nieuw 07/08/20: Breaking Through

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.127
Locatie
Belgie
Dit is men laatste nieuw liedje dat ik gemaakt heb. Kan zijn dat ik er nog kleine veranderingen moet op aanbrengen. Ik heb al veel advies gekregen over hoe ik men tracks beter kan maken, en dank daarvoor voor de wil om mij te helpen. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het misschien beter is dat ik een soort van samenwerkingzoek met iemand zodat ik me geheel en alleen op het composeren kan focusen.
Wanneer jullie immers iets uitleggen dan moeten jullie begrijpen dat het voor jullie makkelijk is. Omdat jullie het kennen.

Het is een beetje zoals wanneer ik iets over de dvd speler tegen mijn 72 jaar oude moeder uitleg. Uiteindelijk kan ik het beter gewoon zelf doen.
Het kan ook zijn dat vele van die verbeteringen automatisch komen over de jaren, dat zou makkelijker zijn voor mij.

Wanneer ik voor het autorijbewijs ging, had ik niemand die mij kon leren dus moest ik autorijschool volgen.
Dat waren ocharme een tiental uren, dat was echt niet genoeg. Ik ben dan ook heel erg bang achter het stuur en gestresseerd.
Had ik met iemand kunnen leren, en langer dan een jaar kunnen oefenen met die persoon dan had dat waarschijnlijk beter gegaan.

Misschien is het met muziek maken hetzelfde. Het ding is, en ik ben daar altijd eerlijk over geweest: ik ben niet echt mee met die technische kant van daw en dit en dat.
Het enige dat ik een beetje kan is componeren denk ik. Die technische zaken die intreseren me ook niet veel, dat is ook een groot probleem want ze kunnen de track zeker beter maken. Het probleem is dat wanneer ik een liedje van dit genre maak, ik in een gevoel word gesleurd. En ik hoor al die zaken die het minder goed maken gewoon niet meer. Ik voel iets.
Op den duur ben ik niet meer naar de technische kant aan het zoeken in mijn liedjes, maar naar dat gevoel. En zodra ik iets voel is het goed voor mij.
Dan is mijn werk gedaan.

Daarom is het misschien beter dat ik een soort van samenwerking zoek met iemand die in die technische zaken beter is?

In ieder geval, hier het liedje, ik hoop dat sommige er toch nog van kunnen genieten. Ik hoop ook dat jullie van verassingen houden.

https://soundcloud.com/mo7ex/breaking-through
 
Dag Jimmy :doei:

Compositorisch zit het weer heel mooi in mekaar en je geluidskeuze is ook prima. Over de in het verleden aangehaalde punten ga ik het niet hebben. Ik wil je wel even vragen om het opnieuw op te nemen en dan het volume iets zachter te zetten. Bij mij vervormt het regelmatig omwille van te hard opgenomen.

Voor de rest niets dan lof :okdan:

:doei:
Danny
 
Dag Jimmy :doei:

Compositorisch zit het weer heel mooi in mekaar en je geluidskeuze is ook prima. Over de in het verleden aangehaalde punten ga ik het niet hebben. Ik wil je wel even vragen om het opnieuw op te nemen en dan het volume iets zachter te zetten. Bij mij vervormt het regelmatig omwille van te hard opgenomen.

Voor de rest niets dan lof :okdan:

:doei:
Danny

oei dan moet ik straks inderdaad alles eens herbekijken. Ik dacht nochtans meer dan genoeg ruimte gelaten te hebben alvoor izotope elements erop los te laten om de loudness wat hoger te krijgen.
Ik heb daarna nog wel wat hermixed, misschien zit daar het probleem. Zal straks eens kijken wat ik kan doen.
 
Ik sluit me aan bij wat Danny al geschreven heeft.

Over de technische kant, ik dacht er een jaar of 9 geleden toen ik begon net zo over. Het gaat om het gevoel en dat is het belangrijkste. Maar ik heb in de jaren erna echt geleerd dat de technische kant minimaal 50% van de kwaliteit van je track bepaalt. Het is absoluut de moeite waard om je daarin te gaan verdiepen. En als je eenmaal wat resultaat haalt, zul je zien dat het ook leuk is om te doen. Ik vergelijk het produceren van muziek wel eens met architectuur. Als een architect creatief een gebouw ontwerp, maar niet aan de technische kant denkt omdat hij geen zin heeft om zich erin te verdiepen, valt het gegarandeerd in elkaar. Er zijn meer dan voldoende tutorials op YouTube beschikbaar die je op weg kunnen helpen.
 
Wederom, zeer mooi & lieflijk nummer. Doe gewoon wat je hart je ingeeft, ik geniet van je muziek... en al doende leert men... Probeer hetgene wat je interesse trekt, even op te zoeken op Youtube. Kàn helpen. Neem ook je tijd om andere dingen te doen dan te componeren. Veel succes, Gloomy :)
 
Dag Jimmy :doei:

Compositorisch zit het weer heel mooi in mekaar en je geluidskeuze is ook prima. Over de in het verleden aangehaalde punten ga ik het niet hebben. Ik wil je wel even vragen om het opnieuw op te nemen en dan het volume iets zachter te zetten. Bij mij vervormt het regelmatig omwille van te hard opgenomen.

Voor de rest niets dan lof :okdan:

:doei:
Danny

Okay, heb het arrangement geopend in men daw en ozone elements uitgeschakeld op de track maar geen enkele van de instrumenten en de master gaat boven de -6db. Ik snap dus niet goed wat er disorted zou moeten klinken. Clipping gebeurt normaal toch als je boven de 0db gaat?

Kan je even zeggen waar je het probleem ondervind of met welk instrument? Het is wel zo dat op een gegeven moment twee strijkers tegelijk spelen en wanneer de ene zwijgt, spreekt de andere. Beetje als tik tak tik tak.
Is het dat misschien dat je bedoeld, dit gebeurd rond 2.45. Het is al de hele tijd aan de gang dan maar door een paar instrumenten uit te schakelen hoor je het rond 2.45 duidelijker...

Is het dat misschien dat je bedoeld?
 
Het is al gelijk in het begin dat het bij mij overstuurt. Als je nergens boven de -6dB komt, zou het inderdaad niet mogen :confused:. Zijn er nog anderen die oversturing ervaren? Als dat niet zo is, zou ik er niet veel tijd in steken.

:doei:

Danny
 
Ja inderdaad ik ga er nergens over... Kan het iets met ozone plugin te maken hebben dan? Dat bij het verhogen van de loudness iets misgaat?
 
Back
Top