Nieuw 31 Juli: The Betrayal

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.127
Locatie
Belgie
Aan dit liedje ben ik vorige week wat bezig geweest, hoop dat sommige het mooi vinden.

https://soundcloud.com/mo7ex/the-betrayal
 
Je composities vind ik goed. De "standaard" workstation geluiden halen ze, vind ik, naar beneden.

Ben benieuwd hoe je composities zouden klinken met andere geluiden. Waarom probeer je niet wat gratis VST's? (Of zoek hier op het forum naar een sounddesigner die je composities van andere geluiden wil voorzien).
 
Dat kan ik zeker begrijpen. Ik moet het momenteel doen met een abo op Roland Cloud (goedkoopste 2.99€ de maand). Dat is vrij standaard. Je kan het geluid daar een heel klein beetje misschien in tweaken maar als je weet dat het VEEL verschillende presets heeft voor allerlei genres van muziek dan kan je begrijpen dat voor 3€ de maand ze ergens moeten besparen.

Ik heb al libraries van East West gezien. Ze hebben ook een abo service maar de beste kost daar 50€ de maand. En dan zit je ook nog is voor een jaar denk ik eraan vast. Maar als je de libraries in dat abo moet kopen ben je duizenden euros kwijt.

Ik heb dat geld gewoon niet maar dingen zien er een klein beetje beter uit. Normaal gezien kan ik 7 september starten met een vast contract ergens. Maar dat is maar deeltijds. Het zal in ieder geval wel mogelijk maken misschien dat ik een abonnement neem.

Tot dan zal het met deze geluiden verder moeten vrees ik...
 
Tot dan zal het met deze geluiden verder moeten vrees ik...

Jimmy, volgens mij leg jij jezelf een beperking op die er niet persé hoeft te zijn. Er is een wereld aan gratis VST's. Een hoop daarvan richt zich op "electronisch". Nou en? Misschien klinken je composities misschien nog wel toffer daardoor.

En juist als je geen of weinig geld te besteden hebben, kan je toch juist tijd investeren in je eigen kennis en/of je vaardigheden trainen?

Of bundel je krachten. Als je persé "realistische" instrumenten wilt, print je partijen uit naar partituren, deel ze uit bij de lokale fanfare/harmonie, laat hen het spelen. Plaats een advertentie op een muzikanten forum. Etc.

Gebruik de creativiteit die je gezien je composities hebt (OOK!!!) voor het vinden van creatieve oplossingen voor problemen die uiteindelijk slechts luxe problemen zijn. Ja toch?!

Dit forum legt de nadruk op de "electronische" kant van muziek. Maak daar (OOK!!!) gebruik van. Daarmee wil ik zeggen, als jouw midikeyboard niet doet wat jij wilt dat hij moet doen, stel hier dan de vraag of en hoe je dat voor elkaar kan krijgen.
Of open een thread, stel de midi van één van je composities beschikbaar en laat andere forumleden een "remix" maken. Misschien schrik je wel van de animo.
 
Ook iemand met een "kleine" beurs. Lees de omschrijving. Inspirerend (vind ik).

Niet je genre (denk ik), maar het gaat wel over hoe je met kennis en creativiteit hetgeen kan doen wat je wilt.

https://youtu.be/ov2sEfUv1XY
 
Compositorisch inderdaad weer dik OK :okdan:. Ik denk ook wel dat je een beetje te weinig zelfvertrouwen hebt om aan de meer geluidstechnische kant te beginnen. Ik denk dat M01C heel wat nuttige tips geeft. Zeker voor wat betreft de gratis VST's. Probeer er daar eens een aantal van uit, laat je niet misleiden door het doelpubliek (trance, techno, weet ik veel ...). Je kan met eender welke synth experimenteren en die de op een vlotte manier voor jou goede resultaten geeft, hou je aan. Als je in staat bent om hoogstaande muziek te maken ben je waarschijnlijk ook in staat om de synthesekant onder de knie te krijgen en naar creatieve oplossingen te zoeken. Probeer je wat uit je comfortzone te bewegen ;).

:doei:

Danny
 
Danny Fijn om te lezen dat je inziet dat er nuttige tips bij staan. Ik kan mij aansluiten bij jouw verhaal.

Zelf krijg ik haast de indruk dat Jimmy alleen de eerste alinea van mijn reactie heeft gelezen. Hij beantwoordt niet de vraag waarom hij niet een keer gaat experimenteren met GRATIS VST's. Er komt een heel verhaal over iets dat veel geld kost. Over het algemeen zijn Vlamingen beter in Nederlands. Dat gratis tegenwoordig veel geld betekent, wist ik nog niet. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet meer zo bij de tijd ben (als ik dat al ooit ben geweest).

Overigens zit ik niet verlegen om het antwoord. Het is een vraag die hij, vind ik, voor zichzelf "moet" beantwoorden. Als Jimmy componeren het allerleukste vindt én persé echte instrumenten wil horen over zijn composities, lijkt mij de tip om het te laten spelen door de plaatselijke fanfare/harmonie de allerbeste. Ik kom dan trouwens graag luisteren! (Geenszins cynisch bedoeld :))
 
Heeft wat Middeleeuws.. mooie compositie, maar ik zou'm wat moderner maken ook.. Misschien een synth-geluidje ertussen ofzo, om het wat origineler te hebben. Al bij al, ik heb met plezier geluisterd. Greetz, Gloomy :)
 
Bedankt voor de mooie commentaar. Ik kom van forums waar ik uitgelachen werd. Daarmee is het zelfvertrouwen wat minder. Ik heb dat zeker gelezen van gratis vsts, het probleem is dat ik er geen ken.
 
Bedankt voor de mooie commentaar. Ik kom van forums waar ik uitgelachen werd. Daarmee is het zelfvertrouwen wat minder. Ik heb dat zeker gelezen van gratis vsts, het probleem is dat ik er geen ken.

Als jij uitgelachen wordt met wat jij maakt, dan zegt dat meer over die lui dan over jou. Niet aantrekken. Muziek technisch heb jij héél wat in je mars.

Als je voorstellen van gratis vst's wil hebben, moet je het hier gewoon maar op het forum vragen (zelf ben ik er ook geen :D).
En in een andere post van je heb ik een voorstel gedaan. Dat staat nog steeds open 8).

:mexico:
Danny
 
Back
Top