Sea below the Dark Skies (Dream project met Roli Seaboard en gitaar)

Jason31

Madman J
Lid sinds
11 Maart 2008
Berichten
2.142
Locatie
Almere
Mijn nieuwe track ligt iets buiten mijn comfort zone, ook een beetje omdat ik nog steeds met de Seaboard aan het klooien ben en daar toch vooral geluiden uit komt die zich leent voor rustige Dream muziek.
De Clarinet is op de Seaboard gespeeld, de drums zijn van Roli Drums, daarin zitten leuke effecten bij het gliden en sliden. De gitaar is gewoon mijn gitaar.
Ik vind het zelf nog niet optimaal klinken maar het lukt me niet zo goed meer om te horen waar ik kan verbeteren (heb het al te vaak gehoord nu). Ben benieuwd of jullie nog tips hebben?

https://soundcloud.com/madman_j/the-beach/s-j4MnZTlUPu3
 
Wow, deze is mooi. Maar idd, de percussie mocht wat meer op de voorgrond. Voor de rest ben ik me echt aan't amuseren. Wat een talent hier toch, zeg. ;)
 
Eens een andere maatsoort dan 4/4 ;). De branding klinkt gelijk héél uitnodigend met dit warme weer. Ik denk dat het enkel de snare is die een beetje op de achtergrond dreigt te geraken. De andere drumsounds klinken voldoende door (de hihat zelfs redelijk sterk maar niet té).
Het is duidelijk dat je met zo'n Seaboard flink wat nuances kan inbrengen ... mooi, die klarinetsound. Je gitaarspel is ook mooi en zuiver uitgevoerd en heeft zeker een toegevoegde waarde.
Wat ik een beetje mis, is een duidelijke baslijn. Ik denk dat je de basnoten vooral met de piano-acthige sound genereert. Het zou niet misstaan om daar een basgitaar nog onder te plaatsen en dan zorgvuldig mixen zodat ze mekaar niet in de weg gaan zitten.

Dit is in ieder geval een sfeervol stukje muziek :okdan:. Zeer goed gedaan.

:mexico:
Danny
 
Thanks, het is inderdaad in 6/8 gemaakt, kwam wel wat hobbeltjes tegen hierdoor, ik heb ook met een bassline zitten stoeien maar pakte niet zo goed uit, heb toen wat meer bas ui de piano gepakt maar het klinkt allemaal net niet zoals ik wil, en ook met de drums niet. Ik ga er toch nog het een en ander aan schroeven en hoop ik nog een verbeterde versie te kinnen laten horen binnenkort.
 
Mooie akkoorden, sfeer en gitaar :okdan:
Het grootste 'probleem' is de ritme sectie
Waarschijnlijk is dit beter zonder de huidige drums
Of nieuwe drums met baslijn
 
In potentie een heel mooie track. De sfeer is fijn melancholisch en de solo's zijn mooi. Die gitaar is werkelijk prachtig. Moest meteen aan Mark Knopfler denk. Waarom dan "in potentie"? Ik hoor een aantal dingen waar je echt nog even aan moet werken. Die klarinet kan eigenlijk niet :). Zo'n prachtig nummer en muzikaal knap en dan dit geluid erin? Als je geen goed alternatief hebt, zou ik gewoon een synth gebruiken. Het tweede wat me lichtelijk stoort zijn de drums. SB-SIX schreef al dat ze wat op de achtergrond liggen. Ik zou daaraan willen toevoegen dat het wel heel erg midi klinkt. En ik mis de broodnodige variatie in de drumtrack. Voor iemand met de kwaliteiten om deze track te maken, moet dat niet zo ingewikkeld zijn. De branding in het slot zou ik eruit halen. In het intro is het leuk, maar twee keer en dan in het slot, wordt cheesy :).

Absoluut hoogtepunt is voor mij echt je gitaarwerk. Man wat prachtig. Ik zou heel graag eens van je kunsten gebruik maken voor een van m'n eigen tracks.
 
Het is idd een beetje tam want toen de gitaar erin kwam raakte ik meteen geboeid er kwam er wat meer spanning in, mooie sound trouwens die gitaar terwijl zoals al aangegeven wordt klinken sommige andere sounds wel erg midi.
Je vraagt wat tips; ik zou in jouw geval één of twee onverwachte breaks erin bouwen, een leuke melodie of een tempowisseling bijv waardoor er meer gang inkomt.
Een beetje meer wat struktuur als song zou wel lekker zijn, nu kabbelt het teveel door.
 
Allemaal bedankt voor alle feedback. Ik heb voor een groot deel de tips overgenomen, vooral het gedeelte over de drums, die waren gewoon erg slecht, nu is het vrij lastig een drumbeat te maken in 6/8, ik heb dus een beetje gesmokkeld met EZdrummer, maar het klinkt hierdoor wel een stuk beter. Bassline heb ik nu ook gemaakt en toegevoegd, en nog hier en daar wat aanpassingen, tot slot heb ik hem in Soundcloud door de Dolby mastering tool gehaald. Ook al was niet iedereen lyrisch over de Clarinet, heb ik deze er toch in gelaten, ik heb het geprobeerd met andere instrumenten maar dit geluid was het meest expressief voor de Roli, ook de zee op het einde heb ik erin gelaten, ik hou van cheese :W. Er zullen vast nog wel wat aanpassingen gedaan kunnen worden, maar ik ben er nu zo lang mee bezig geweest, ik kan het niet meer horen. Op naar het volgende project. :okdan:
Zou het wel leuk vinden om van jullie te horen hoe jullie het nu vinden klinken:

https://soundcloud.com/madman_j/the-beach
 
In potentie een heel mooie track. De sfeer is fijn melancholisch en de solo's zijn mooi. Die gitaar is werkelijk prachtig. Moest meteen aan Mark Knopfler denk. Waarom dan "in potentie"?

Absoluut hoogtepunt is voor mij echt je gitaarwerk. Man wat prachtig. Ik zou heel graag eens van je kunsten gebruik maken voor een van m'n eigen tracks.

Ik had hier nog niet op gereageerd, bedankt voor de complimenten en ik wil zeker wel een keer iets voor je inspelen als je een riffje of een solo nodig hebt.
 
mooi! (alleen de laatste versie beluisterd, over roli, komt nog in andere thread. en opvallend wilde ook eens drums, niet 4/4 maken, ik heb weinig kennis van maatvormen, en het is nu 2 weken geleden. dus ik moet wat ik net had geleerd opnieuw leren. volgens mij had ik iets vreemds in 3/8.....) simpel: lekker gemaakt, met gevoel, en vakmanschap.
 
Hola Jason,

Gewoon niets meer aan doen ,ik vind het mooi:halleluja
door door te gaan kan je het ook verprutsen:D
dus voor jouw af:kroon:

Groeten van andreos:)
 
Vind deze ook heel mooi en heb 'm geliked op Soundcloud. Echte gitaar, super man! :)

Alleen de clarinet vind ik ook minder. Dat instrument is hier een beetje out of place. Volgens mij had een sax echt beter geklonken. Maar je koos ervoor om het zo te laten en dat is prima natuurlijk.
 
Naar aanleiding van deze track in het gitaardraadje maar even het topic opgezocht. Echt heel gaaf wat je doet met de gitaar en ook dat Seaboard!! :luv::halleluja

 
Last edited by a moderator:
Back
Top