de snare. < mooier zou zijn als je de snare droog houdt en heeel af en toe een vette 'galm-uitschieter'maakt (!) dat verhoogt het 'wow!-een-galm' effect ;)

Tonaal, de bassgitaar zou af en toe eens uit kunnen schieten naar de '9' dus tov van C1 naar D2 noot.. let maar op.

Het gitaartje dat erbij komt vind ik wel relaxed, maar de LFO die op het filter staat is niet lekker geclocked maar dat is misschien je bedoeling ook, lekker losjes.. kan. Hij zou ook wat meer naar een hoek gepanned kunnen worden.

Het is launge dus ik zou wat spacey-blieb geluidjes (hier dan wel veel galm!) op de achtergrond gooien af en toe om te compenseren met de droge snare..

Tot slot, misschien dat een lekker flauw square-synth leadje de boel lekker opfrist.. (a la Daft Punk, Something about us)

suc6!
 
Laatst gewijzigd:
Thanx man, goeie inhoudelijke reactie!
En ook tof dat je die lead erbij heb gezet!
Ik vind het wel een goed idee!
Bedankt voor de tips, ik ga er zeker naar kijken! Ik zal een nieuwe versie plaatsen als ik die heb!
Nog meer mensen met tips?
 
Ik vind het trouwens wel onzin, dat je telkens zegt; omdat het lounge is dit en omdat het lounge is dat. Ik maak gewoon een track, en het resultaat blijkt in de categorie lounge te passen, ik maak geen nummer om lounge te maken...
Die bassgitaar speelt een loop-je met een 16e feel groove (heavy shuffle) terwijl het een lounge nummer is .
dat vind ik onzin, het is lounge... dus??, ik vind het er prima in passen. En lounge heeft toch geen standaard groove ofzo dat is juist het vette van lounge. Ik ga de bassline nog wel gevarieerder maken hoor dat wel.
Verder ben ik heel blij met je reactie hoor! ik heb er echt wat aan
 
Je hebt gelijk, ik zag het ook. Ik wilde het nog aanpassen.. wat ik bedoelde was eigenlijk dat het echt niet paste in dit specifieke nummer :o: helemaal waar :) maar als je hem toch wil gebruiken in het nummer, zou je het misschien als een soort eenmalige 'fill' kunnen doen waarbij zowat alle geluiden en iig de beat er in meegaat; in die shuffle feel.

Ga ook weer eens aan de launge denk ik.. toch wel relakst
 
Je bedoeld dus dat de drums en de baslijn een andere groove hebben, waardoor het niet precies gelijk loopt? Daar zou ik even beter naar moeten luisteren. zou kunnen...
 
Hier een nieuwe versie met wat variatie in de baslijn en een soort lead/pad achtig geluid erbij en de mix iets veranderd
Download
Ben benieuwd wat julllie er nu van vinden!??
 
Zeer rlx. Originele overgang als je het boeltje daar een toontje hoger en lager laat gaan. Ik vind dit zeer oke. Had ik een hotel dan had je een vaste afnemer!:D
 
begint lekker rustig, chille bende dit!!!vind wel dat na de 1e break de bass er wel wat eerder in mag komen, zo spannend is de break niet om hem zo lang aan te houden voordat ie weer gaat rollen... het effect wat er dan inkomt vind ik niet passend en veel te hard, en verstoort de chillmode drastisch, misschien zelfs dramatisch, funky gitaartje is lekker!!! hmmm,dat effect moet je echt uithalen!!! argh!!! leuk dat de nootsetting aan het eind nog even veranderd, das een lekkere afwisseling...

leuke track, maar dat effect kan echt niet!!!
 
Thanx, ja ik heb ook gehoord dat dat effect nogal te hard in de mix staat, dus ik zet hem nog zachter, maar ik laat hem er wel in. Maar als hij zachter zal ie een stuk beter in de mix passen.
En die bas mag er inderdaad eerder inkomen, goed opgemerkt! Ik ben ook nog bezig met een soort voor improvisatie pianotje er doorheen...
 
Origineel geplaatst door eruk
Thanx, ja ik heb ook gehoord dat dat effect nogal te hard in de mix staat, dus ik zet hem nog zachter, maar ik laat hem er wel in. Maar als hij zachter zal ie een stuk beter in de mix passen.

hmmm,ik betwijfel het ten zeerste, gezien de toonhoogte van het effect ook niet past en daardoor een storende factor blijft...
 
Lekker bassje :)

Vind dat de beat nog wel iets viezer mag. Misschien door de QUADRAFUZZ lichtjes heenhalen?

succes !
 
Back
Top