Purple Blue - Free

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.290
Locatie
Nijmegen
Ondanks dat ik aan t herstellen ben van burnout is t me gelukt om weer s een nieuw nummertje te maken. Kostte veel energie maar levert ook weer wat op. Deze is bedoeld als slotstuk van een EP met 4 nummertjes die ik op Bandcamp ofzo wil plaatsen.
Niet echt synthwave deze keer, wel retro invloeden. Veel werk gestopt in de gitaarpartij. :D
Gebruikte VSTs: Spire (x3), Nexus (x4), Omnisphere (x3) en Battery.
Feedback welkom! :doei:

 
Ondanks dat ik aan t herstellen ben van burnout is t me gelukt om weer s een nieuw nummertje te maken

Heel vervelend voor je. Wel fijn dat je in ieder geval alweer de power vind om met muziek in de weer te gaan... doe 't lekker rustig aan en we zien 'm wel verschijnen... of niet... allemaal goed. Take care!!
 
Fijn dat muziek maken als therapie kan dienen bij allerlei ziektes en kwalen. Ik hoop ten stelligste dat je herstel spoedig verloopt :okdan:. Aan deze track is het in ieder geval niet te merken dat je het nu wat moeilijker hebt, hoor. Steekt prima in mekaar, positief en opgewekte mood, inderdaad heerlijke 80-ies retro invloeden. Mix is super afgewerkt en dat gitaarwerk is inderdaad heel knap ingespeeld. Je zou denken dat het een echte is :halleluja. Muzikaal gebeurt er ook veel en het blijft boeien tot het einde.
Ik vind persoonlijk het basgeluid (volle maten als achtergrond van de arpeggio) dat er zo nu en dan bij komt, erg knap klinken.

Kortom: erg goeie track.

Veel succes :okdan:.


:doei:
Danny
 
Leuke track met goeie afwisselingen en de gitaarpartijen zijn heel lekker.
Succes met je herstel in ieder geval!
 
Hola bahamut,

Ja klinkt gewoon goed of streef je perfectie na!
Maak het je maar niet moeilijk er bestaat geen perfekte track,en dan klinkt het nog voor iedereen anders:D
dus gewoon PRACHTIG:halleluja

Groeten van andreos.:)
 
Wat een lekkere track is dit zeg! :okdan: Dat sfeertje is zo ontzettend fijn. Basje perfect. De meeste sounds kloppen ook. Gitaar heel fijn. Is het geen echte?

Een paar details die ik anders zou doen, let wel details, 5% van het geheel...
- Die gated pad zou ik iets anders voor kiezen. De hele track speelt zich af in de jaren 80, maar die pad ergens begin 2000 :)
- Piano arp die erop 0:40 inkomt mag van mij nog wel een tikkie extra detune krijgen om de sfeer compleet te maken.
- Die vette clap vanaf 0:55 mag een langere delay krijgen.
- Gitaar van 1:13 tot 1:31 zou een heel klein tikkie naar links opgeschoven mogen worden. Is het nou een wav of toch een vst? Ik hoor het echt niet. Ik heb ook geen verstand van gitaren :). Nu komt ie bij bijna elke noot echt net een beetje te laat voor de flow van de track. soms kan heel mooi zijn om net iets na de tel te pelen, als je iets wil laten slepen. Hier denk ik dat het mooier is als je net iets eerder speelt. In de rest van de track valt het me niet op. - Vanaf 1:42 kan de snare wat meer hoog krijgen. In het eerdere stuk was het overigen sprima. Hier vraagt ie om nadrukkelijker aanwezig te zijn.
- Vanaf 2:11 is een mooie plek voor een scheurende sax met heel veel reverb, zoals ze deden destijds.
- De gitaar zou ik de laatste maat war langer laten doorklilnken.

Let wel, dit zijn zoals gezegd details (en puur persoonlijke smaak). Ik vind de track zoals hij is al echt fantastich.
 
Bedankt allemaal.
Jij hebt oog (oor) voor detail van Lansberg! Ik laat 'm nu zo, maar kan me wel vinden in sommige opmerkingen.
Toen ik met die gated pad bezig was, besefte ik me ook dat die niet zo retro was, maar ik hoef niet per se 100% retro sound te hebben. Vond 't wel een lekkere spacy toevoeging.

Voor de liefhebbers: Net zoals in m'n vorige tracks is de gitaar een patch uit Omnisphere (PRS Lead Guitar) waarbij ik wat heb zitten pielen met de geweldige ingebakken effects, in het bijzonder de SMOKE Amp Simulator. Daarmee kan je dezelfde gitaar patch een verschillend karakter geven met de diverse Amp modellen, overdrive, e.d.
https://support.spectrasonics.net/ma...tortion-page21
Daarnaast kun je simpelweg met de velocity waarden verschillende articulaties uit de gitaarpatch krijgen.
Dus als ik tijdens het inspelen niet overal de juiste velocity pak, is dat eenvoudig handmatig te corrigeren.
De gitaar is live ingespeeld met hier en daar wat quantize.
Ok nu heb ik 't wel verklapt allemaal ;)
 
Laatst gewijzigd:
Hey Bahamut, weer een erg fijne track die je hebt afgeleverd! :okdan: Alleen de opbouw vind ik persoonlijk wat traag, ik zou de gitaar er sneller laten inkomen en afwisselen daarmee. De snare zou ik zelf ook iets meer body geven. Ik kijk uit naar die EP!!!

Hopelijk raak je snel weer verlost van je dip, het zijn geen gemakkelijke tijden, gelukkig hebben we synthwave 8)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top