Maak vandaag een track met je 808.

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.953
Locatie
Hilversum
Het is vandaag 8-08-2020 dus weer tijd voor een specifieke track te maken met een Tr-808.
hoe mooi zou dat zijn . Post deze de komende week. (Je mag ook samples gebruiken.
 
Ja cool! Gister met mijn wannabee 808,303 en Jx8p een filmpje gemaakt om vandaag te kunnen posten, maar toch niet helemaal happy mee. Dus zal van de week ff nieuwe take doen.
 
Ja cool! Gister met mijn wannabee 808,303 en Jx8p een filmpje gemaakt om vandaag te kunnen posten, maar toch niet helemaal happy mee. Dus zal van de week ff nieuwe take doen.

Ben benieuwd.....
 
Hier een nummer met de RD8 en Jx3p , in de eerste minuten zitten er wel een paar klikjes, volgens mij de kinderziektes van de RD8 maar kan ook aan mij gelegen hebben :D . Volgens mijn vriendin mijn slechtere werk :walker:
 

Attachments

  • JX3p_RD88.mp3
    7 MB · Bekeken: 98
Als je een Roland synthesizer met ingebouwde 808 kit hebt mag je ook meedoen neem ik aan? :)

Toon die spooky lead vond iets 'te' maar verder lekker :okdan:

edit: Heb alvast een van mijn favoriete 808 klassiekers opgezet om in de stemming te komen.. 8)

 
Laatst gewijzigd:
Beetje moeilijk. Ligt 3.5u vliegen van me. Hoeveel mensen op sf hebben er een 808? Vermoedelijk een paar?
 
Hier een nummer met de RD8 en Jx3p , in de eerste minuten zitten er wel een paar klikjes, volgens mij de kinderziektes van de RD8 maar kan ook aan mij gelegen hebben :D . Volgens mijn vriendin mijn slechtere werk :walker:

Een behringer RD8 is toch geen Roland TR-808? Sommige mensen denken echt dat ze met die namaak prul een origineel hebben. Je kan evengoed samples gebruiken en ook denken dat je het instrument hebt... Maar de track op zich is wel goed gedaan. Zeg tegen uw vriendin dat nick1000 het heeft gezegd.
 
Laatst gewijzigd:
Mag een yocto 808 met originele japanse transistors ook? Ben pas eind aug thuis om iets nieuws te braden.
 
Een behringer RD8 is toch geen Roland TR-808? Sommige mensen denken echt dat ze met die namaak prul een origineel hebben. Je kan evengoed samples gebruiken en ook denken dat je het instrument hebt... Maar de track op zich is wel goed gedaan. Zeg tegen uw vriendin dat nick1000 het heeft gezegd.

:beard: :doei:
 
Mag een yocto 808 met originele japanse transistors ook? Ben pas eind aug thuis om iets nieuws te braden.
Goeie track!

PS:of het japanse ,amerikaanse of EU transistoren zijn maakt niets uit aan de sound,enkel de pinout van de transistoren zijn anders ;)
 
”Aanieder” gewoon een track maken met 808 sounds. Of het een Miami yockto rd8 de laatste digitale Rolands / s950 / ensoniq mirrage / ableton live of wannebee 808 R8M , gewoon doen.
 
Click image for larger version  Name:	B8A401E2-5E31-445A-A394-EAAE33727428.jpeg Views:	0 Size:	69,8 KB ID:	3774490
Foto uit de oude doos. 2008
een foto van je lovely 808 (echt of cloon ) is ook al leuk.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb nepethon (808 kloon virtual instrument) maar bedacht me dat mijn oude trouwe QuasiMidi Quasar ook een (beperkte) 808 sample-set heeft... dus het leek me een leuk idee om de Quasar dan maar het werk te laten doen. Geen lange track want het wordt veel te heet in mijn studio...

https://soundcloud.com/strangedelight/districtly-808
 
electra.

1 808 1xkorgtridentmkII plit mode synthese all bass laag en strings hoog. de chain is Trident in een kc550 net zoals de 808 twee nog overgebleven hele Neumann U47Tube stereo Ervoor 2x siemens v72 2x KT 1176 x2 KT La2a Ableton10 reverb is ultraverb van Eventide verder heb ik weinig tijd door een "studio breakdown"
fantasiaelekro003
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top