Twee tracks; Open World. En; Smoke Connection

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Heb van deze tracks ook nog videoclips gemaakt, alleen ben ik die van Smoke Connection (voorlopig?) even kwijt. Staat vermoedelijk nog op een andere pc (op mijn werkplek-dagbesteding).
Verder vond ik het moeilijk om een keuze te maken uit mijn vele (ook nieuwe) tracks en heb daarom maar gekozen voor deze twee tracks;




Heb zelf wel een lichte voorkeur voor Smoke Connection.
Open World is ook wel mooi, maar iets aan de lange kant.
Feedback is welkom!
 
Hola Robi,

Ja dat is een snelle track,maar ik zit niet in dit soort muziek:D
Maar het klinkt goed:halleluja

Groeten van andreos.
 
Waar blijf je die geluiden halen man, geen enkele dezelfde die je gebruikt! Ik vond ze wel leuk om naar te luisteren. Beetje repetitief en lang, maar dat geeft niet. Weet je, eigenlijk maak je grappige muziek, kijk nu eens naar dat tempowissel in SMoke Connection... Fantastisch.

Greetz. Gloomy :)
 
Geen van beiden zijn tracks die binnen mijn smaak liggen. Maar wat ik nauwelijks kan bevatten is waar je de tijd en fantasie vandaan haalt om zo veel te creëren. Ofwel maak je zelf je eigen geluiden, maar daar kruipt flink wat tijd in. Ofwel gebruik je presets maar ook dat vraagt weer tijd om door alle libraries te wandelen en de geluiden die je goed vindt, te verzamelen. En als de geluiden er dan zijn, moet je nog de fut en moed hebben om aan de muziek zelf te beginnen.

Dus hoe je dit klaart, is voor mij een mysterie maar je doet het toch maar :okdan:.


:doei:

Danny
 
Open World vind ik erg goed, brengt een heerlijk mysterieus sfeertje, mooie geluiden en vooral met die beelden erbij is het zelfs een beetje psychedelisch, ik ben een grote Pink Floyd fan en de sfeer heeft hier wel iets van weg in sommige stukken, wat ik dus erg waardeer.

Smoke Connection ligt iets minder in mijn straatje, de wisselingen van loops klinken wel erg leuk en de arps en geluidskeuzes zijn ook erg goed. Echter vind ik er te weinig spanning inzitten en daardoor te repetitief.
Maar al met al 2 mooie tracks gebouwd :halleluja
 
Geen van beiden zijn tracks die binnen mijn smaak liggen. Maar wat ik nauwelijks kan bevatten is waar je de tijd en fantasie vandaan haalt om zo veel te creëren. Ofwel maak je zelf je eigen geluiden, maar daar kruipt flink wat tijd in. Ofwel gebruik je presets maar ook dat vraagt weer tijd om door alle libraries te wandelen en de geluiden die je goed vindt, te verzamelen. En als de geluiden er dan zijn, moet je nog de fut en moed hebben om aan de muziek zelf te beginnen.

Dus hoe je dit klaart, is voor mij een mysterie maar je doet het toch maar :okdan:.


:doei:

Danny

Het klopt inderdaad wel dat ik regelmatig presets gebruik.
Dat zou ik wat minder moeten doen.
En iets meer zelf tweaken met softsynths etc (wat ik ook wel tof vind trouwens).
Had me eigenlijk voorgenomen om het rustiger aan te doen, sinds eind juli.
Steeds als ik gas wil terugnemen en het kalmer aan wil doen, begint het echter weer te kriebelen en ga ik er weer vol voor.
Toch zou ik iets minder moeten produceren en hier plaatsen.
Ook wat uit zelfbescherming.
 
Open World vind ik erg goed, brengt een heerlijk mysterieus sfeertje, mooie geluiden en vooral met die beelden erbij is het zelfs een beetje psychedelisch, ik ben een grote Pink Floyd fan en de sfeer heeft hier wel iets van weg in sommige stukken, wat ik dus erg waardeer.

Smoke Connection ligt iets minder in mijn straatje, de wisselingen van loops klinken wel erg leuk en de arps en geluidskeuzes zijn ook erg goed. Echter vind ik er te weinig spanning inzitten en daardoor te repetitief.
Maar al met al 2 mooie tracks gebouwd :halleluja

Bedankt voor je reactie.
 
Het klopt inderdaad wel dat ik regelmatig presets gebruik.
Dat zou ik wat minder moeten doen.
En iets meer zelf tweaken met softsynths etc (wat ik ook wel tof vind trouwens).
Had me eigenlijk voorgenomen om het rustiger aan te doen, sinds eind juli.
Steeds als ik gas wil terugnemen en het kalmer aan wil doen, begint het echter weer te kriebelen en ga ik er weer vol voor.
Toch zou ik iets minder moeten produceren en hier plaatsen.
Ook wat uit zelfbescherming.

Tja ... als je prettig werkt met presets dan is daar toch niets mis mee, hoor ;). Het gaat er tenslotte om dat je er plezier aan beleeft en alleen jij bepaalt dat :okdan:. En je kan maar zo veel inspiratie hebben als je er veel fun aan hebt :dj:.

:doei:

Danny
 
Vind vooral de eerste track zeer geslaagd, erg mooie opening en lekker mysterieus sfeertje. :okdan:


Over presets:
Het gaat om het eindresultaat. Ik maak ook regelmatig gebruik van presets, vaak wel in meer of mindere mate getweakt, en soms niet eens meer te herkennen, maar toch... het voelt misschien niet super creatief maar als het eindresultaat maar uniek genoeg is, dan boeit 't me eigenlijk niet meer.

Wat ik wel minder vind, is onaangepast allerlei voorgebakken samples gebruiken. Ik weet niet of jullie bekend zijn met Simon Posford van Hallucinogen en Shpongle, maar ooit was ik in de ban van zijn album Are You Shpongled? De laatste track van dat album vind ik nog steeds super. Hoe dan ook, toen ik erachter kwam dat hij halve sample CD's had leeggehaald (van Distorted Reality ofzo) verdween toch wel een beetje van de magie....
 
Vind vooral de eerste track zeer geslaagd, erg mooie opening en lekker mysterieus sfeertje. :okdan:


Over presets:
Het gaat om het eindresultaat. Ik maak ook regelmatig gebruik van presets, vaak wel in meer of mindere mate getweakt, en soms niet eens meer te herkennen, maar toch... het voelt misschien niet super creatief maar als het eindresultaat maar uniek genoeg is, dan boeit 't me eigenlijk niet meer.

Wat ik wel minder vind, is onaangepast allerlei voorgebakken samples gebruiken. Ik weet niet of jullie bekend zijn met Simon Posford van Hallucinogen en Shpongle, maar ooit was ik in de ban van zijn album Are You Shpongled? De laatste track van dat album vind ik nog steeds super. Hoe dan ook, toen ik erachter kwam dat hij halve sample CD's had leeggehaald (van Distorted Reality ofzo) verdween toch wel een beetje van de magie....

De laatste tijd maak ik iets meer gebruik van presets en ook samples.
Probeer deze wel zo veel mogelijk te tweaken.
Daarnaast probeer ik ook veel andere dingen te doen, zoals (bas)gitaar, drums, (soft)synths, vocals etc.
Wil dus niet volledig afhankelijk gaan worden van voorgebakken presets, samples oid.
Zie het vooral een soort van hulpmiddel.

Dat wat betreft Simon Posford, kan ik je gevoel me volledig voorstellen.
Vind zijn muziek overigens wel erg tof.
 
Vind vooral de eerste track zeer geslaagd, erg mooie opening en lekker mysterieus sfeertje. :okdan:


Over presets:
Het gaat om het eindresultaat. Ik maak ook regelmatig gebruik van presets, vaak wel in meer of mindere mate getweakt, en soms niet eens meer te herkennen, maar toch... het voelt misschien niet super creatief maar als het eindresultaat maar uniek genoeg is, dan boeit 't me eigenlijk niet meer.

Wat ik wel minder vind, is onaangepast allerlei voorgebakken samples gebruiken. Ik weet niet of jullie bekend zijn met Simon Posford van Hallucinogen en Shpongle, maar ooit was ik in de ban van zijn album Are You Shpongled? De laatste track van dat album vind ik nog steeds super. Hoe dan ook, toen ik erachter kwam dat hij halve sample CD's had leeggehaald (van Distorted Reality ofzo) verdween toch wel een beetje van de magie....

Mee eens, ik gebruik wel samples voor de aankleding maar om nou complete melodietjes te gebruiken gaat heel ver, ook midi files schijnen veel gebruikt te worden, eigenlijk is het dan alleen nog maar knip- en plakwerk. Maar ook daar geldt wel dat je vrij bent om het te gebruiken, of een ander het nou leuk vindt of niet. Ik vind Splice toch wel een uitkomst om makkelijk de samples te vinden die je op dat moment nodig hebt, daar hoef je tenminste niet een complete pack te kopen maar kan je gewoon iets uit verschillende packs plukken wat je nodig hebt, bij mij zijn het meestal drops, wat grooves en vocals of omgevingsgeluiden.
 
Het intro van open world is redelijk geniaal. Tot de beat erin kwam had ik het idee dat de track een heel andere richting op zou gaan. Ik moest even schakelen, maar het kwam helemaal goed :).

De tweede vind ik de minste van de twee. Met name de drums leiden af van al wat erachter ligt. Die zou ik strippen en er opnieuw iets voor bedenken.
 
Back
Top