ZeNN - Words

Goed hoor. Alle ingrediënten aanwezig. Ik zou het anders mixen : ik vind die bassdrum en bassound net iets té aanwezig en drukt de rest wat naar achteren. Maar dat is maar een detail. Verder niks dan een dikke plus.
 
Sounds en stijl helemaal eighties, vindt je melodie en zangpartijen erg lekker.
Pakkende song in ieder geval, hitgevoelig wat mij betreft.
 
Ik moest op momenten een beetje aan Shannon denken. Fijn tripje terug in de tijd. Eens met sKeLeTvM wat betreft de eq. Vocal zou naar mijn smaak ook iets luider mogen. Past wel in het stijltje van toen.

Heb je nou autotune op de vocal gezet joh? :D
 
Ja maar dat klopt daar toch ook, (waar het overdrevn aanwezig is)?
Bovendien, ik pretendeer geen zanger te zijn, maar *iemand* moet toch die popnummers inzingen?
 
Tuurlijk. Ik vind het ook een prima track hoor. Het is meer dat het zo duidelijk hoorbaar is, dat het lijkt of het als stijl element is toegevoegd, wat je in de hedendaagse muziek dus veel hoort. En het contract met de 80's style vond ik opmerkelijk.

Welke DAW gebruik je?
 
Na mijn supergevoel dat ik bij "Floating in a dream" kreeg, moest ik zeker deze ook eens beluisteren. Floating is wel veel meer mijn ding, maar dat neemt niet weg dat ook dit erg knap gemaakt is. Doet me aan Depeche Mode denken. Dat bas en basdrum sterk door komen, is hier niet zo'n probleem maar ik beluister dit wel op gewone multimedia speakertjes. Zang is toch ook wel dik OK, hoor.

Al bij al toch een dikke 8/10 wat mij betreft (Floating zit op 11/10 :P).

:doei:

Danny
 
Een 8 neem ik wel genoegen mee hoor ;)
Overigens gebruik ik (al jaaaaren) Cubase, vanaf de Atari ST 2.0 tot nu, uiteraard met allerlei plugins.
Wel irritant dat Steinberg bij zo ongeveer iedere release alles op de schop denkt te moeten gooien...
 
Back
Top